16.mai tradisjoner?

¤ Martini ¤

Gift med forumet
Da er det 16.mai og i morgen er nasjonaldagen her [:)]
Har dere tradisjoner 16.mai? [:D]

Sønnen våres har bursdag i dag, så her er det full feiring 16. mai[:D]

Og 17 mai, er det mye god mat med svigers i år[:D]

ORIGINAL: mummi-mamma

Sønnen våres har bursdag i dag, så her er det full feiring 16. mai[:D]

Og 17 mai, er det mye god mat med svigers i år[:D]

Gratulerer så masse med dagen til gutten din[:D]

Har ikke særlig tradisjoner, men koser oss i knallvær[:)] Før drakk vi, men er vel 3 år siden sist.

Da jeg var "ung" ([8|]) var det som regel full fest denne dagen...[:D] Meeeen det er mange år siden nå!![8D]
Eneste tradisjonen jeg har må være å stryke skjorte, flagg og finne fram bunaden...[:D]

Før i tida var det alltid full fest, men det er lenge siden nå [:D] har ikke noen spesielle tradisjoner nå nei..

Jeg har aldri hatt dette som drikke dag.
Ettersom jeg kommer fra Byen med buekorps i og har hat en bror som gikk 11 år i korpset og en mor som var kjempe engasjert sammen med min far. Så når min bror var aktiv i korpset så var vår tradisjon og stå opp klokken 7. Ned å vekke alle gutta som hadde feiret 16 mai... Lage frokost til de, hjelpe de på sjerf og stryker sjorte! Men nå er det bare en helt vanlig dag, hvor vi gjør klar til dagen imorgen. [;)]

Før i tiden var det full fest,men det ble fort stopp på det da jeg sto opp en morgen å var drit dårlig i full uniform..[&:]

Korps jente jeg...så nå er det stille å rolig å stryking av flagg å bunadskjorte..
17 mai e tradisjon for meg det å ikke en skikkelig 17 mai uten korps..

lurer på hva jeg skal finne på neste år...ta med meg minien,eller kanskej bare gå et tog..jaja lenge til enda:)
kanekj jeg å minien skal bære flagg å ha på bære sele å hørselvern til minien...jaja 1 år til neste..17 mai..

Jeg pynter opp Resturanten å dekker border til full fest i morra [;)] er jo svensk så har ingen forhold til 17 mai så for meg er det en jobbe dag [>:] Men det blir forandring på det når jeg nå skal føde et 50% norskt barn [:D] så da blir det feiring å fri med gullet mitt [:D] *gleder meg til den tiden* å må si at jeg gleder meg til å få 17 overstått (kommer 120 gjester til oss) sånn at jeg kan begynne å fokusere på bryllupene for sesongen [;)]

Gratulerer alle dere nordmenn å håper på flott vær å koselig stemmning [:D]

Hurra Hurra HURRA *trommevirvel*

Så koselig da [:D]

Her tenner jeg et lys hver 16.mai for min kjære tante som desverre gikk bort fra oss da hun var 19 år, etter en lang kamp mot kreften i 12 år.
Hun har bursdag i dag, så da blir et lys tent for henne

har aldri hatt noe tradisjoner. men idag grillet vi sammen med en kompis av oss. kjempe kos[:D]

Back
Topp