17 mai klær

Jippi

kommende tobarnsmor :)
ja, hjelp.
Hva kan man ha på seg på 17mai når man ikke får på seg bunaden?

Eller jeg trur ikke jeg får den på meg. må hvertfall ned 4-5kg før den går på.

Hva skal dere ha på dere på 17mai?

Gullet & pappa skal ha bunad :)

Jeg satser på å få på meg bunaden igjen! Har kun lagt på meg babyen hvis jeg kan si det på den måten..:p  Regner egentlig med at det ikke blir noe problem i og med at bunaden ikke var helt ettersittende i livet fra før av :) Bare frøkna tar turen ut av magen snart nå da....

Huff vet ikke helt jeg, vi er ikke bunads mennesker, mannen skal vel ha dressen, storesøster har jeg kjøpt en fin kjole til, så gjennstår det meg og minsten,  finner jo alltids noe fint til minsten, men meg,gahh, hakke peil.. Jeg har liksom ikke noe, blir vel no stresshandel rett før 17 mai tenker jeg...

ja uff... nei, blæ.. blir sikkert stress handling på meg også 16 mai.... men hva?

Har ikke bunad så trenger iallefall ikke tenke på at jeg skal inn i den, men i år er første gang på 20 år at jeg må tenke på hva jeg skal ha på meg. Spilt i korps i alle år, så var uniform i skolekorpset, og når jeg begynte i voksenkorpset ble det et år i russedress og etter det har det vært svart dress, hvit skjorte og slips. (Blir veldig rart å ikke skulle spille i år.) 
Regner med det blir å bruke en eller annen kjole jeg allerede har. Er jo lenge siden jeg har kunnet brukt noen av de så blir nesten som noe nytt:)

Varpen skrev:
Har ikke bunad så trenger iallefall ikke tenke på at jeg skal inn i den, men i år er første gang på 20 år at jeg må tenke på hva jeg skal ha på meg. Spilt i korps i alle år, så var uniform i skolekorpset, og når jeg begynte i voksenkorpset ble det et år i russedress og etter det har det vært svart dress, hvit skjorte og slips. (Blir veldig rart å ikke skulle spille i år.) 
Regner med det blir å bruke en eller annen kjole jeg allerede har. Er jo lenge siden jeg har kunnet brukt noen av de så blir nesten som noe nytt:)

heldiggris... jeg syns det er så vanskelig med kjole, blir det ikke kaldt liksom?

jeg har lyst å komme inn i bunaden igjen. 
selv om jeg har mye søljer og møl :P

Men jeg har en kjole i reserve, en ordentlig nydelig pin up kjole, som passer ypperlig. og den er deilig å ha på seg, så jeg slipper å måtte trøkke meg inn i noe!

fru Tronrud skrev:

Varpen skrev:

heldiggris... jeg syns det er så vanskelig med kjole, blir det ikke kaldt liksom?

Jo, det kan vel fort bli det. Har gått med superundertøy under dressen noen år... Har et par lange kjoler da, så om de går over puppa så kan det gå.  Kommer kanskje til å ha et par alternativer klart i forhold til været. 

Her tenkes det praktisk.... Det blir bukse, og en overdel som lett kan dras opp. Må jo ha maten lett tilgjengelig for vesla ;-)

Pynte meg får jeg gjøre neste år :-p

Har ikke født enda og det kommer litt an på hva jg får på meg, men det blir noe praktisk som er lett å amme med. Omslagskjole eller noe sånt tenker jeg :) Storebror har fått ny festdrakt og blir så fin :)

Jeg skal ut å kjøpe meg en ny kjole :-) Noe jeg har gleda meg verre til! Hihi. Selv om det var kos med ballen på magen, er det sabla godt å passe tøy igjen. Og i år blir det så koselig å skulle kle opp lille vidunderet også :D

er det ikke litt tungvint med bnad og amming, eller går det greit?
har lurt litt på hva man har på seg om den lille kommer slik at det blir aktuelt å ta seg en tur ut....

muffinsdronningen skrev:
er det ikke litt tungvint med bnad og amming, eller går det greit?
har lurt litt på hva man har på seg om den lille kommer slik at det blir aktuelt å ta seg en tur ut....

er veldig klønette ja, men det er jo så fint, å satser på at vesla sover den timen vi går i tog .)

Satser ikkepå bunaden selv om jeg vet jeg får den på meg. Blir bare stress ved mating osv. 
Så tenker jeg tar mannen sitt kort en dag å handler meg noe fint. Vet ikke helt hva, så tips mottas med takk 

Hadde kjøpt en rød kjole i utgangspunktet..
Men vi får visst noe fra bestemor, så da må vi revurdere den ;-) Aner ikke hva vi får enda, så er spent på pakken :-D

Har fått en del fint tøy i barselgaver så om det passer blir det noe av det eller noe strikkesett vi har fra før. Mormor har strikka til alle barnebarna så nå har vi alt til låns. 

Back
Topp