....

bama

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Ombestemte meg. Og like langt.

Jeg skal til tidlig UL i morgen på sykehuset. Er da ca 11+5. Kommer de til å se etter noen av disse tingene? Er det evnt tidlig å si noe om?

jeghadde UL rundt uke 12 sist og skal ha det nå, denne gangen var det mer tilfeldig at detblenærmereuke 13 da jeg får tidlig UL på sykehuset og det var den datoen jeg fikk.

Ingen av gangene er hovedgrunnen å sjekke disse tingene da,men for å få se liv og få roet meg ned litt. har egentlig aldri tenkt over å sjekke disse tingene for jeg hadde mest sannsynlig ikke tatt abort uansett og da tenker jeg at det hadde vært like greit å ikke vite...

Jeg skal til tidlig UL i morgen på sykehuset. Er da ca 11+5. Kommer de til å se etter noen av disse tingene? Er det evnt tidlig å si noe om?

.

Ok. nei da det går nok så bra så bra med oss alle sammen - uansett hva som skjer :) :)
Det viktigste er at det er liv der inne og at mini ser ut til å ha det bra! :) Veldig til voksesmerter for tiden og magen begynner allerede å vises... spennende tider!!! :)

jeghadde UL rundt uke 12 sist og skal ha det nå, denne gangen var det mer tilfeldig at detblenærmereuke 13 da jeg får tidlig UL på sykehuset og det var den datoen jeg fikk.

Ingen av gangene er hovedgrunnen å sjekke disse tingene da,men for å få se liv og få roet meg ned litt. har egentlig aldri tenkt over å sjekke disse tingene for jeg hadde mest sannsynlig ikke tatt abort uansett og da tenker jeg at det hadde vært like greit å ikke vite...

Som sagt, jeg gjør ikke dette for å vurdere abort. Men for å vite at barnet er friskt og levedyktig, det gjøres en generell screening, som er hovedgrunnen vår. Jeg opplevde med vår datter og miste alle symptomer brått en periode og lege fant ikke hjertelyd og vi måtte på en hasteultralyd (uke 15) og var redd for MA. Vi gjør det også for å unngå en lignende opplevelse.

Og jo mer jeg tenker på dette, jo mer usikker blir jeg. Det er derfor jeg skrev denne tråden, for å høre andres erfaringer og tanker om dette....Jeg må uansett bestille privat ultralyd om jeg ønsker å se at det er liv der, siden jeg har vært på tidlig ultralyd pga mistanke om SA, og alt så bra ut og gynekologen sa sjansen var 97% for at alt gikk bra. Så jeg får ikke ny time der jeg var sist.

Mannen støtter meg uansett, men han vet også hvor redd jeg er for at noe skal være galt, at det ikke er liv der, så han ser ikke noe galt i en ny ultralyd. Jeg kan jo også be om en ultralyd uten screening. Tror jeg.

--
Redigert: Avbestilt ultralyden med screening.

må få presisere at det var ikke ment som noen kritikk til deg altså :-) bare svarte for min egen del hvordan jeg og vi føler det :-) grunnen til at jeghadde vært usikker på om jeg egentlig vil vite er sammesom deg med mye bekymring. samtidlig tenker jeg at om man får vite så er man hvertfall forberedt og slipper å få hele det sjokket den datoen barnet kommer...
er vanskelig det der og har vel egentlig forståelse for de som velger å ta abort av slike grunner også for det kommer jo an på livssituasjoner, evner man selv føler man har/ikke har i en slik situasjon osv...

må få presisere at det var ikke ment som noen kritikk til deg altså :) bare svarte for min egen del hvordan jeg og vi føler det :) grunnen til at jeghadde vært usikker på om jeg egentlig vil vite er sammesom deg med mye bekymring. samtidlig tenker jeg at om man får vite så er man hvertfall forberedt og slipper å få hele det sjokket den datoen barnet kommer...
er vanskelig det der og har vel egentlig forståelse for de som velger å ta abort av slike grunner også for det kommer jo an på livssituasjoner, evner man selv føler man har/ikke har i en slik situasjon osv...

Etter en lengre samtale med samboeren har jeg valgt å avlyse screeningen. Så får vi ta ultralyd senere om jeg blir stresset, slik som sist. Rett og slett fordi screeningen kan føre til at jeg blir mer redd. Jeg vil bare vite at det er liv der. Og jeg klarer ikke ta abort uansett. Og ta denne ultralyden midt i eksamensperioden min, nei, det blir ikke å gå. Jeg må heller finne "ro" på en annen måte :) Vi tar med glede i mot barnet i oktober, uansett hva. Jeg tror ikke å vite vil forberede meg noe særlig, hvis det skulle være noe galt. Vi tar det da, og jeg tror det er friskt og levedyktig. Men morsinstinktet vil at jeg skal vite, ikke tro...så håper vi får høre hjertelyden tidlig denne gangen.

Jeg fjerner tråden/sletter innhold, fordi dette ble litt for kaotisk for meg å dele akkurat nå.

håper du får høre hjertelyden snart da og greier å roe deg med det :-) forstår godt at du er veldig bekymret, har veldig mye bekymring rundt dette selv, det er ikke noe godt å gå å kjenne på...

Jeg sender deg en stor og varm klem :)

Back
Topp