15 mnd kontrollen

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Veit det er en stund siden, men har irritert meg over den en stund. Dattera mi er småspist og spiser ikke mellom måltider. Hu var 80 cm og veide 12.6 kg. Fikk beskjed om at hu var stor og måtte kontrollere maten og ikke gi hu noe utenom. Er ikke mulig å gi hu mindre mat for da er snakk om å hoppe over ett måltid. Ble skikkelig irritert. Hu gidder ikke å se på grunnen til at hu er stor heller. Hu gikk ned i magen og skulle ta det igjen, men tok igjen ganske mye. Hu har løpt av seg mye og er mye slankere enn hu var. Ble skikkelig skuffa og lei meg av den kontrollen. Så da lurer jeg på vekt og lengde på deres barn på 15 mnd kontrollen. Jeg skjønner ikke at hu kan være så stor at hu må passes på.
 
Frøkna var 80 cm og veide 9,5 kg. Fikk beskjed om at hun er litt høyre enn snittet og veier litt mindre enn snittet. Hun ser ikke spesielt tynn ut, sånn helt normal unge, liksom... Alt er jo avhengig av hvor mye de beveger seg. Frøkna sitter aldri stille, hun sover ikke rolig engang, så det er ikke rart hun ikke har bikket 10 kg enda... Når begynte jenta å gå/løpe rundt? Så lenge du gir ungen skikkelig mat og ikke søtsaker og sånn, så ville jeg ikke hengt meg opp i hva helsesøster sa. Husk at dem ikke kjenner oss personlig og at det faktisk er mange foreldre der hjemme som gir brus og godteri til ungene fra dem er 6 mnd og da hadde selvsagt en slik kommentar fra helsesøster vært på sin plass om ungen veier mer enn gjennomsnittet om du skjønner...
 
Ja da er det forståelig, men hu nekta å høre på oss. Hu mente vi ga hu for mye mat og godt selv om vi sa noe annet. Kanskje hu tenkte på at mannen min er stor? Og i min familie er alle store som barn men slanke voksne.
 
Ja da er det forståelig, men hu nekta å høre på oss. Hu mente vi ga hu for mye mat og godt selv om vi sa noe annet. Kanskje hu tenkte på at mannen min er stor? Og i min familie er alle store som barn men slanke voksne.
Kanskje det. Mange fjerne helsesøstere rundt om. Jeg bytta helsesøster fordi jeg ikke var fornøyd. Er det en mulighet hos dere?
 
Kanskje det. Mange fjerne helsesøstere rundt om. Jeg bytta helsesøster fordi jeg ikke var fornøyd. Er det en mulighet hos dere?
Dessverre er de andre verre. Hu vi har nå er vikar fordi hu vi hadde er gravid. Noe som er veldig synd for hu var flink og koselig.
 
Dessverre er de andre verre. Hu vi har nå er vikar fordi hu vi hadde er gravid. Noe som er veldig synd for hu var flink og koselig.
Da får du bare overse det du ikke liker og håpe hun andre kommer fort tilbake;) nå skal du ikke tilbake før til sommeren, alt annet kan du jo ta med legen i stedet. Har inntrykk av at du er flink til å finne ut av ting og du har mange fornuftige meninger, så fortsett og stol på deg selv.
 
Huske ikkje nøyaktig lengde men tror den var sånn 81,5 kansje og vekt 12,5 kg.. Fikk og beskjed om at ho veide litt mye og at det var nok den nattflasken som gjorde det.. Ho får extra lett melk så skjønner ikkje helt det då men :p
 
Her var vesla 74 cm og 8,7kg, så hun er under gjennomsnittet:) Men hun følger sin egen kurve, så da er jeg og hs fornøyd:)
 
Huske ikkje nøyaktig lengde men tror den var sånn 81,5 kansje og vekt 12,5 kg.. Fikk og beskjed om at ho veide litt mye og at det var nok den nattflasken som gjorde det.. Ho får extra lett melk så skjønner ikkje helt det då men :p
Frøkna her får også nattflaske, men mme hvis hun våkner, men jeg gir aldri mer enn 60 ml, noen ganger blir hun sur fordi hun vil ha mer, men det går fort over... Hvis hun har spist dårlig til kvelds hender det jeg tar mer vann, men bare to skjeer med pulver...
 
Mini var 80 cm og 12 kg. Hun sa han lå litt over gjennomsnittet på vekt, men kommenterte det ikke ytterligere annet enn at han ikke trengte mer enn ekstra lett melk.
 
Det er gutt da, men han var 79 og 10.6kg. Hadde rett og slett driti i det hun sa hvis du gir normale måltider og begrensa søtsaker- som vel er vanlig i denne alderen:) du vet mye bedre hvordan jenta di er og hva hun trenger. Jeg hadde aldri holdt igjen på mat hvis barnet viser tegn på å være sulten, syns det er litt sprøtt at hun har bedt deg om det:eek: du vet nok best selv:)
 
Ja hu spiser veldig lite i løpet av en dag. Tilsagnet spiser hu 1 brødskive, litt middag og en liten Skål med frokostblanding. Og dette fordelt på 4 måltider. Synes det veldig lite og skjønner ikke hva som kan kuttes der. Hu får fortsatt 1-2 flasker nan. Men kun fordi hu sliter litt med å venne seg til vanlig melk, både mage og smak.
 
Ja hu spiser veldig lite i løpet av en dag. Tilsagnet spiser hu 1 brødskive, litt middag og en liten Skål med frokostblanding. Og dette fordelt på 4 måltider. Synes det veldig lite og skjønner ikke hva som kan kuttes der. Hu får fortsatt 1-2 flasker nan. Men kun fordi hu sliter litt med å venne seg til vanlig melk, både mage og smak.
Da sier det jo seg selv at det ikke er noe å kutte. Skummelt at hs ville du skulle det egentlig. Tenk om noen bare gjør som hun sier:eek:
 
Da sier det jo seg selv at det ikke er noe å kutte. Skummelt at hs ville du skulle det egentlig. Tenk om noen bare gjør som hun sier:eek:
Ja, er glad jeg har såpass selvtillit så jeg ikke altid hører på det hu sier. Dattera mi er tynn nå i forhold til hva hu var ved 6 mnd kontrollen, men da hadde vi annen helsesøster.
 
Stol på deg selv du, det er ofte det beste :)
Min gutt var 81cm og 11kilo, og han er myyye mindre enn storebroren..
 
Husker ikke lengden, var samboer som var med henne på kontrollen og han glemte å ta med helseboka så det er ikke skrevet ned heller :p men vekta var i allefall 10kg.
 
Var vel 78cm og 10,5kg på 15mnd. Hadde helt flat vekt fra 8-12mnd (ca 9,5kg) kontroll siden hun begynte å gå (løpe) da.
 
Back
Topp