17.mai i morgen

onskedrom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Høsthjerter 2017
Har dere alt klart? Og hva er planen deres? Hyggelig å høre hva andre gjør [emoji1]

Jeg skal se lillebroren min holde 17.mai-tale på formiddagen (går i 7. klasse). Så blir det sodd hos mamma etterpå og bare avslapping resten av dagen :)

Har ring sånn semi-klart, men hadde håpet på bedre vær. Fikk vite i går at barnehagen skulle gå i tog, så da må vi jo det :)

Opprinnelig plan var jo å møte familien min og spise med dem, men siden jeg ikke har fått noe bekreftet så regner jeg uten.

Så da blir det vel tog, tur ut hvis det er opphold og litt kake til slutt :)

Vi har klærne klare til stryking i hvert fall. Men må handle inn litt mer mat og sånt. Vi har ikke noen store planer i morgen, men vi skal kose oss med masse is, ungene har bestilt pølse og hamburger til middag og så skal de selvsagt gå i tog :) I tillegg skal vi innom lekene som arrangeres etter toget :) Får besøk av min mor men ikke flere så det blir en rolig og fin 17. mai :) Når klokka bikker 17-18 så endres dog min modus til studietid. Har ikke tid til å ta helt fri på 17 mai når jeg snart skal levere oppgava mi:happy8

Hva skal dere gjøre da onskedrom?

Ønsker alle en kjempefin dag i morgen!:flower

Kommer veldig ann på været. Om det ikke regner så skal jeg og lillefrøkna dra å se på pappaen bære fane i det ene lokaltoget. Regner det blir vi nok bare hjemme [emoji28] på ettermiddagen skal vi til svigermor å spise kake og kose oss [emoji4]

Her går barnehagen i eget tog i dag, så det får jeg ikke med meg siden jeg er på jobb (og litt fordi det regner, så jeg følte ikke så veldig for å stå ute kl 10, kremt.).

I morgen drar vi nok til Drammen sentrum for å se på toget, så 4-åringen får litt følelse av hva 17.mai er. Egentlig sa samboer at han kunne ta med gutten alene så jeg kunne være hjemme og slappe av, så det kan hende det skjer siden formen ikke er på topp. Også er vi invitert til mine foreldre på grill-middag etterpå. Så det blir ganske så avslappende.

Jeg må vel nesten handle litt rundtsykker, egg, god juice (og sjokolademelk så gutta blir fornøyd) etc til bra frokost i morgen. Og noen is i fryseren, selvsagt :D

Frokost, festgudstjeneste, se litt på tog og folkeliv i byen, før hjemom og slappe av litt før vi skal ut på grilling til noen venner på kvelden. Håper egentlig å få sendt avgårde nok en jobbsøknad ila ettermiddagen, men får se det an.

Vi skal først på champagnebrunsj i byen sammen med noen venninner/ kollegaer av meg og kjærestene deres. På ettermiddagen blir det grillmiddag med to vennepar og barna deres! Den ene venninna mi er også gravid, så terskelen for å slappe av i sofaen blir nok lav☺️
God 17.mai til dere alle☺️

Vi skal til byen og se på tog, spise masse pølser, kaker og is. Så skal vi ut å spise middag med noen venner.
Har pusset sølvet på bunaden min. Og i kveld skal jeg stryke skjorter, sjal og forkle. Ellers har jeg vel resten klart :)

Vi skal opp tidlig og se på jentene utføre flaggheising med speideren i morgen. Så er det hjem igjen for å skifte fra speiderklær og til festdrakter osv og møte opp på skolen til 17.mai feiring. Skikkelig deilig når 1 av 5 er den eneste som er skikkelig frisk i fletta XD
Vi har ikke jentene våre på 17.mai i år, så da går vi i toget med minstemann og drar rett videre til fredrikstad og feirer med mormor og morfar. 1,5 time kjøring ca, så vi må nesten få dratt. Er været fint så drar vi på tivoli der :)

Vi har egentlig ingen planer før vi stikker på besøk til noen i min manns familie som har åpent hus fra 15:00
Jeg vil jo gjerne til byen og få med litt stemning, men så kjenner jeg ingen barn i barnetoget, så da gidder man jo ikke stå der i evigheter heller.

