Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Han får smaksprøve på grøt rundt middagstider, men ellers er det bare morsmelk ja. Kjenner jeg angrer på at jeg ikke ga han flaske med mme til kvelden slik som jeg brukte å gjøre med storebroren. Nå virker han ikke til å like smaken på mme lenger, men jeg har lyst å prøve å venne han til det for å se om vi kan få litt bedre netter. Vil også gi han avokado på kvelden - det skal også hjelpe på nattesøvnen.Off. Kan ikke forestille meg hvor sliten og lei du må være!!Får han bare mm eller? Her har vi ikke nattamma etter at vi begynte med mme som kveldsmåltid.
Håper det snur seg snart. Det er ikke noe særlig gå på reservetanken hele tida.
Jeg var så sta på det denne gangen, siden det mest sannsynlig er siste babyen min så ville jeg fullamme. Føler jeg hadde mye mer frihet og at mannen min kunne være mer delaktig forrige gang da vi ga mme på kvelden. Den gangen var det fordi vi trodde maset på kvelden betydde at jeg ikke hadde nok melk, men jeg lærte jo at det bare er fordi de vil ha mer av den gode melka før natta - men så mye som jeg er oppe om nettene nå så kan jeg umulig ha nok av den gode fete melka...Kan hende det hjelper med tyngre mat på kvelden, ja. Går det an å lage til en velling som består av mm+ litt grøtpulver til kvelds da? Også gi det på flaske?
Syns du er heldig som har hatt nok melk til nå da. (selv om det kanskje ikke føles så greit bestandig?) Her har produksjonen avtatt og jeg savner at vesla blir fornøyd av det jeg har å tilby. Dagens prosjekt; håndmelke ut siste rest fra jura etter hver amming, for å se om det hjelper på.![]()
Jeg har også vært veldig sta på kun mm, og følte det som et tap jeg måtte svelge da jeg måtte begynne å supplere på kveldstid med mme, men jeg hadde rett og slett ikke nok melk lengre! Jeg blander 50/50 med mm og mme på kvelden fordi mme'en ikke smaker noe godtJeg var så sta på det denne gangen, siden det mest sannsynlig er siste babyen min så ville jeg fullamme. Føler jeg hadde mye mer frihet og at mannen min kunne være mer delaktig forrige gang da vi ga mme på kvelden. Den gangen var det fordi vi trodde maset på kvelden betydde at jeg ikke hadde nok melk, men jeg lærte jo at det bare er fordi de vil ha mer av den gode melka før natta - men så mye som jeg er oppe om nettene nå så kan jeg umulig ha nok av den gode fete melka...
På dagen er han glad som ei lerke. Får pupp med 2-3 timer i mellom. Virker på meg som om han assosierer puppen en del med søvn.. så jeg skal jobbe med å ikke la han sovne ved puppen på dagtid. Han liker grøt, men vi jobber sakte med mengden siden han bare er 4 måneder.Jeg har også vært veldig sta på kun mm, og følte det som et tap jeg måtte svelge da jeg måtte begynne å supplere på kveldstid med mme, men jeg hadde rett og slett ikke nok melk lengre! Jeg blander 50/50 med mm og mme på kvelden fordi mme'en ikke smaker noe godtHun får ei flaske kl 21 og så vil hun som regel ha ei til kl 23. Og så sover hun i 3-4 timer før første amming, etter det ammer jeg hver 2.time fra mot morran men det holder jeg ut når jeg får sove noen timer i strekk før første amming
Hermine vil bare ha en pupp i slengen på natta, hun slokner så får ikke gitt henne den andre. På dagen tar hun melka fra begge sidene i ett måltid, så er ikke rart hun våkner så ofte på natta, hun spiser seg jo bare halvmett
Grøt må man jo venne på og øke sakte, prøv å gi ei flaske på kvelden med 50/50 og se om han sover noe lengre før han våkner?Hvordan er han på dagen? Virker han da fornøyd med den melka du har eller spiser han like hyppig på dagen?
Da ville jeg prøvd ei flaske på kvelden for og se om han sovner noe bedrePå dagen er han glad som ei lerke. Får pupp med 2-3 timer i mellom. Virker på meg som om han assosierer puppen en del med søvn.. så jeg skal jobbe med å ikke la han sovne ved puppen på dagtid. Han liker grøt, men vi jobber sakte med mengden siden han bare er 4 måneder.
Enn så lenge følger han kurven sin perfekt, så jeg tror han legger helt fint på seg enda. Men jeg ser jo at han er 1 kg mindre enn det broren var på samme alder, så han har muligens litt å gå på.Skjønner veldig godt du er lei og slitenDette har pågått lenge nå! Kan jo godt hende du har for lite melk, legger han godt på seg? Hadde virkelig ett stort ønske om og fullamme til Emmeth var 6 mnder, men jeg har rett og slett for lite melk til det. Og han foretrekker flaske på dagtid. Kjenner godt igjen den følelsen av at det er ett stort nederlag og ikke kunne fullamme, men etter vi begynte med flaske og MME er hverdagen blitt mye lettere. Nå får Emmeth grøt også. Fått det siden han var 4 mnder. Han er en stor gutt og trenger mye mat. Så lenge ungen får det han trenger, uansett om det er mm, mme eller grøt, så er det det viktigste
Synes du er og har vært kjempe flink og ikke minst utholdende og tålmodig
![]()
Ok.. i kveld har vi gjort følgende - fikk pupp 16:30 (etter litt grøt), sov ca 15 min mens jeg var med storebror på turn, drakk så 70 ml mme kl 19, fikk pupp kl 20. Sovnet i hele 5 minutt. Fikk pupp igjen da det ikke går an å få han til å sovne selv, men ville ikke sovne til puppen engang, så nå er han i stua med meg og jeg venter på at han blir sulten så jeg kan amme han i søvn igjen... ville dere prøvd en flaske mme til, eller skal jeg kun ta pupp tror dere?? Han er ikke spesielt ivrig på den flaska liksom. Og det er større sjanse for gulp etter mme flaske har jeg funnet ut.