:-)

missme86

Betatt av forumet
Jippi!! Endelig har lillemann snudd seg fra rygg til mage, så morsomt :-) Nå støtter han seg på armene når han ligger på magen, han er stolt som en hane når han endelig har fått til ;-) Har innsedd idag at jeg ikke har noen liten baby lenger, men en stor gutt som liker å være i aktivitet hele tiden! Nå er ikke vippestolen så morsom lenger, men det å ligge på matten å leke er sååå morsomt. Han ordentlig koser seg :-) Å når mamma synger, da ler han å synger med, synes han forandrer seg hver dag, å det blir bare morsomere når han er våken for oss begge to :-) Etter han er begynnt å bli så aktiv på gulvet, merker jeg også at han sover mye bedre og mye lengere på formidagen.
Hvordan er det med deres små? Ruller de rundt? Glad i å ligge på mage? :-)

Så herlig! Det er så gøy å følge utviklingen deres, som du sier, skjer det noe nytt hver dag! Hun her ruller fra rygg til mage, men ikke omvendt. Begynner og sparke og spøle seg framover, men kommer ikke mange millimeterne enda:-) Etter en stund blir hun sint, for at hun ikke kommer framover og at det blir slitsomt å ligge på magen. Men det blir bedre og bedre for hver dag.
  Oppdaget forresten at det var noe kvasst inni munnen hennes idag, så er spent på når tennene kommer til syne og hvordan formen hennes er fremover. Har ikke merket noe annerledes på henne enda.

Han begynte å rulle rygg/mage da han var 4 mnd og 1 uke, og nå kan jeg knapt legge ham på ryggen før han er over på magen. Ganske upraktisk siden han som regel ikke vil ligge på magen mer enn få minutter av ganga og han ikke klarer å rulle andre veien. ;) Han er veldig glad i vippestolen fremdeles, og ikke like glad i å ligge på matta. Jeg tror det er fordi han vil opp og se og følge med på det som skjer rundt ham. Han er veldig sosial!

Han har en tann på vei, og den har allerede vært på vei en ukes tid. Det er en liten hvit prikk i tannkjøttet, men den har ikke brutt ordentlig gjennom enda. Han gnager som besatt på alt han kommer over, og han produserer enorme mengder spytt!

Mye som skjer i denne alderen. Mer og mer av personligheten avdekkes for hver dag. Herlig!

Her er det ikke noen tenner som er kommet til syne ennå, men biter på alt han kommer over :-) Sleiver også veldig mye, spesielt når han konsentrer seg :-) Kjempe mosomt å følge utvikling, prøver å filme å ta bilder hver dag når det skjer så mye nytt så far får se når han kommer hjem fra jobben :-)

Så kjekt!

Her er alt snudd opp ned! Han sover dårligere og er vanskeligere å legge... Han har rulla og vært veldig aktiv fra han var 3 mnd. Men eg lurer på om det er tenner på gang, biter og sutrer hele dagen om han ikkje sitter i mei tai eller eg bærer han. Han bæsjer konstant og drar seg i øret... Så spørs det om han snart får tenner :) Han har vært veldig snill og enkel å legge heile veien, men nå er det trilling som må til før han sovner på dagtid og han sover max 40 min om gangen :/

Min lillemann er også blitt vanskeligere å legge på kvelden, krever mye mer oppmerksomhet, kos osv. Før kunne vi bare legge han rett ned så sovna han, men nå tar det opp til en halv time før han sovner på kvelden.. Blir også fort sutrete, men er heldigvis glad i å ligge på gulvet aleine å leke eller i vippestolen når jeg gjør husarbeid. Rart hvor fort alt forandrer seg :-)

kasandre skrev:
Så kjekt!

Her er alt snudd opp ned! Han sover dårligere og er vanskeligere å legge... Han har rulla og vært veldig aktiv fra han var 3 mnd. Men eg lurer på om det er tenner på gang, biter og sutrer hele dagen om han ikkje sitter i mei tai eller eg bærer han. Han bæsjer konstant og drar seg i øret... Så spørs det om han snart får tenner :) Han har vært veldig snill og enkel å legge heile veien, men nå er det trilling som må til før han sovner på dagtid og han sover max 40 min om gangen :/

Snuppa mi begynte endelig å rulle i går :) Når snur hun seg hele tiden og elsker å ligge på magen. Hun er også veldig tålmodig på matta og trives godt med og ligge å leke for seg selv der og det er utrolig deilig.

Mini har sovet veldig godt hele tiden og hun sover som regel en lang dupp på formiddagen (2,5 - 3 timer) og så en litt kortere på ettermiddagen (45 minutter).

Back
Topp