17 mai antrekk :)

Her har Amelia, mannen og jeg bunad imens vi drøyer bunadsbruken på lillemor til neste år :)

Hun skal ha bestemorstrikket kjole på seg :)

Jeg var bare nødt til å teste bunaden for noen dager siden, men den UTGÅR

Vi var i konfirmasjon i dag og da endte jeg opp på en svart stroppløs kjole og mørk strømpebukse og en hvit tynn bolero. Det passet hvertfall bra med magen, så vi får se om det kanskje blir det samme på 17. mai! Har rotet bort en nyyydelig gravidkjole jeg hadde da vi ventet Teodor :(

Teodor skal sikkert ha det samme som i dag, han så ca slik ut:

For en kjekk liten kar! Teodor ser kjemepfin og tøff ut i de klærne!

Jeg endte opp med å kjøpe nameit-"bunader". Det ble over tusen kr inkl. strømpebukser, følte meg litt gal i.o.m at de nok bare blir brukt en dag- den 16. Da skal de gå i tog med bhg. Den 17. har svigermor kommet og har med seg spanske drakter, så da skal de ha på seg dem. Synd de ikke kom tidlig nok til at de kunne brukes i bhg også. 
Jeg klarte ikke la være å kjøpe "bunader", jeg synes 17. mai er så stort. De har ikke noen veldig fine kjoler og da måtte jeg kjøpt noe nytt uansett.

Gleder meg, da:) Skal gå i bunad selv i år, Gudbrandsdal festbunad, den svarte. Endelig er jeg slank nok til den igjen:)

Teodor var kjempetøff :)

Almara: jentene dine blir sikkert kjempefine i bunadene sine. Men de jeg kjenner som har derifra har brukt dem ihvertfall et par år på rad, så kanskje dere får flere sjanser :)

*trinemor* skrev:
Teodor var kjempetøff :)

Almara: jentene dine blir sikkert kjempefine i bunadene sine. Men de jeg kjenner som har derifra har brukt dem ihvertfall et par år på rad, så kanskje dere får flere sjanser :)

Det er jo faktisk mulig at de kan bruke dem to år på rad, ja, og bare bytte ut blusene. Godt poeng! :) Begge jentene er ganske nette og ikke spesielt lange, så det skal jeg jammen satse på:) Gjør jo ikke noe om skjørtet er bittelitt kort. 

Første året hadde Teodor name-it bunad :) de to andre årene har han hatt drakt strikket av mormor :-) i år var den for liten og får vente på lillebror! Han fikk nye pensko og brukte de endel i går uten å få vondt i bena, men regner med at vi tar med joggesko i sekken likevel...

Barna og jeg skal ha bunader, regner med at mannen min skal ha dress. Vi fikk prøvd klærne forrige helg i konfirmasjon:

Så herlige bunadsbarn! =) 

Tenker det blir mange fine barn og voksne på 17 mai :)

Sukkertopp: Så stor Anna har blitt og så fin i bunaden sin (Felix og da :)). Skikkelig godvenner med hunden :)

Tusen takk! :)

Hun var alt for godvenner med hunden. Hun er sen med språket, og har tidligere bare snakket noen få enstavelses ord og en del tegn. Hunden het Nemi, og da var det plutselig ikke noe problem med to stavelser. Ikke bare det, men innen hun hadde kjent hunden en time kunne hun snakke i setninger også. "Ne-mi fiiiin", Ne-mi tørst" "Ne-mi spise nam-nam", "Ne-mi sove natt-natt". Nå sier alle at jeg må kjøpe hund til henne for at hun skal lære å snakke...

Sukkertopp skrev:
Tusen takk! :)

Hun var alt for godvenner med hunden. Hun er sen med språket, og har tidligere bare snakket noen få enstavelses ord og en del tegn. Hunden het Nemi, og da var det plutselig ikke noe problem med to stavelser. Ikke bare det, men innen hun hadde kjent hunden en time kunne hun snakke i setninger også. "Ne-mi fiiiin", Ne-mi tørst" "Ne-mi spise nam-nam", "Ne-mi sove natt-natt". Nå sier alle at jeg må kjøpe hund til henne for at hun skal lære å snakke...

Haha, så herlig :) ser ikke ut som du slipper unna anskaffing av kjæledyr nei :)

Ang. språket virker hun jo ikke så sen da. Hun er jo ikke 1, 5 enda engang. Mange som ikke har begynt med setninger da :)

Nei da, jeg tror kanskje hun kan ta igjen det hun mangler på språket. Hun hadde masse væske i mellomøret og dårlig hørsel, så hun sa ikke et pip før hun var 16 mnd. Hun skulle egentlig operere inn dren nå, men så har hun blitt så mye bedre siste 6-7 ukene. Nå hadde hun bare litt væske i ørene, har normal hørsel på det ene øret, og har begynt å snakke. Operasjonen ble byttet ut med kontrolltime om 3 mnd, så nå håper jeg alt ordner seg av seg selv. :) Helst uten at jeg må kjøpe hund :P

Så flink hun er da, prater så mye plutselig =) 

På mor så blir det tights,en kul topp og skinnjakke og på barna blir det dress..
Til dere som har lagt ut bilder..herlige barn dere har :) har bilder av mine jeg og inne på profilen min..

Kjempeherlige, Sukkertopp!! Den store hunden og den lille jenta.. skjønne! Og nydelige i bunad!
Jeg synes heller ikke hun virker sen med språket. Så bra hun hører bedre nå og at det går så bra!
Luna snakker ikke noe mer, hun.. Hun kan si mamma, pappa, Abba (Alma), Luna, den, dæ, mi, me, hadet,, osv. Bare enkeltord, men hun babler mye, det høres ut som hun sier lange setninger, bare at alt er uforståelig..

Så fine dere sikkert blir 'trinemor*, nesten alle med bunad, selv mannen! 

Her ble det dress på gutta og ullkjole på meg da jeg dessverre ikke får på bunaden min ennå ://

Back
Topp