16 % sannsynlighet for å overleve

SHS

Elsker forumet
Hvis babyen i magen blir født denne uken, så har den 16 % sjanse for å overleve! Litt rart å tenke på...

Håper den holder seg der inne noen uker til!!!

Hvilken uke er dette? Rart å tenke på at de kan overleve utenfor - men det er med mye hjelp da. Veldig få prosenter - og hvor mange av de er friske? Nei vi må alle ruge lenge enda!!! :)

Hvilken uke er dette? Rart å tenke på at de kan overleve utenfor - men det er med mye hjelp da. Veldig få prosenter - og hvor mange av de er friske? Nei vi må alle ruge lenge enda!!! :)

Uke 23.

Mange sliter nok bl.a. med konsentrasjonsvansker senere i livet ja, så håper jeg kan ruge noen uker til!

Rart å tenke på at det er en en liten prosent kjangs for å overleve så tidlig!.. Utrolig hva noen uker fra eller til har og si også.
Men heldigvis skjer det ikke så ofte at barn blir født så mye før tiden. Har maaange uker igjen enda :)

Du sier at du håper du kan ruge noen uker til SHS, er det noe grunn til å tro noe annet?

Rart å tenke på at det er en en liten prosent kjangs for å overleve så tidlig!.. Utrolig hva noen uker fra eller til har og si også.
Men heldigvis skjer det ikke så ofte at barn blir født så mye før tiden. Har maaange uker igjen enda :)

Du sier at du håper du kan ruge noen uker til SHS, er det noe grunn til å tro noe annet?

Nei, tror absolutt ikke det skjer noe nå, men man vet jo aldri.

Uke 23.

Mange sliter nok bl.a. med konsentrasjonsvansker senere i livet ja, så håper jeg kan ruge noen uker til!
Nja det er vel som regel en god del mer enn det så tidlig. Her er målet minimum uke 28, synes alt før er veldig skummelt!! Uke 28 er også veldig skummelt!

Nja det er vel som regel en god del mer enn det så tidlig. Her er målet minimum uke 28, synes alt før er veldig skummelt!! Uke 28 er også veldig skummelt!

Venninna mi fikk i uke 27, og hun fikk vite at det var gode prognoser allerede da, jenta lever i beste velgående i dag, er 7 mnd - korrigert så er hun bare 4 mnd.

Der var det sv.forgiftning som gjorde at jenta kom til såpass tildlig, og hun fikk tatt begge lungemodningssprøytene før ks - vet ikke hvor mye det hadde å si for prognosene til jenta.

Uansett så er det alt for tidlig å komme til verden så tidlig. Håper vi alle klarer oss til veis ende :)

Uff nei jeg vil ruge helst til slutten på januar iallefall.På facebooken min har det vært så mange triste englemamma blogger i det siste at jeg føler snart verden prøver si meg noe! ei fødte i uke 27,døde like etterpå,samme med venninna mi med tvilling jentene sine.Ei fødte døfødt tre uker før termin,og ei fant gutten sin innsovnet fem mnder gammel❤️ er det rart mammaer stadig er bekymret?

Venninna mi fikk i uke 27, og hun fikk vite at det var gode prognoser allerede da, jenta lever i beste velgående i dag, er 7 mnd - korrigert så er hun bare 4 mnd.

Der var det sv.forgiftning som gjorde at jenta kom til såpass tildlig, og hun fikk tatt begge lungemodningssprøytene før ks - vet ikke hvor mye det hadde å si for prognosene til jenta.

Uansett så er det alt for tidlig å komme til verden så tidlig. Håper vi alle klarer oss til veis ende :)
Jeg synes 7mnd er litt tidlig å si noe. Motorikk, språk, syn, konsentrasjon, sosiale ferdigheter osv ser man senere. Men ja absolutt kan det gå veldig fint! Vet om flere barn og voksne som er født i uke 26-30 og det kan du ikke merke i det hele tatt. Men det er så stor forskjell på barna, så vet om de som ikke overlever eller er multihandikapet, men også de med mindre ting i forhold som feks lærevansker. Så det er veldig forskjellig fra baby til baby... Men det er flott at de klarer å hjelpe de som kommer for tidlig såpass bra som i dag:)

Det er veldig stor økning i antall prosent for overlevende bare fra uke 23 til 24, og senere øker det bare mer og meg for hver uke. Ved fødsel i uke 23 er konsentrasjonsproblemer det minste problemet, de får desverre ofte litt mer bagasje mens andre går det veldig fit med også. Selv om de aller fleste dør hvis de blir født så tidlig finnes det jo noen mirakler :)

Back
Topp