15 mnders vaksina

Hårballen`s mamma

Flørter med forumet
hvordan har den gått hos dere???
fikk beskjed han ikke skulle reagere de første dagene, men han fikk den i går, og vært kjempe sutrete siden, så tenker enten er det den, eller så er det de forbanna tennene som plager han...??

de sier at de kommer til og få reaksjon 5-12 dagen...noen som har erfaringer med dette???

Vi skal ta den 16. mai, så håper da inderlig han ikke får umiddelbar reaksjon med tanke på dagen etter... :|

Har enda ikke fått noe innkallelse for 12 mnd vaksine og kontroll vi. Jævla drittplass....
Og i dag var det ingen på kontoret der vi bodde før. Jeg skal bytte HS. Den røya her oppe får aldri ta i F engang!!! 
Heldigvis er hun visstnok bedre med de større ungene... Hun er nemlig HS på skolen også... Grøss!

Vi skal ta vaksinen 1. juni (min bursdag med planer for dagen), men jeg sa at det var greit, siden reaksjonen pleier å komme en ukes tid etterpå.

Reaksjon med feber og muligens litt røde prikken KAN forekomme etter 5-12 dager, men få får reaksjon, kun ca 15 %

T fikk den på mandag---i ARMEN ;-)

MMR= meslinger,kusma og røde hunder.
Tobias ska få vaksinen den 19 mai. Håpa han ikke bi like dårlig som de 2 andre gangene han har fått vaksine.

Helsestasjonen hadde glemt å føre opp dato førr 15-mnds kontroll så e ringte de og etterlyste den førr nån daga sia.

Her sko me ha våre på kontroll i går, men Lotte har hatt feber si fredag så den blei utsatt i 14 dagar...
Min erfaring med dei to andre jentene e at dei har blitt litt småpjuskete og litt feber itte ca ei veke...

Her skal Malin få den 18. mai :)

Her tok gullet MMR-vaksinen når han var 9 mnd (fordi vi skulle til Egypt). Vi fikk beskjed om at vi kunne forvente en svak reaksjon etter 10-14 dager, men vi merket ingenting på ham.

Han må ta den om igjen nå, har time 16. mai.

Det er den samme sprøyten som de har fått hver gang nå ikke sant? bare at denne gangen skal den i armen?

Jeg aaaner ikke med bivirkninger men de vi har tatt før har kommet samme dagen.. men kanskje en større dose denne gangen.. have no idea.. vi skal den 25 mai :)

Håper han blir bedre til i morgen :) 

Nei, jeg tror ikke det er den samme som sist....denne er "ny" ;-)

MMR`en har de ikke fått før, nei. Den skal de egentlig bare ha den ene gangen (på 15-mnd. kontrollen). Det er ikke uvanlig at barna reagerer veldig forskjellig på denne i forhold til de de har fått før, de er visst ganske forskjellige.

Aaah, I see.. hun er så dårlig til å informere vår hs så jeg aner ikke hva hun skal ta før hun kommer dit.. Googlet litt før de andre sprøytene men har ikke kommet så langt ved denne ennå.. så det er godt dere informerer meg :) er det mer bivirkninger av denne enn de de har fått??

t0mmelise skrev:
Aaah, I see.. hun er så dårlig til å informere vår hs så jeg aner ikke hva hun skal ta før hun kommer dit.. Googlet litt før de andre sprøytene men har ikke kommet så langt ved denne ennå.. så det er godt dere informerer meg :) er det mer bivirkninger av denne enn de de har fått??

Mindre......;-) Litt feber og røde prikker, men få får det, bare noen prosent ;-)

Back
Topp