17 Mai antrekk

*trinemor*

Gift med forumet
Hva skal barna ha på seg på 17 mai, og dere?

Her har svigermor sydd Østfold sommerbunad til Amelia og søskenbarnet hennes, så det blir nok noen fine frøkner [:)]

Jeg har Løkenbunad og mannen har Østfoldbunad [:D]

Vi satser på at Askerbunaden fortsatt passer [:)]

Jeg har en mammakjole fra sist jeg var gravid, satser på at den passer bare jeg får sydd den inn litt.

Blir Bunad/festdrakt på barna og noe kjole greier på meg, for får ikke på meg bunaden enda. helt glemt å legge den ut(vokst litt i bredden siden jeg var 18 gitt[:'(])

Huff jeg aner ikke... Har ikke tenkt på det.. Jeg er gravid og bunaden passer dermed ikke.. Frøkna skal ha på bunad som jeg og søstera mi har brukt! Gubben skal vel ha dress antar jeg! Så jeg får prøve å finne på noe lurt[:)]

Teo skal ha på drakten som mormor strukket i fjor. Vi har sjekket, og den passer enda [:D]
Jeg skal ha på trønderbunaden etter farmor og mannen skal nok ha dress!

Her blir det nok kjole på meg (bunaden kommer jeg ikke inn i enda, tror jeg...[8|]
Jeg møtte *Carine* på Sandvika storsenter i dag (kjempekoselig!!), og der kjøpte jeg en skikkelig fin Odd Molly- kjole på halv pris.. Alma skal ha på spansk festdrakt som farmora har sydd. Ligner i grunnen litt på norsk bunad.
Får se om jeg kjøper en sånn "bunad" til Luna, er ikke helt sikker siden hun bare får brukt den én gan

Jeg håper å komme inn i bunaden. Det gikk bra det året Felix var baby, selv om den ikke helt er sydd for amming. Ga en sinnsyk push-up effekt.[:-] Mannen min skal ha dress, og så har jeg kjøpt disse til barna:

Det ble ramaskrik, for "FELIX SKAL HA DEN MED FORKLE!!![X(][8D] Han ser visst ikke at han ikke kommer seg inn i en kjole i str 74, og forkle = baking.[8D] Gleder meg ikke til å prøve å ta på dem klærne, skal heldigvis ha en generalprøve i onkels konfirmasjon først.

ORIGINAL: Sukkertopp

Jeg håper å komme inn i bunaden. Det gikk bra det året Felix var baby, selv om den ikke helt er sydd for amming. Ga en sinnsyk push-up effekt.[:-] Mannen min skal ha dress, og så har jeg kjøpt disse til barna:

Det ble ramaskrik, for "FELIX SKAL HA DEN MED FORKLE!!![X(][8D] Han ser visst ikke at han ikke kommer seg inn i en kjole i str 74, og forkle = baking.[8D] Gleder meg ikke til å prøve å ta på dem klærne, skal heldigvis ha en generalprøve i onkels konfirmasjon først.

Ha, ha, nå ler jeg godt[:D]
Skjønner han godt, forkleet er jo superfint![:)]

Jeg er veldig usikker på hva han skal ha på seg.
Han har en dress som passer helt utmerket til 17. mai, men både jeg og min eldste sønn skal gå i "bunader" (løken-drakt og "bunad" fra Name-It).
Saken er at eldstemann har arvet NameIt-bunaden sin, og etter det jeg har forstått, så kommer det nye modeller hvert år. Så hvis jeg skal kjøpe NameIt bunad til Jonathan nå, blir den ulik storebroren sin.
Derfor har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg gjør, får vel se hvor ulik årets modell er i forhold til den storebror har. [:)]

ORIGINAL: Nozy Rosie

Jeg er veldig usikker på hva han skal ha på seg.
Han har en dress som passer helt utmerket til 17. mai, men både jeg og min eldste sønn skal gå i "bunader" (løken-drakt og "bunad" fra Name-It).
Saken er at eldstemann har arvet NameIt-bunaden sin, og etter det jeg har forstått, så kommer det nye modeller hvert år. Så hvis jeg skal kjøpe NameIt bunad til Jonathan nå, blir den ulik storebroren sin.
Derfor har jeg ikke helt bestemt meg for hva jeg gjør, får vel se hvor ulik årets modell er i forhold til den storebror har. [:)]

Et lite tips: Du kan se årets Name It- bunad her:

http://nameit.bestsellershop.com/NO/kids/bunader/9/230485

Blir nok festdrakt på gutta, dress på mann og et eller annet jeg finner i skapet[:-] Bunaden kommer jeg nok dessverre ikke inn i [:'(]

snuppa skal ha en slags bunad/festdrakt... bunadsskjorte med søljge, drakta, strømper og bunadssko.. hadde to og velge i. den jeg har bestemt meg for er litt stor, mens den jeg har veldig lyst å ha på henne er for liten.. hun hadde den i fjor, da var den for stor...sydde ned det jeg kunne og knappe-festene men ble litt liten.... det var en etter meg fra jeg var liten.

Det hørtes flott ut!!

Alma skal ha på seg denne, en spansk folkedrakt som farmora har sydd til henne: 

Kjøpte en grå dress med vest og slips til lillegutt på Coop OBS! Var superfin ;) Leitet igrunn etter bunad først, men da vi ikke fant riktig størrelse så gikk vi for dress! Er kjempe fornøyd med den :) Vi skal i både barnedåp og konfirmasjon i Mai så den blir godt brukt!
Selv kommer jeg ikke meg inn i bunaden enda :( Så jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal ha på meg.....

Jeg holder på å få lagt ut bunaden min, så blir bunad på meg og festdrakt fra barnashus på storesøster og fra coop på lillesøster. 

Back
Topp