17 mai flagg debatt

Snart4kids

Gift med forumet
Denne må jeg bare dra igang.
Hva synes du om andre flagg i tåget enn det norske flagget?
For eller i mot?

Jeg er i mot det, mener at vi bruker det norske flagget på den norske narsjonal  dagen..
For vi feirer jo at norge fikk sin egen grunn lov.

God 17 mai!:)

Jeg føler det blir litt som å skrive "Gratulerer med dagen Pål!" på kaken når det er Per som har bursdag..emoticon

Vi er i Norge,er vi ikke..?
Og her bruker vi norsk flagg ,på Norge sin bursdag..?
Vertfall sist jeg sjekka..?
Ja,da går vi for det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thep1 skrev:
Denne må jeg bare dra igang.
Hva synes du om andre flagg i tåget enn det norske flagget?
For eller i mot?

Jeg er i mot det, mener at vi bruker det norske flagget på den norske narsjonal  dagen..
For vi feirer jo at norge fikk sin egen grunn lov.

God 17 mai!:)

Enig med du :)

Jeg er for å bruke det norske flagget på Norges nasjonaldag!!!

Vi feire da at Norge fikk sin egen grunnlov og da feirer vi ikke fks sverige sin liksom...

Så ja til BARE norske flagg i togene :)

Det er jeg helt imot! Det er jo landet Norge som skal feires og da blir det jo helt feil og ha andre land sitt flagg på denne dagen!

Jeg er imot, la den dagen være forbeholdt norge <3

Jeg mener at det norske flagget skal representeres på alle flaggstenger, offentlige plasser og på alle faner i alle tog.

Men jeg synes samtidig der er viktig og ha i bakhodet at i togene går det barn, hvorav 95% er under 13 år..
Om det viftes med noen spanske, islandske eller franske flagg i et barnetog ser jeg ikke noe grunn til å skape debatt av det!
Det er barn!! Jeg blir like rørt av smilende barn som vifter med koreanske flagg som det jeg blir av smilende barn med det norske flagget!
Det viktigste er vel budskapet de alle bærer, og det er vel "Hurra Hurra for Norge!"

Cinnamon* skrev:
Jeg mener at det norske flagget skal representeres på alle flaggstenger, offentlige plasser og på alle faner i alle tog.

Men jeg synes samtidig der er viktig og ha i bakhodet at i togene går det barn, hvorav 95% er under 13 år..
Om det viftes med noen spanske, islandske eller franske flagg i et barnetog ser jeg ikke noe grunn til å skape debatt av det!
Det er barn!! Jeg blir like rørt av smilende barn som vifter med koreanske flagg som det jeg blir av smilende barn med det norske flagget!
Det viktigste er vel budskapet de alle bærer, og det er vel "Hurra Hurra for Norge!"

Jo, det kan jo sees slik også, at de barna vil gå som representanter fra "sine" land, og feire Norge. "Vi" stenger jo gatene i pensjoniststrøkene i "syden" for å feire Norge..emoticon

Cinnamon* skrev:

Nettopp, det er "Hurra Hurra for NORGE", ikke Hurra Hurra for Island, Finland, Korea,  Pakistan, Iran eller Spania!

Norges nasjonaldag = Norges flagg

Hvis jeg hadde bodd i eks Italia hadde det aldri fallt meg inn og løpe i gatene og veive med det norske flagget.

Bouncing buttplug skrev:
Jeg føler det blir litt som å skrive "Gratulerer med dagen Pål!" på kaken når det er Per som har bursdag..emoticon

enig i den

Bouncing buttplug skrev:

emoticon

men svar til TS: Imot andre flagg en norget sitt i 17 maitog!
HVORFOR skal det var flagg fra andre land???? Det Norge sin nasjonal dag, PUNKTOM!!!

Men at de har på seg sine nasjonal drakter har jeg ingenting i mot :) Bare koselig å se nasjonal drakter fra andre land :)

Jeg synes det er en uting med andre flagg enn norske (og også samiske) flagg i 17.mai-toget.
Vi er EN nasjon, med ETT flagg. Og ikke kom trekkende med "vi må jo vise mangfoldet og flagge med alle flagg" - for mangfoldet viser vi faktisk best ved å svaie med det samme flagget - i all verdens ulike drakter og bunader!

Det er trist at så mange ikke bryr seg.
Husk hva det står i sangen; "alt hva fedrene har kjempet, mødrene har grett".......

Imogene skrev:
Jeg synes det er en uting med andre flagg enn norske (og også samiske) flagg i 17.mai-toget.
Vi er EN nasjon, med ETT flagg. Og ikke kom trekkende med "vi må jo vise mangfoldet og flagge med alle flagg" - for mangfoldet viser vi faktisk best ved å svaie med det samme flagget - i all verdens ulike drakter og bunader!

Det er trist at så mange ikke bryr seg.
Husk hva det står i sangen; "alt hva fedrene har kjempet, mødrene har grett".......

Jeg mener også at man ikke bør bruke flagg fra alle andre verdens land, men bruke Norges eget flagg. Men du sier noe, når du nevner det samiske flagget Imogne.. Jeg har ikke tenkt over at samene har et eget flagg, og reflektert over om jeg synes det er ok at de bruker sitt flagg. De er jo Norger urfolk.. Men ja, «vi ere en nasjon vi med»!

jeg mener det bør være Norske flagg, er Norges nasjonal dag vi feierer
men at en har på seg andre nasjonaldrakter synnes jeg er flott, de viser seg i sin finneste stas og viser sin ære på den måtten og samtidig viser de mangfolde

Back
Topp