.

Glapia.

Gift med forumet
.

Jeg leste på egen hånd da, med to små unger rundt meg, så fikk ikke optimal forberedelse akkurat.

Jeg fikk på jo pensumlista da, og der var det jo en haug med litterære verk som måtte leses, Ibsen, Skram osv, pluss at jeg måtte lage et lite minisæremne, altså lese tre bøker av en forfatter og lage et lite forfatterportrett.
I tillegg var jo pensumbøkerne med. Epokene fra nasjonalromantikken og fram til i dag var det vel som var viktigst, og alle sjangrene.

Jeg leste jo som en gal og pugget dette forfatterportrettet noe så til de grader, samtidig som jeg tolket bøkene og kunne de kjempegodt.

På eksamensdagen fikk jeg i oppgave å velge en epoke eller en sjanger (husker ikke helt) og da fikk jeg 15 min på forberedelser, hvor jeg fikk skrive et A4-ark og ha med inn til muntlig.
De spurte svært lite om dette forfatterportrettet/særemnet, og jeg rakk liksom ikke svare heller før de avbrøt med nytt spørsmål. Sorry at jeg er litt treg og må tenke liksom.........

Uansett, ikke helt som jeg hadde ventet, og følte at jeg hadde kasta bort myyyye tid på å lese romaner og noveller da siden de ikke spurte om de i det hele tatt.

Takk for svar! Flere?

Du får utdelt en ukjent tekst som du skal analysere. 
Eksamensstoff er tidsepokene og analyse, for det meste.. 
Også skal du jo snakke om særemnet ditt. 

Sicily skrev:

Er det fortsatt ukjent tekst? Får en ikke tema på forhånd, og to dager til å forberede seg?

Dytter på denne kanskje flere kan svare :-)

IsThaBeth skrev:

Sicily skrev:

Er det fortsatt ukjent tekst? Får en ikke tema på forhånd, og to dager til å forberede seg?

Ikke som privatist. 

Back
Topp