Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har hørt at hvis pulsen på fosteret er under 140, er sannsynligheten stor for at det blir gutt, og over 140 jente. (Dette sto i bladet Bam)
Min baby hadde puls på 150....
Men jeg tror det varierer veldig, vent med å se på UL du, der får du nok svar.
Klem
det er riktig som Jannicke T sier, men det stemmer ikke hos oss. Hjerterytmnen hos min gutt har stort sett ligget over 150, og aldri under 140, men likevel sier UL at det blir en gutt[;)].
[:D]Har ei venninne som etter pulsen skulle få jente, men det ble gutt. Ikke noe sikkert å gå ut ifra pulsen. Selv har jeg (ungen) en hjerterytme på 160, har hatt det lenge. trodde hele tida det skulle bli gutt fram til nå. er blitt usikker (uke 32). Får bare vente og se.
hei!
jordmor sa til meg da jeg var i uke 10, at jenter hadde høyere puls en guttene hadde....MEN at man ikke kunne annslå kjønn etter puls før på slutten av svangerskapet!fordi fosteret hadde generelt høy puls tidlig i svangerskapet.....
Som alt annet...veldig individuelt...[&:]
He,he...Med mine to første her så har hjerterytmen ligget på 150-155 på nr 1- jente, og med nr 2 lå den på 140-150- gutt.
Første hjertelyd med tassen i magen nå var på 150...
Så blir spennende å se hvor den "stabiliserer" seg![;)]
Men hører de fleste sier under 150 i hjerteslag er tegn på gutt...
hei. pulsen til jentungen lå på 164 på det høyeste og 155 på laveste.
stemte jo det, en jente det kom...
hmm. er forferdelig spent på neste... det går jo bare så sent!!!
Vi vet ikke hvilket kjønn det blir, men det har ligget på 160 hele tiden i puls fram til idag. Var på kontroll idag, og da var pulsen 140 i uke 35!! HAdde en følelse av at det var en gutt fra starten av, men er blitt usikker etterhvert. Blir spennende å se hva som kommer ut[:)] Stor stas blir det uansett!!!!
Vår hadde 145 på første måling.. (eneste så langt)
Vet ikke hvilket kjønn det er.. er tilogmed litt usikker på om det "bare" er EN der inne, men det vil ultralyd i neste uke vise.. -vil ikke vite kjønnet, da.. så sant det ikke er flerlinger
heisann...[;)]
når jeg skulle ha min datter så hadde hun en puls mellom 145 og 160...men jeg tror det variere veldig jeg da...
jeg tar det heller som det kommer jeg da!
lykke til...
klem
Jeg tror ikke pulsen er en sikker måte å si hva slags kjønn det blir. Jeg vet om flere som har født guttebabyer med puls som en jente og omvendt. Har også lest at det er til termin det skal være målt etter.
Vi venter en jente og hun har puls på mellom 140 og 150 så hos meg stemmer det.