.

Du skal høre at hun svelger. Kan jo være at ikke melka har kommet skikkelig før nå, er ikke sikkert at du har gjort feil

Jeg har hatt litt amme-problemer. Hun får feil tak, så jeg ender opp med å bli sår. Har endelig sluttet å blø etter amming, så jeg tror jeg har fått det bedre til nå. Prøver å øve masse. Leser i bok om amming for å se hva jeg gjør feil. Tror det startet da jordmødrene på sykehuset skulle ha meg til å amme på 100 forskjellige måter før jeg skulle dra.

Om hun legger på seg og ikke er sulten dagen lang så får hun nok i seg det hun trenger. Er faktisk ikke like enkelt å høre de svelgene. Hehe men har du ikke noe ammehjelp på helsestasjonen som du kan høre med, der pleier de å kunne veilede deg godt om du lurer på om du går glipp av noe. :-)

Jeg skjønner deg godt. Er ikke lett å spørre de riktige spørsmålene når man er førstegangs. Jeg sleit med det samme første gangen. Du skal høre at hun svelger, men man må være obs på hva man skal høre etter. Hun har sikkert fått i seg melk tidligere også, selv om du ikke har hørt det.

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Jeg hører ikke at jenta mi svelger, men hun legger på seg godt så det tror jeg ikke er noe problem.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

At du hører hun svelger har mer med hvor mye melk som kommer, enn riktig sugetak. Mi hører jeg godt når det kommer masse melk, mens ikke på slutten når det er lite igjen. Hvis du ser kjeven jobbe, at hun har mye av areola inni munnen, at brystvorten er rundt etterpå, ligger godt inntil og ikke slipper taket så tror jeg det er riktig. Hun skal "melke" brystet ved å klemme på areola med tungen, ikke suge som på sugerør.

Hun ble kontrollveid på sykehuset i dag. Fikk i seg 60 ml på en halvtime...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp