:-(

• Trådstarter Trådstarter babymaker
  • Opprettet Opprettet
B

babymaker

Guest
Føler meg slem mot babyen når jeg er negativ... men om nettene nå i det siste har jeg fått hetetokter , spreng i pupper og vondt bekken.. får ikke sove :-( da er jeg helt dau neste morgen. Vil ikke være negativ mot babyen... :'( hjelp ! Tips :-)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Dessverre ingen tips..men skulle bare si at kjenner til det der med å ikkje være slem med ungen, eneste jeg tørr å være ærlig med ang formen er min samboer, så min mor går rundt og tror jeg har hatt et knirkefritt og problemløst svangerskap til nå :-p og selv om jeg har vært heldigere en mange andre, vil jeg ikke påstå det har gått knirkefritt :-p
håper nettene dine blir bedre :-) forresten, min svigerinne brukte en stor sofapute mellom bena om nettene slike at hun støttet opp om bekkenet, og det hjalp mot smertene for hun hvertfall :-)

*termin 21.juni* -glede-

Ikke stort å gjøre med, men bruk dyne eller en stor pute mellom beina når du sover, det hjelper. Er ikke slemt i det hele tatt synes jeg da. Det ER tøft å gå gravid for de fleste, og det er lov å bli lei, sliten og matt til tider. :)

Slem mot babyen!? i magen? Fordi du ikke er iform?

Ja, at man skal være takknemlig ovenfor babyen i magen, og ikke klage på plagene som følger med, siden det bare viser at den lille vokser og har det bra inni der :-)

Må man virkelig være takknemlig for at man er kvalm, har bekkenløsning, pisser 100 ganger i døynet, har kynnere og all driten som følger med? Det er LOV og klage når man ikke har det noe særlig, kan jo ikke være sånn at man ikke tørr og fortelle folk hvordan man egentlig har det - uten og bli stempla som utakknemlig. Jeg liker ikke og føle meg uvell i min egen kropp, men jeg går likevel gjennom alt dette for barna mine. Gidder ikke rosemale graviditeten, når den er laaaangt fra en dans på roser. Ingen bør gå med dårlig samvittighet fordi man ikke har det noe bra, det betyr ikke at du er mindre glad i babyen din....

Skjønner at det kan være sånn, siden "alle" har perfekte svangerskap. Men trur nok ikke så mange har d så bra som dem skal ha det til. Ikke vær redd for og innrømme at dere ikke har det noe særlig. Det er tøft for dem fleste og gå gravid.. :)

Følelsene tar litt overhånd i denne perioden merker i hvertfall jeg, så er nok veldig individuelt hvordan hver enkelt føler rundt alt som skjer med kroppen! En graviditet ER ingen dans på roser, men premien som kommer om 5 1/2 mnd er det verdt det :-)

Dessverre ingen tips..men skulle bare si at kjenner til det der med å ikkje være slem med ungen, eneste jeg tørr å være ærlig med ang formen er min samboer, så min mor går rundt og tror jeg har hatt et knirkefritt og problemløst svangerskap til nå :p og selv om jeg har vært heldigere en mange andre, vil jeg ikke påstå det har gått knirkefritt :p
håper nettene dine blir bedre :) forresten, min svigerinne brukte en stor sofapute mellom bena om nettene slike at hun støttet opp om bekkenet, og det hjalp mot smertene for hun hvertfall :)

*termin 21.juni* -glede-
godt jeg ikke er er alene om dette :) jeg er på samme måte som deg. tørr bare si noe til min samboer :p jeg håper og nettene blir bedre :) jeg er så trøtt fra før av om ikke nattesøvnen skal forsvinne og ... takk for tipset :) da skal jeg prøve på det i natt :) jeg hadde skikkelig hormonutbrudd i natt :O

Ikke stort å gjøre med, men bruk dyne eller en stor pute mellom beina når du sover, det hjelper. Er ikke slemt i det hele tatt synes jeg da. Det ER tøft å gå gravid for de fleste, og det er lov å bli lei, sliten og matt til tider. :)
takk for tipset :) godt å høre ! jeg føler meg bare slem jeg når jeg er lei og sliten :( men det er meg... hadde skikkelig hormonutbrudd i natt :O

Ja, at man skal være takknemlig ovenfor babyen i magen, og ikke klage på plagene som følger med, siden det bare viser at den lille vokser og har det bra inni der :)
jeg ELSKER å gå gravid fordi jeg vet at det er en liten baby i magen min som vokser og har det bra jo mer plager jeg har :) men i natt var jeg så sliten at tårene sto rett ut og jeg gråt fordi ville ikke være noen dårlig mor mot babyen ...

