17.mai, bunad og amming...

mille.

Gift med forumet
Gleder meg masse til i morgen.
Har kjøpt sløyfe til vognen og fin kjole til Malin. Blir stas å gå til byn og treffe masse kjente og vise henne fram [:D]
MEN.... så var det ammingen da... i bunad?? hvordan skal det gå...
tror jeg har planen litt klar. drar først en tur til svigers så får jeg proppe i henne litt mat før vi går en tur til byn.
Etterpå reiser vi til mine foreldre og da er det vel bunaden på knærne igjen og en ny ammerunde... [:)]
Har en liten flaske i frysen (ca 80ml?!) som jeg tenkte å ta med også.

Puh, 17.mai er og blir en stress-dag!!
Skal liksom være alle steder samtidig... [:o]

Hva er deres planer for dagen da?

Slappe av og kose meg sammen med mannen min og lille Marcus[:)] Her skal vi ihvertfall ikke stresse[:)]

Her blir vi nok bare hjemme..[8|][X(] snuppa er blitt smitta av meg,så hun er blitt tett og forkjølt stakkar pia mi..[:(] vil heller prøve å få henne frisk til dåpen på søndag, så i år,så blir vi sittende foran tv å se tog..[&:][&o]

ja her blir det å se frøkna gå i tog.så skal me til saudahallen for der skjer det litt av hvert for di små barna..så blir det middag hos svigers på ettermiddagen hvor hele famillien blir samla..blir vel 15 stk tror jeg..skal bli så kjekt atte..i år så stresser jeg ikke med 17mai faktisk..er så rolig at det er helt utrolig.skjønner ikke hvorfor..men alt er nå klart..deilig bare nyter det jeg,hehe[:D] budnaden dropper jeg i år..orker ikke det stresse med søljer og pess bare for å få puppen ut..hehe..så her blir det dressbukse/bluse og jakke..blir sikker greit nok[:)] ha en flott 17mai feiring folkens[;)]

Jeg gleder meg også! Skal bruke bunad først på dagen, og har pumpet meg i dag slik at jeg slipper å amme med bunaden på. Skifter til andre mer "ammevennlige" klær utpå dagen når vi skal grille.

Blir stas å pynte vogna med sløyfe og flagg og trille så stolt i sentrum av hjembygda mi- det har jeg faktisk gledet meg til siden jeg ble gravid! Men jeg hadde ikke trodd jeg skulle passe bunaden, så det er en ekstra bonus [:D]

i morgen skal jeg, samboer'n og Petter trille bort på skolen og kjøpe is og brus, og se på toget. !7. mai er jo morsomst for Marcus, men han er hos mormoren og morfaren sin. Men jeg skal kjøpe flagg og pynte vogna og lillegutt, så blir det nok stas likevel. [:D] Utpå ettermiddagen skal vi kjøre til hjembygda mi (til mamma og pappa), og feire bursdagen til morfaren min. 17. mai er en skikkelig familiedag hos oss. Koselig det. [:)] Jeg har ikke bunad, så jeg skal prøve å kle meg ammevennlig. [;)][:D]

Skal se brødrene mine gå i tog og hjem å grille hvis det er fint vær.[:)]
Bunaden er ikke forandret på siden konfirmasjonen, men jeg prøvde den, så sitter den ikke like godt lenger. Litt for stor faktiskt[:'(] 
Tar med en flaske til Julie.Trenger den sikkert ikke, skal jo hjem rett etter, men i tilfelle.

Bunad for meg i morgen er ikke aktuelt, og jeg har ikke lyst til å prøve den --> vet det ikke blir suksess. Men så har jeg litt mye søljer og dill som gjør det vanskelig å holde babyer med bunaden min, den er nemmelig nokså lik Hardangerbunaden.

ORIGINAL: mille.

Gleder meg masse til i morgen.
Har kjøpt sløyfe til vognen og fin kjole til Malin. Blir stas å gå til byn og treffe masse kjente og vise henne fram [:D]
MEN.... så var det ammingen da... i bunad?? hvordan skal det gå...
tror jeg har planen litt klar. drar først en tur til svigers så får jeg proppe i henne litt mat før vi går en tur til byn.
Etterpå reiser vi til mine foreldre og da er det vel bunaden på knærne igjen og en ny ammerunde... [:)]
Har en liten flaske i frysen (ca 80ml?!) som jeg tenkte å ta med også.

Puh, 17.mai er og blir en stress-dag!!
Skal liksom være alle steder samtidig... [:o]

Hva er deres planer for dagen da?

Samme her... Tenkte mye på det gitt! Droppa bunaden på 17. jeg, og på dåpen hadde jeg bare på bunaden i kirken. Er jo ikke så lett å finne en usjenert plass ute på 17. mai heller, og man kler jo ikke av seg hele stasen midt i en park liksom... [:D]

Det gikk jo kjempebra det!!!
Selvom bunaden strammet litt mer enn i fjor...

Hadde med en flaske med pumpr-melk som hun fikk hos hans foreldre før vi gikk til byn,
så ammet jeg hos mine foreldre etter byn. da var det litt spreng da... [:o]
Men det var ikke'no problem [;)]

Vi var bare hjemme i går. Koste oss med pølser, is og kake sammen med besteforeldrene [:)]

Back
Topp