det har eg aldri vært vant med..så her blir det vanlig frokost ..men etter alt e slutt på skolen ,så ska me ha et vennepar på karbonader,stekt løk,skiver,kremulade,skinke,gr.saksblanding,egg,asparges,hjemmelaga potetsalat ..dette servere eg på fater å pynter fint.denne kombinasjonen e bare heilt nyyydlig..enkelt og grei mat[:)]
Hadde jeg skule hatt det hjemme hadde jeg bare stekt noe rundstykker, masse godt pålegg, en omelett eller kokte egg eller noe. litt grønt ved siden av også[;)]
Vel, vi skal spise frokost 17. mai
Det er jo 17. maifrokost.
Vi har gjester også, fire i tallet. Pluss en hund. De første kommer i kveld, de andre i morgen ettermiddag.
Vi lager nok til en god frokost med div pålegg, men ikke noe sånn veldig spesielt. Vi skal komme oss ut av dørene for å komme oss til byen og se på toget, så vi har ikke veldig god tid, men ettersom junior har en tendesn til å vekke oss før klokka er seks, så har vi det nok ikke travelt heller...
Ingen spessielt frokost. Men pleie ha 17 mai lunch hos bestemor litt sent på dagen. Da får de som vil rømmegrøt, og vi som ikke liker det, får rundstykker med godt pålegg på
Det er spleiselag med oss så jeg skal heldigvis ikke stille med oss. Det er oss tre søstrene med mann og barn vi blir bare 8 totalt i år siden kenneth er borte.
Storesøster skal ta med påleggsfat med spekmat, noe annet kjøttpålegg og røkt ørret. Og Eggerøre.
Mellomsøster baker foccacha og baclava/pavlova(husker aldri hva som er riktig navn) Og tar med oppskåret frisk frukt
Lillesøster(dvs Meg) Stiller med alt av drikkevarer, kaffi, tea, juice, brus og leskedrikk. Hva med sprudlevann?har kjøpt inn divers oster og kjeks. Grønnsaker og smør/majones etc. åsså steker vi noen grove halvstekte baguetter som alternativ til foccachaen.
Vi stikker ikke til bytoget men til bydelstoget der ungene til mellomsøsteren skal gå. Det går klokka 14 så da er 17.mai frokost perfekt for oss. Bytoget er bare stress så det dropper vi.