-

Ikkje kjekt å bekymre seg. Har du snakket med jm om bekymringene dine? Hun vet kanskje hva hun kan si for å hjelpe.
Vil gjerne hjelpe, men vet ikke hva jeg skal si for å hjelpe.. Men jeg har hørt at det er normalt å ikke kjenne liv før uke 22 eller no. Og at "de" (jm og leger og sånn) ikke bekymrer seg før ganske langt uti svangerskapet hvis vi ikke føler liv.
Du får sette deg ned foran tv og se "Oops! Jeg er gravid". Kanskje det kan berolige deg. ;) De har jo ikke anelse om at de er gravid en gang før ungen er på vei ut. ;)

Lykke til. Håper bekymringene dine gir seg snart og at lillegutt i magen din lager liv og leven hver dag inni der. :) ;)

Jeg er 3 gangs og kjenner kribling innimellom men ikke regelmessig. Tror det er store variasjoner og ikke minst om morkake ligger foran vil det naturlig nok ta lenger tid . Tror også at alle stresser til en viss grad med om det skal gå bra , er liv osv osv. Selv er jeg litt sånn helt fram til fødsel :-) og det uten at det har vært komplikasjoner. Skal på OUL nå og er selvsagt redd for at noe er galt, men tenker som så at livet er full av risiko, og alt kan vi ikke styre over. Så prøv å slapp av og nyte dagene selv om det er vanskelig :-) klem

Mamma til storebror og lillesøster
<3

Ikkje kjekt å bekymre seg. Har du snakket med jm om bekymringene dine? Hun vet kanskje hva hun kan si for å hjelpe.
Vil gjerne hjelpe, men vet ikke hva jeg skal si for å hjelpe.. Men jeg har hørt at det er normalt å ikke kjenne liv før uke 22 eller no. Og at "de" (jm og leger og sånn) ikke bekymrer seg før ganske langt uti svangerskapet hvis vi ikke føler liv.
Du får sette deg ned foran tv og se "Oops! Jeg er gravid". Kanskje det kan berolige deg. ;) De har jo ikke anelse om at de er gravid en gang før ungen er på vei ut. ;)

Lykke til. Håper bekymringene dine gir seg snart og at lillegutt i magen din lager liv og leven hver dag inni der. :) ;)

Var hos jordmor i uke 18 og da "blåste" ho vekk bekymringene og sa at det er jo ennå så tidlig at du trenger ikke kjenne ennå... :/ men virker jo som fleste kjenner...

Misforstå meg rett, men jeg tror ikke det er normalt å bekymre seg så mye som du gjør. Har du vurdert å snakke med noen profesjonelle (psykolog/psykiater)? Jeg vet litt om hvordan hodet kan leve sitt eget liv (personlig erfaring), og jeg tror du kan ha veldig godt av å få luftet dette ut til noen som er gode på å lytte og som kan komme med konstruktive råd. Jeg tror det er normalt å bekymre seg til en viss grad, men det blir helt galt når det tar styringen over resten av livet.

Enig med Ninni. Er ikke normalt at det skal gå så hardt utover hverdagen og at en gråter hver kveld.
Men hvorfor kjøper du ikke en doppler? Da kan du jo høre hjerteslaegne OG bevegelsene de gangene bekymringene tar overhånd.
For det blir jo slik at ingen her inne kan fortelle deg noe nytt, eller gi deg svar på hvorfor du ikke kjenner noe. Det er det jo ingen som vet... Og det som har blitt sagt her tidligere har jo tydeligvis ikke hjulpet på bekymringene dine så jeg ville vurdert å snakket med fagfolk om jeg var deg.

Jeg tok vekk innlegget jeg.. Vet ikke hva en psykolog skal hjelpe meg med angående at jeg ikke kjenner bevegelser ennå :p Vet jo selv jeg bare må smøre meg med tålmodighet og prøve ikke bekymre meg. Virker som alt er normalt med babyen, så det kommer vel etterhvert.. Men jeg trenger bare blåse ut noen ganger.

Du må nok heller bare fokusere på at du har faktisk ingen indikasjoner på at det er noe galt, bare mange bekreftelser på at alt er som det skal! Så får du prøve å slå deg til ro med at du bare er en av dem som kjenner bevegelser sent. Ingen vet hvorfor men sånn er det bare.
Når du er så bekymret hele tiden og uttrykker det så mye her inne så sprer bekymringene seg og andre blir påvirket og går fra å tenke at alt er ok, til å også begynne å bekymre seg.
Vi er jo en gjeng sårbare hormonelle damer her inne :) skal ikke alltid så mye til hehe :p

Håper du snart kjenner sprelling i magen og klarer å slappe av og nyte resten av svangerskapet! :) *en liten klem*

Back
Topp