17-mai frokost

• Trådstarter Trådstarter Frk.Celin
  • Opprettet Opprettet
F

Frk.Celin

Guest
Vi skal ha frokostgjester her i morgen. Forslag til snadder pålegg?? Tenkte å ha eggerøre, karbonader og det "vanlige". Noe annet? emoticon

Røkt ørret :) mmmmm, døds godt med eggerøra:)
Eggesalat _ egg, creme fraiche, majones, løk (om du tåler, eller purre) sitronpepper, salt, karri og hva enn du synes passer oppi!!
Reker,   godt kjøttpålegg ( om ikke alle er gravide ) hjemmelaget majones - er så lett å lage!! 

Litt vanskelig å tenke nå her, akkurat spist frokost så ikke den største matlysta nå gitt...
Men lykke lykke til :) å Ha en strålende 17 mai :)

reker kan du spise om du er gravid også... men du kan jo lage kabaret feks, eller, hmmmm, ja, står visst litt stille for meg...

Ser jo nå at den kunne missforståes... mente det gode kjøttpålegget - altså spekemat...
(det eneste man ikke kan spise av sjømat i graviditeten er det brune i hummer o krabber, ellers er det bare å frotse :) :) :) )
kan fortsette litt på den lista i samme slengen...
spekemat - potetsalat
små pølsebiter med sånn deilig deig rundt (som man spiste når man var liten når man var på skitur.....)
deilig hjemmelaget remulade til den nydelige kabareen som ble foreslått :)
Mozerella (kan spises når men er gravid!!!!) med tomat, pinjekjerner (eller pesto) og balsamico ,    eller mozerella med jordbær o balsamico ( dødsgodt!!!!)
Biter av landbrød som dippes på et fat av god olivenolje med en liten balsamicostink og havsalt på...
God salat med mye avokado, pinjekjerner, mozerella/ feta  - med balsamico
Små snitter med rester av biff fra i dag, evt potetsalat/noe grønt oppå...

Kunne ha fortsatt ut i det uendelige... Vi er utrolig gla i mat og er ikke tradisjonell med kun norsk mat på menyen 17 mai... men er vel ikke til så mye hjelp da om dere vil ha nettopp det..
Tror jammen den matlysta kom tilbake gitt...:)  

Stekebaguetter er godt da :)
Og ovnsbakt leverpostei, falukorv (sånn kalkunpølse), tomat, agurk osv :)
Og stekt løk til karbonadene!!

Tvistur: FY på deg, tenk å legge ut DEN lekre kaka her......emoticon

Finnes ikke nei i min munn når det kommer til kake :P Hehe!

Hadde vært kjempekos :) Lurte egentlig på å invitere dere på lunsj en dag! :)
Må bare finne en grei dag :)

ble så sulten av å lese alle disse gode frokost forslagene! jeg får ta det igjen neste år, da med spekemat (nam nam emoticon  ) siden jeg jobber dagvakt 17 mai i år også emoticon

Dette hørtes da veldig godt ut alt sammen :-D  nom nom 

Hva med skinke, advokato og perletomater? Med pepper til :) Namme!

Back
Topp