17-mai mat

Tja si det...
Tror vi ender opp med lapskaus elns
 
Pulled beef i barbeque og wiskhy saus med pitabrød og salat... De andre skal ha rømmegrøt, fenalår, og slikt...
 
Aner faktisk ikke. Skal på lunsj til svigers. I fjor spiste vi rømmegrøt og spekemat. Det er sååå godt! :)
 
Her blir det eggerøre, røykalaks og spekeskinke mm som pålegg på rundstykker til frokost.

Så blir det nok pølser, kake og is til lunsj for eldste og pappaen, mens jeg er hjemme med frøken sov og baker.

Så skal vi grille. Blir forskjellig marinert kjøtt, grillet ananas, tomat og asparges, salat, tatziki, svisker med bacon og melon med spekeskinke. Og noen ventepølser.

Pavlova, kransekake, is, pikekyss og ei slags krydderkake mamma skulle bake.
 
Jeg er alene hjemme, så blir nok bare brødskiver :p
 
Bedt hjem til mine foreldre på løvbiff med pommes frittes og bernaise saus
 
Spiser nok lapskaus på skolen og kanskje melkefri rømmegrøt med fenalår til på ettermiddagen /kvelden
 
Pastasalat og quiche tror jeg. Vi skal ha med grytebrød :)
 
Vi skal kanskje ut å spise hvis ikke blir det biff eller noe slikt :)
 
Vi er invitert på frokost til et vennepar og til koldtbord-ish til et annet vennepar til middagstid. Så står ikke for noe mat selv, tar bare i mot det jeg får servert :p
 
Vi skal på champagnefrokost med spekemat på morningen, så blir det hot dog, rømmegrøt og spekekjøtt hos svigers til middag. Av desserter pleier det å være festkake eller pavlova, kringle og is.
 
Her skal vi begge besteforeldrene hit på god lunsj kl 13.00 med varme rundstykker, og masse godt pålegg. Eggerøre, laks, spekeskinke, Rostbeef osv.. Tenkte det fikk holde jeg, da man blir så mett av det. Etterpå kl 15.00 skal vi på lokalskolen, hvor det sikkert blir litt Is og pølse. Har kjøpt inn en pakke Wienerpølse hvis vi er sultne på ettermiddagen. Ellers blir det litt Is og sjokolade. Hadde planer om å ha litt bær til isen, men grunnet alle helligdagene er jeg redd de skulle råtne før 17 mai. Ikke bakt noe i år.
 
Grillmat og kake :)
 
Her skal vi begge besteforeldrene hit på god lunsj kl 13.00 med varme rundstykker, og masse godt pålegg. Eggerøre, laks, spekeskinke, Rostbeef osv.. Tenkte det fikk holde jeg, da man blir så mett av det. Etterpå kl 15.00 skal vi på lokalskolen, hvor det sikkert blir litt Is og pølse. Har kjøpt inn en pakke Wienerpølse hvis vi er sultne på ettermiddagen. Ellers blir det litt Is og sjokolade. Hadde planer om å ha litt bær til isen, men grunnet alle helligdagene er jeg redd de skulle råtne før 17 mai. Ikke bakt noe i år.
Søndagsåpne butikker både i går og i dag :)
 
En god frokost med rundstykker og pålegg :) så blir det vell noe pølser og is på skolen. Middag vet eg ikke da min kjære er godt på jobb da.
 
Back
Topp