.

du kan ringe legevakten... de kan veilede deg i fht hva du skal si, hvem du bør ringe og hva du bør gjøre.. selvfølgelig er politiet også en mulighet - de har også opplæring i dette...

men jeg ville ringt legevakta med en gang jeg, så du kan få hjelp..

Jeg har vurdert legevakten også. Men i første omgang tenker jeg på noe mer anonymt. Ønsker ikke at de kommer på døra her, for det vi gjøre alt verre for han. Han klarer ikke å se at jeg/andre prøver å hjelpe han, og tar alt som et forsøk på å gjøre det verre/ødelegge for han.

Nå fikk jeg som sagt roet han ned i stad, men tenker generelt. Det er søren meg nærmest traumatisk å sitte og se sin kjære miste fatningen som han gjorde her i stad..

Ville ringt legevakten, de er gode på akuratt dette.

Er det akutt, eller har han vært sånn lenge?
Har han vært til behandling for det?

Mental Helse tlf 116 123, Kirkens SOS tlf 815 33 300, Lokal legevakt. 

Ikke gi deg før dere har fått hjelp. 

Dani California skrev:
Er det akutt, eller har han vært sånn lenge?
Har han vært til behandling for det?

*edit* Vært sånn omtrent hele livet. Innimellom er det veldig akutt, andre perioder er han "fin". Han forsøker behandling, men har liten effekt på han. Sta og påståelig som få.

For lette å lure ja, men hvis han skal ha den hjelpen han trenger så er det jo opp til han å være ærlig, ikke opp til de å lese hans løgner. De tar jo utgangspunkt i det han forteller, de er ikke synske heller.

Har han noen gang vært lagt inn over lengre tid da?
Eller har han bare gått til timer?

LisseUmmaNuddeAteJam skrev:
Mental Helse tlf 116 123, Kirkens SOS tlf 815 33 300, Lokal legevakt. 

Ikke gi deg før dere har fått hjelp. 

Takk.

Har Googlet meg frem til endel, men tenkte om noen kanskje i tillegg hadde erfaring med noen som "funker". :)

Dani California skrev:
For lette å lure ja, men hvis han skal ha den hjelpen han trenger så er det jo opp til han å være ærlig, ikke opp til de å lese hans løgner. De tar jo utgangspunkt i det han forteller, de er ikke synske heller.

Han er ærlig, men tror han savner at noen skal se forbi det sterke ytre. Mye å forvente, kanskje. Jeg ser lett forbi det, men så kjenner jeg han også godt. Han får ofte høre at "du er jo så sterk" eller "du ser jo ut til å klare deg fint", når det kun er skuespill som har vært livsnødvendig for å overleve..

Ikke vært lagt inn. Har foreslått det, men han har som sagt ikke tillit til systemet lenger. Går til timer.

Hei.
Her i kommunen er det er akutt psykriatisk team som kommer hjem til deg ved behov.
Ring å hør med fastlegen din eller legevakten om de har nr til din kommune.

Betty Bushta skrev:

Dani California skrev:

Han er ærlig, men tror han savner at noen skal se forbi det sterke ytre. Mye å forvente, kanskje. Jeg ser lett forbi det, men så kjenner jeg han også godt. Han får ofte høre at "du er jo så sterk" eller "du ser jo ut til å klare deg fint", når det kun er skuespill som har vært livsnødvendig for å overleve..

Ikke vært lagt inn. Har foreslått det, men han har som sagt ikke tillit til systemet lenger. Går til timer.

Okei, skjønner.
Vanskelig når det ikke er gjensidig tillitt ja.
Håper dere får hjelp på et eller annet vis.

Back
Topp