17. Mai antrekk til deg og barn(a)

Mimamo

Glad i forumet
Februar 2014 - Skjult forum
Her kjører vi bunad til alle mann, unntatt pappaen som skal bruke dress. dvs bunad til seksåring og meg og festdrakt til 2-åringen
 
Bunad til meg PG toåringen, festdrakt på babyen og dress på pappaen :)
 
17. Mai er avlyst i år, har dere ikke fått beskjed? :p (neida, men avlyst her, kjenner ingen plass jeg orker ;) )
 
Jeg har bunad, men den er ikke så ammevennlig så usikker på om jeg bruker den. 2åringen har strikka bunad og lillebror kommer til å stille i Kjappstrikkadrakt. Pappen har dress.
 
Bunad på meg og tvillingene, festdrakt på eldste og dress på mannen.
 
17. Mai er avlyst i år, har dere ikke fått beskjed? :p (neida, men avlyst her, kjenner ingen plass jeg orker ;) )
Haha. Som jeg skulle sagt det selv. Men blir vel dress på unga og mannen og bunad på meg. Skal heldigvis på kveldsvakt så jeg får kutta ned stresset og maset litt.
 
Skjønner ikke helt dette med stress og mas jeg? Joda, litt kav å få kledd hele familien og kont seg ut døren før toget begynner. Men, hva er stress? Tenker det er en kosedag jeg:)
 
Skjønner ikke helt dette med stress og mas jeg? Joda, litt kav å få kledd hele familien og kont seg ut døren før toget begynner. Men, hva er stress? Tenker det er en kosedag jeg:)
For min del er det fordi det er 14 dager igjen til termin ;) og ærlig talt syns jeg ikke 17. Mai er særlig kos heller. Hater store folkemengder, og alt av kaféer og slikt er smekkfulle i tillegg. Som regel er det også drittvær og iskaldt. Nei, kan spare min begeistring for den dagen. Har som regel valgt å jobbe om jeg har hatt fri i turnus den dagen.
 
Kafeer? Er på den lokale skolen vi:) det har vi vært siden før vi fikk barn. Liker folk og syns det er kjekt å møte naboer. Sosialt :)
 
For meg er det en blanding av alt man føler man burde og skulle ha gjort på alt for kort tid (besøk til besteforeldre, barnetog, russetog, leker på skolen, kanskje grilling på ettermiddagen), alt for mye folk, unger som går lei, og for ikke å snakke om været. Det var roligere og hyggeligere før vi fikk barn og man ikke skulle ha vært overalt på samme tid. Å enda har ikke barna begynnt på skolen...
 
Kjole på frøkna og bunad på meg :)
 
Hardanger bunad på meg og H-A og faren blir det vell dress på før jobb unniform :)
 
Vesla skal ha samme bunad som ifjor:) Litt stor ifjor, og hun har vokst så lite så den passer nok i år også.
Selv skal jeg ikke feire 17. mai, for da er jeg i Paris med en venninne!
 
Bunad på mini, dress til faren også får vi se om jeg kommer meg ut eller ikke.... Blir evt en enkel kjole som passer over magen :)
 
Dere som har ordentlig bunad til barna (ikke festdrakt), vil dere vise bilde? Ingenting imot festdrakt altså, men syns ekte bunad er noe helt spesielt
 
Dere som har ordentlig bunad til barna (ikke festdrakt), vil dere vise bilde? Ingenting imot festdrakt altså, men syns ekte bunad er noe helt spesielt
Vi har ikke ordentlig bunad, bare kaller det for bunad. Vet ikke om det finnes til så små?
Kunne tenkt meg å kjøpt det når hun blir større da, men da kalles det vel barnestakk tror jeg. Må jo være en som sys ut så man kan ha den en stund.
 
Her er storebror i bunaden til søskenbarnet til mannen. Han fikk den i dåpsgave og nå har storebror lånt den og brukt den fra han var cirka 2år til 5 år (kan syes inn og ut mye) . Nå er storebror 6år og den er for liten, lillebror skal starte å bruke den neste år tenkte jeg.
7c8f3d33914d74be4eb253a700d05e01
 
Det er mulig jeg får ordnet strikket bunad til frøkna :D det hadde vært stas :D
 
Back
Topp