15 ting du IKKE sier til en mamma

  • Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
6. «Hvis det var mitt barn, hadde jeg …»
Ok, barnet mitt ligger kanskje midt på gulvet på butikken, hyler og sparker fordi han ikke har fått det godteriet han hadde lyst på. Men når du kommer tilfeldig forbi og sier dette, får jeg nesten lyst til å hyle selv.

Les mer på Familieverden

Hvilke upassende ting har du fått høre??
 
Haha. Hvis man skal bli så hårsår at "de tingene der" er upassende så vil du ikke møte meg.
Jeg vet ikke om det er inn å være så forbannet hårsår eller om det er i ferd med å bli typisk norsk. Skremmende tanke i grunn.

Upassende er et sterkt ord i min bok, og ingen ting av det på lista ville jeg kvalifisert som det.

Upassende er når fulle kvinnfolk legger an på mannen din når du er tilstede.

Å bli fortalt i butikken at du bør gjøre noe med det hylende barnet trenger tydeligvis mange å høre før de innser at de har et problem. For det er faktisk nettopp det, et problem. Men kun om en ikke gjør noe for å løse situasjonen for barnet.
Hva alle andre måtte mene er revnende likegyldig. :)

Barns oppførsel generelt er for lite fokus på og jeg tror at ved å godta dårlig oppførsel bidrar man til at mobbing/bølling fortsatt er et tema i framtiden.
Og om en ikke har flat mage etter fødsel, who cares :D
Jeg er meg og sånn er det. :)
 
Er noen av de tingene der jeg kan se for meg at kan være sårende (4-5 punkter max), men i det store og det hele har jeg tiltro til at folk ikke mener å være stygg når de spør om du er i jobb eller skryter av klærne dine. Og det er forskjell på "herregud du ser sliten ut" i en krass tone og "Du ser sliten ut, skal jeg hjelpe deg litt med ungene/hus/hjem/whatever så du får hvit deg litt?". Jeg merker den lista i det store og det hele bare gjør at jeg ikke tør snakke til mødre...
 
Er noen av de tingene der jeg kan se for meg at kan være sårende (4-5 punkter max), men i det store og det hele har jeg tiltro til at folk ikke mener å være stygg når de spør om du er i jobb eller skryter av klærne dine. Og det er forskjell på "herregud du ser sliten ut" i en krass tone og "Du ser sliten ut, skal jeg hjelpe deg litt med ungene/hus/hjem/whatever så du får hvit deg litt?". Jeg merker den lista i det store og det hele bare gjør at jeg ikke tør snakke til mødre...

Jeg er enig. Det må jo være lov å snakke sammen. Og ser noen at toppen min er flatterende så er det alltid en bra ting. Kvinnfolk kan slutte å overnatter alt.
:)
 
Back
Topp