17 dpo og 3+ på CB digital, grunn til bekymring?

Cora

Andre møte med forumet
Jeg ser at man må ha hcg på over 2700 for å få 3+, mens gjennomsnittet gjerne har hcg på rundt 300 ved 17 dpo.

Det er ikke et alternativ at el var på en annen dato. Jeg har vært kvalm i dette svangerskapet, noe jeg ikke har vært i de andre.

Når jeg googler «høy hcg», kommer det opp at det kan være alt fra blæremola til downs. Her på Babyverden står det at det kan medføre økt risiko for abort. Det hører med til historien at jeg sliter med habituell abort.

Tror dere dette er et dårlig tegn? Er det andre som har hatt høy hcg?

Ikke hørt om sammenheng mellom downs og HCG.

men der ER sammenheng mellom høy HCG og flerlinger. Så kanskje det er 2 eller 3 inni der?

+ en digital test er ikke helt til å stole på uansett. Så ville ikke hengt meg opp i det

Jeg ser at man må ha hcg på over 2700 for å få 3+, mens gjennomsnittet gjerne har hcg på rundt 300 ved 17 dpo.

Det er ikke et alternativ at el var på en annen dato. Jeg har vært kvalm i dette svangerskapet, noe jeg ikke har vært i de andre.

Når jeg googler «høy hcg», kommer det opp at det kan være alt fra blæremola til downs. Her på Babyverden står det at det kan medføre økt risiko for abort. Det hører med til historien at jeg sliter med habituell abort.

Tror dere dette er et dårlig tegn? Er det andre som har hatt høy hcg?

Legger ved denne :)
Der står det at laveste hcg målt ved 17dpo var 5 og høyeste 90000 som resulterte i suksessfull graviditet.

Jeg ville ikke bekymret meg. Kvalmen kan være et symptom på at kroppen har mye hcg. Kan det være tvillinger tro?

upload_2013-12-15_15-33-39.png

47D2D8C1-D869-4155-AE9E-637051C02245.jpeg

Last edited:
Jeg hadde lav hcg i uke 6, fikk 2-3 på den digitale. Sluttet å bruke disse testene fordi de kun skaper bekymring. Tok blodprøve hos legen som sa 1800 i uke 6, lavt men alle er ikke like. De trodde det var enda en MA. Men er fortsatt gravid :happy: (uke21)

Back
Topp