Må man virkelig være takknemlig for at man er kvalm, har bekkenløsning, pisser 100 ganger i døynet, har kynnere og all driten som følger med? Det er LOV og klage når man ikke har det noe særlig, kan jo ikke være sånn at man ikke tørr og fortelle folk hvordan man egentlig har det - uten og bli stempla som utakknemlig. Jeg liker ikke og føle meg uvell i min egen kropp, men jeg går likevel gjennom alt dette for barna mine. Gidder ikke rosemale graviditeten, når den er laaaangt fra en dans på roser. Ingen bør gå med dårlig samvittighet fordi man ikke har det noe bra, det betyr ikke at du er mindre glad i babyen din....

Skjønner at det kan være sånn, siden "alle" har perfekte svangerskap. Men trur nok ikke så mange har d så bra som dem skal ha det til. Ikke vær redd for og innrømme at dere ikke har det noe særlig. Det er tøft for dem fleste og gå gravid.. :)
takk for at du er så dønn ærlig alvetussa :) gå gravid er ikke som dans på roser fordi hormoner tukler med kroppen... jeg er takknemlig som har alle plagene :) men når det går utover min nattesøvn så blir jeg enda mer sliten og i natt var jeg så sliten at tårene sto rett og jeg ville ikke være noen dårlig mor .... tror mye av dette også var hormoner og som er kompis av meg som er utdannet psykolog sa morsinstinktet kommer inn også. begynte å prate med han i natt siden han kan svare ting :) ikke det at jeg trenger psykolog, men følte for å snakke med en som har peiling på det psykiske og fysiske. skal snakke med min jordmor neste fredag også tenkte jeg :)

Skjønner hvordan du har det, for babyen blir jo påvirket av humøret til moren... Å det er jo så lite som skal til for at man blir trist, lei eller sint men og overlykkelig av en liten ting. Det er jo hormonene som løper løpsk inni deg å det er vanskelig å styre.. Jeg ht vert mye deprimert dette svangerskapet men det hjelper mye og prate med noen som kan få meg i godt humør som en god venninne, mamma eller storesøster :) mannen min tror bare at jeg er sur hele tiden så han er ikke den som får meg i godt humør for tiden:/ Nor som er litt frustrerende.. Vi har jo vert gjennom dette før så han vet jo hvordan det er.. Men men.. Du skal vite du er ikke den eneste som føler det sånn. :)

Skjønner hvordan du har det, for babyen blir jo påvirket av humøret til moren... Å det er jo så lite som skal til for at man blir trist, lei eller sint men og overlykkelig av en liten ting. Det er jo hormonene som løper løpsk inni deg å det er vanskelig å styre.. Jeg ht vert mye deprimert dette svangerskapet men det hjelper mye og prate med noen som kan få meg i godt humør som en god venninne, mamma eller storesøster :) mannen min tror bare at jeg er sur hele tiden så han er ikke den som får meg i godt humør for tiden:/ Nor som er litt frustrerende.. Vi har jo vert gjennom dette før så han vet jo hvordan det er.. Men men.. Du skal vite du er ikke den eneste som føler det sånn. :)
godt å høre at jeg ikke er alene :) kanskje jeg skal snakke med mamma eller ei god venninne enda mere om dette :) satt å snakket med ei god venninne i natt og hun muntert meg opp ved å si at jeg blir en god mor og at jeg bare en snill så dette klarer jeg :) har ikke snakket med henne på mange år pga ting så det var godt å kunne snakke med henne igjen og at henne muntert meg opp som hun gjorde :) synes ikke det er så lett å snakke med mannen selv, han forstår ikke alt enda. så tror han burde være med på jordmor time neste fredag :) dumt det er sånn med deg og din mann da "/ skjønner godt at det er frustrerende ! takk for det :)

Ja det er ikke domt å ta han med til jormor, det kan hjelpe å høre det fra en proff og :) tenker jeg skal få drege han med meg dit og neste gang jeg skal til jormor :)

Ja det er ikke domt å ta han med til jormor, det kan hjelpe å høre det fra en proff og :) tenker jeg skal få drege han med meg dit og neste gang jeg skal til jormor :)
hehe så bra :) jeg skal til jordmor klokken 12:00 så han slutter egentlig 12:45 så han får skofte den siste halvtimen/timen så han får vært med meg :) er jo vårt første barn så alt er jo nytt for begge ^^

Følelsene tar litt overhånd i denne perioden merker i hvertfall jeg, så er nok veldig individuelt hvordan hver enkelt føler rundt alt som skjer med kroppen! En graviditet ER ingen dans på roser, men premien som kommer om 5 1/2 mnd er det verdt det :)
premien er selvfølgelig verdt det !!!!! :)

Litt sånn her au. Vi prøvde ei stund men nå klarer jeg ikke glede meg... Kvalm, trøtt, bekkene verker og jeg føler at jeg ikke strekker til både ovenfor storegutt og samboeren:(

Litt sånn her au. Vi prøvde ei stund men nå klarer jeg ikke glede meg... Kvalm, trøtt, bekkene verker og jeg føler at jeg ikke strekker til både ovenfor storegutt og samboeren:(
Trist synes jeg :-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Back
Topp