Vi får se litt hva vi gjør, bunaden skal på i allefall. Var hos min mor og hentet mannen min sin i går og da tok jeg opp noe min mor sa for 1,5 mnd siden. Da hadde vi akkurat fortalt at vi ventet barn. Hun har noen metoder å snakke seg selv bra og dermed snakke meg ned av og til.
Da jeg nevnte at jeg ikke ønsket å gå med to av bunadene grunnet at de har så stramme belter i magen, så smalt det ut av henne at da hun gikk med min bror, var det IKKE noe problem. Meen, det hun ikke tenker på er at da var hun ca 8 uker på vei, altså et lite frø på 1,5 cm kanskje. Jeg er nå 19 uker på vei og har en 20 cm sprelling i magen. Og det er ganske stor forskjell. Fra å ha livmoren til skambenet, så går jo min opp til navelen.

Da jeg nevnte dette for henne i går, ble hun sur og skulle absolutt ikke ta det til seg.. :(

Jeg har heldigvis en annen bunad, med litt høyt liv, og den er perfekt :)

Vi har egentlig ingen planer før vi stikker på besøk til noen i min manns familie som har åpent hus fra 15:00
Jeg vil jo gjerne til byen og få med litt stemning, men så kjenner jeg ingen barn i barnetoget, så da gidder man jo ikke stå der i evigheter heller.

Vi får se litt hva vi gjør, bunaden skal på i allefall. Var hos min mor og hentet mannen min sin i går og da tok jeg opp noe min mor sa for 1,5 mnd siden. Da hadde vi akkurat fortalt at vi ventet barn. Hun har noen metoder å snakke seg selv bra og dermed snakke meg ned av og til.
Da jeg nevnte at jeg ikke ønsket å gå med to av bunadene grunnet at de har så stramme belter i magen, så smalt det ut av henne at da hun gikk med min bror, var det IKKE noe problem. Meen, det hun ikke tenker på er at da var hun ca 8 uker på vei, altså et lite frø på 1,5 cm kanskje. Jeg er nå 19 uker på vei og har en 20 cm sprelling i magen. Og det er ganske stor forskjell. Fra å ha livmoren til skambenet, så går jo min opp til navelen.

Da jeg nevnte dette for henne i går, ble hun sur og skulle absolutt ikke ta det til seg.. :(

What? Spesielt. Vi er alle ulike og reagerer ulikt på hvordan det er å ha på klær - eg droppa ut av de vanlige buksene mine allerede i uke 6, da orka eg ikkje det presset på magen lenger.... Andre kan jo gå i de vanlige klærne til de føder....
Selv om ho takla det (eller tynte seg gjennom det? Kanskje litt sårt det isåfall?), betyr jo ikkje det at du må tåle det ;)

Godt du tok det opp og i grunn ganske barnslig av henne. Men så heldig du er som har flere! [emoji4]

Mange hyggelig planer for 17. mai dere har. :) Håper alle får en strålende dag!

Stå opp i rett tid og få opp flaget, før frokost å så er det bare å få på seg bunaden som heldig vis passet. Da den egentlig er for kort i ryggen så livet på skjørtet kommmer over mage terskelen :) Så er det og komme seg ned til sentrum og seg skoletoget gå opp til kirka, før man selv skal gå fra kirka i folketoget til samlings plassen å få i seg kaffe/kake/is til talene og enda mer korps musikk, Før åpent hus hos mor og far :)

Jobber 10-18, og må trene hesten en tur etterpå. Hurra [emoji14]

Her startet dagen med små pannekaker og sjokolademelk. 4-åringen fikk en drømmefrokost [emoji23]

Gratulerer med dagen alle sammen [emoji1189] her nytes min siste 17.mai på sofaen foran TV med nybakte rundstykker, eggerøre og røkelaks [emoji4] samboer er i Nordsjøen og de fleste i min familie jobber. Jeg synes d er helt fint, da jeg vet at neste år og de neste 20 årene må jeg tidlig opp med småbarn [emoji4] gleder meg til neste års 17.mai med en liten [emoji170][emoji1189]

Gratulerer med dagen!1 Vi hadde en flott 17. mai. Vi hadde begge på oss bunad, og dro først til min bror og nevøer og så de gå i toget og hoppet også inn. Var med der på skolen en liten stund også. Så dro vi hjem og hvilte litt før vi dro til mannen sin familie. Der var det mange som ikke visste om graviditeten og etterhvert som en og en sa det videre så var det masse gratulasjoner. Rundt 19-tiden begynte jeg bli ganske sliten, og endelig 20:45 var vi på vei hjem..

En flott dag med masse familie og hygge og kos!

Back
Topp