17.mai, klær og sånn

Turbo

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Desemberlykke 2018
I morgen er det plutselig to uker til 17.mai. Syns ikke det er lenge siden jul :p

Hva gjør dere på nasjonaldagen?
Noen som har bunad?
Hvis ikke hva skal dere ha på dere? :)

Jeg er veldig sosial, men jeg er veldig lite glad i sånne store mengder med folk. Blir altfor mye.
Og egentlig er jeg i gjengen som har ansvaret for lotteri på 17.mai. Det er forøvrig 6 år siden jeg ikke var med på arangement på skolen 17.mai.
I år er det egentlig pappaen til gutta som har de på 17.mai, men alt er visst mitt ansvar uansett, derfor har jeg sagt at jeg kan samle inn premier, men jeg vil ikke ha ansvar på selve dagen.

Jeg har bunad, øst-Telemark, som mormor sydde og broderte for over 40 år siden, den fikk jeg til konfen. Arv på forskudd. Veldig glad i den! Men jeg tror ikke jeg får den igjen i år.. da må jeg hvertfall ikke spise noe frem til selve dagen :rolleyes: Så får se hva jeg ender opp med...

Iom at eksen har gutta, så skal jeg ingenting etter skolearrangementet, det er digg!
 
Jeg har bunad, men den har vært trang i noen år... Tror ikke jeg orker å presse den på nå som jeg er så oppblåst...
Men om formen fortsatt er som nå skal jeg uansett ikke ut av huset...
 
Her blir det nok en helt grei kjole, hvis formen er bedre. Er formen som nå blir jeg nok hjemme.
 
Jeg har akkurat arvet en bunad og den er litt stor for meg så det passer perfekt for da tar jeg den.

Hvis jeg ikke skulle hatt den så hadde jeg gått for en lett kjole eller en bluse og skjørt.

Er som regel ikke veldig varmt på 17 mai så da hadde jeg hatt kåpa over, skjuler godt da.
 
Jeg har akkurat arvet en bunad og den er litt stor for meg så det passer perfekt for da tar jeg den.

Hvis jeg ikke skulle hatt den så hadde jeg gått for en lett kjole eller en bluse og skjørt.

Er som regel ikke veldig varmt på 17 mai så da hadde jeg hatt kåpa over, skjuler godt da.

Derfor er bunaden ålreit å ha, den er varm. Vurderer å flytte alle knappene sånn at den blir litt videre, men det er litt av en jobb.
 
Eg er så glad eg slepp å tenke på slikt, for i utgangspunktet så skal eg på jobb, og dagen blir feira i rødt :taunt010
 
Dagen blir feiret på jobb :') men må vell kanskje pyne meg litt, men ikke nå voldsomt mye da. Det orker jeg ikke :)

Har nordlandsbunad som jeg har arvet av min farmor. Var vell oldemoren min som har laget den, men ser ikke ut som den kommer på før til neste år og det er egentlig veldig greit :)
 
Har ikke sjans til å få på meg bunaden i år så her blir det nokk en maxikjole! :) men kommer ikke til å gå i tog, da er det bare noen få uker før termin og tror ikke bekkenet er så villig heller :eek: :D
 
Jeg satser på at bunaden fortsatt passer, men trøtt og sliten som jeg e spørs det hvor mange timer jeg orker å ha den på.
 
Holder på å sy festdrakt til gutten min, skal sy ny stakk til livet på jenta mi sin fra i fjor. Selv tar jeg nok på meg bunaden min fra konfen, men den er helt feil passform på. Har et håp om å få sydd meg et nytt liv i løpet av 2018, men blir jo ikke helt lett med tilpasning
 
Ingen bunad i år heller... den er seriøst str 34-36. Ikke kommet i den siden før siste fødsel i 2014. blir nok en blå figursydd kjole.
 
Gleder meg til 17.mai! Jeg har ikke hatt bunad siden konfirmasjonen da den var arvet og dessverre altfor kort til meg. Men nå har mamma lært seg å brodere og hun har laget en til meg. Venter bare på å få den tilbake fra montering! :)
 
I morgen er det plutselig to uker til 17.mai. Syns ikke det er lenge siden jul [emoji14]

Hva gjør dere på nasjonaldagen?
Noen som har bunad?
Hvis ikke hva skal dere ha på dere? :)

Jeg er veldig sosial, men jeg er veldig lite glad i sånne store mengder med folk. Blir altfor mye.
Og egentlig er jeg i gjengen som har ansvaret for lotteri på 17.mai. Det er forøvrig 6 år siden jeg ikke var med på arangement på skolen 17.mai.
I år er det egentlig pappaen til gutta som har de på 17.mai, men alt er visst mitt ansvar uansett, derfor har jeg sagt at jeg kan samle inn premier, men jeg vil ikke ha ansvar på selve dagen.

Jeg har bunad, øst-Telemark, som mormor sydde og broderte for over 40 år siden, den fikk jeg til konfen. Arv på forskudd. Veldig glad i den! Men jeg tror ikke jeg får den igjen i år.. da må jeg hvertfall ikke spise noe frem til selve dagen :rolleyes: Så får se hva jeg ender opp med...

Iom at eksen har gutta, så skal jeg ingenting etter skolearrangementet, det er digg!
Vi har slappe av dag på 17mai frem til kjøret med unger og feiring starter [emoji28]

Kjøper som oftest en svææær pose med reker som vi skreller til sen frokost/lunsj og spiser en god middag [emoji4]
Pynter oss gjerne ikke mer enn til hverdags, men så går vi ikke lenger utenfor husets fire vegger enn verandaen [emoji14]
 
Jeg skal ha bunad, hadde ikke i fjor pga. jeg fant ikke sølvet mitt.
 
Jeg prøvde bunaden nå, blir ikke noe på 17 mai i år gitt. Jeg får den igjen, men hvis jeg puster ryker hempene. :p
 
her blir det lofotbunad og fest:hello2
lillepia på snart 2 år skal ha på nordland festdrakt strikket av mormora:love7
 
Back
Topp