.

Du er ikke lur om du gjør dette...
Blir så irritert når andre skal lure systemet....!!

Hilsen en som ER syk og lever med store smerter hver dag, og som har blitt grilla av både lege og nav...

Det stemmer det, at det er sånn sykepenger regnes ut. 

(venter dog i spenning på at du skal få pepper for å si at "DU sykemelder deg" og at du i det hele tatt vurderer det)

Lur og lur.... Det er jo utspekulert og snylting på staten spør du meg. Du kan vel ikke bare velge å sykemeldt deg, er legen som avgjør det, og da må det jo være en grunn til det? Når går du ut i permisjon? Så vidt jeg vet holder de at du har jobbet 6 av de 10 siste månedene for å få foreldrepenger?

Labambie skrev:
Det stemmer det, at det er sånn sykepenger regnes ut. 

(venter dog i spenning på at du skal få pepper for å si at "DU sykemelder deg" og at du i det hele tatt vurderer det)

hehe, jeg kommenterte nok litt dette, men var ikke så mye akkurat den formuleringen jeg hang meg opp i, mer det at det ikke virket som om det var noen grunn til sykemelding i det hele tatt (annet enn rent økonomisk) og da ser jeg ikke helt hvordan man skal bli sykemeldt (hverken jeg eller legen har vel noen grunn for det?).

Takk for "pepper`n" :p 
Glemte å legge til at jeg allerede plages med bekkenet og ryggen, og det er veldig smertefullt å traske rundt på betonggulv og dra på pasienter i alle mulige retninger i sengene.....!! Så man trenger ikke å angripe folk før man vet hele sannheten! Jeg prøver ikke å lure systemet, jeg ville bare vite om dette var reelt!! 

Lillegull<3 skrev:
Glemte å legge til at jeg allerede plages med bekkenet og ryggen, og det er veldig smertefullt å traske rundt på betonggulv og dra på pasienter i alle mulige retninger i sengene.....!! Så man trenger ikke å angripe folk før man vet hele sannheten! Jeg prøver ikke å lure systemet, jeg ville bare vite om dette var reelt!! 

Du skreiv jo at du skulle være lur for å få penger..

Men uansett... Jeg er også vikar, og på meg så regnet de gjennomsnittet av hva jeg tjente de 3 siste mnd.

Prøver ikke å lure noe system, men vil bare ha det jeg har krav på fra denne såkalte velferdsstaten man bor i! 
Slike ting får man nemmelig ikke opplyst fra NAV at man har krav på, og da må man av og til ty til å gå rundt grøten får å få noe igjen for i slite i dette landet! 

Prøver ikke å lure noe system, men vil bare ha det jeg har krav på fra denne såkalte velferdsstaten man bor i! 
Slike ting får man nemmelig ikke opplyst fra NAV at man har krav på, og da må man av og til ty til å gå rundt grøten får å få noe igjen for i slite i dette landet! 

Lillegull<3> skrev:

Da stiller jo saken seg i et annet lys. Må jo svare ut i fra hvordan du selv legger frem saken i HI, og når du selv skriver at noen hadde anbefalt deg om å være litt "lur", så virket det som om det var slik. Er det grunn for sykemelding, og du ikke klarer å ha noen jobb pga plager før permisjonen, så anbefaler jeg deg å diskutere alternativene med legen din.

Lillegull<3 skrev:

Ja, stakkar deg. Du har det nok fælt her i landet  Hører tingenes tilstand er bedre i USA, så lenge du har råd til forsikring. 

Ja jeg ser den, skrev innlegget en del ganger for å få formulert meg på en måte der det ble forståelig hva jeg mente.. ikke alltid like lett, og da kan også ting falle litt bort.. 

Ja jeg ser den, skrev innlegget en del ganger for å få formulert meg på en måte der det ble forståelig hva jeg mente.. ikke alltid like lett, og da kan også ting falle litt bort.. 

Lillegull<3> skrev:

ser ikke helt hvorfor NAV skulle ha noen som helst grunn til å opplyse om dette, eller hva de er du mener du har krav på. Er du så syk at du ikke kan jobbe, så går du til legen og får sykemelding. Da blir du sykemeldt frem til du er frisk nok til å jobbe igjen. Hvis du ikke er frisk igjen før permisjonsstart, så blir du sykemeldt frem til da. Er ikke noe NAV har noe med i det hele tatt. Det er du og legen som kommer frem til dette.

Lillegull<3> skrev:
Men har man rett på sykepenger selv om man ikke har jobb..? 

Du kan jo ikke få dagpenger, for da må du være reell arbeidssøker, og det er du jo ikke hvis du er for syk til å jobbe?

Amorosa skrev:

Lillegull<3> skrev:

Du kan jo ikke få dagpenger, for da må du være reell arbeidssøker, og det er du jo ikke hvis du er for syk til å jobbe?

Du Amorosa, jeg tror du må litt lenger ned enn t-skjenivå her. Prøv nano-skje. -_-

Labambie skrev:

Amorosa skrev:

Lillegull<3> skrev:

Du Amorosa, jeg tror du må litt lenger ned enn t-skjenivå her. Prøv nano-skje. -_-

Unnskyld! Det nivået orker jeg ikke legge meg på nå! ;)

Back
Topp