15 ting du IKKE sier til en mamma!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
6. «Hvis det var mitt barn, hadde jeg …»
Ok, barnet mitt ligger kanskje midt på gulvet på butikken, hyler og sparker fordi han ikke har fått det godteriet han hadde lyst på. Men når du kommer tilfeldig forbi og sier dette, får jeg nesten lyst til å hyle selv.

Les mer på Familieverden

Hvilke upassende ting har du fått høre??

Tar meg ikke så lett nær av sånne ting som står der, men må si jeg blei litt småfornærma når jeg fikk spørsmål om hvor gammel gutten min var.. Jeg satt og mata på ammerom, med beige vogn rett ved siden av, som har skilt med hennes tydelige jentenavn og rosa dyne og rosa pledd. Men hu hadde på seg brun bukse og grå sokker (og rosa smekke..). Da var det så vanskelig å se.. :p

Tar meg ikke så lett nær av sånne ting som står der, men må si jeg blei litt småfornærma når jeg fikk spørsmål om hvor gammel gutten min var.. Jeg satt og mata på ammerom, med beige vogn rett ved siden av, som har skilt med hennes tydelige jentenavn og rosa dyne og rosa pledd. Men hu hadde på seg brun bukse og grå sokker (og rosa smekke..). Da var det så vanskelig å se.. :p

Jeg får stadig spm om det, selv om jente er kledd i rosa fra topp til tå, rosa sutt og koseklut med blomster på. Jeg mener hun har ansiktet til ett jentebarn og, men for mange er det visst vanskelig å se. :)

Hehe, e ble dypt fornærmet når flere spurte ka HO het, kor gammel HO va osv.
Hallo, e har en sønn! Han va bestandi kledd i blå klær, og typisk gutteklær. Siste gangen e fikk spørsmål om kor gammel HO va, så svara e : HAN e 3 år! (Han har kort hår og typisk guttetrekk i ansiktet)

Hoff, jeg har en gang bommet. Hvor gammel er han spurte jeg.. Det var ei jente på 10 uker... Men litt vanskelig å se når alt hun hadde på seg var grått.

Sent from my iPhone using BV Forum

"Jeg er eldre og har mer erfaring med barn, derfor bør du ta til deg rådene mine!" Eller "da mine barn var små var det/var det ikke sån og sån."
Den typen utsagn gjør meg irritert! Greit nok du hadde barn en gang i gammledager, men verden har gått videre siden da! Gråtekurer og dårlig bilsikkring var sikkert helt vanlig før, og jeg kan godt se at barna dine lever i beste vellgående. Men jeg gjør det jeg mener er best for mine barn basert på dagens forskning og anbefalinger!

Blir folk virkelig fornærmet av at noen gir dem et kompliment for klærne deres? Og er det plutselig ikke lov å spørre hva folk driver med lenger når det er snakk om en mor? Det er jo en helt normal ting å snakke om? Er toppen 4-5 ting på den listen som er noe å irritere seg over i mine øyne, får da være måte på hvor mye man skal tolke alt i verste mening...

Blir folk virkelig fornærmet av at noen gir dem et kompliment for klærne deres? Og er det plutselig ikke lov å spørre hva folk driver med lenger når det er snakk om en mor? Det er jo en helt normal ting å snakke om? Er toppen 4-5 ting på den listen som er noe å irritere seg over i mine øyne, får da være måte på hvor mye man skal tolke alt i verste mening...
Er kanskje litt måten det blir sagt i mange av situasjonene vil jeg tro. Mye blir forandret bare ved å forandre tonefall og kroppsspråk....

"Jeg er eldre og har mer erfaring med barn, derfor bør du ta til deg rådene mine!" Eller "da mine barn var små var det/var det ikke sån og sån."
Den typen utsagn gjør meg irritert! Greit nok du hadde barn en gang i gammledager, men verden har gått videre siden da! Gråtekurer og dårlig bilsikkring var sikkert helt vanlig før, og jeg kan godt se at barna dine lever i beste vellgående. Men jeg gjør det jeg mener er best for mine barn basert på dagens forskning og anbefalinger!

Sign.

Ingen av de tingene på den lista hadde irritert meg... Bare å ignorere ting folk kaster ut av seg tenker jeg. Kan bli irritert over total uvitenhet/manglende erfaring blandet med velmenende råd (folk uten barn som likevel kan og vet alt f.eks) men like greit for ens egen del å ikke bry seg:)

Back
Topp