15 Mnd kontroll

Tina1989

Betatt av forumet

Har deres små vært på 15 mnd kontroll, og valgte dere da å ta MMR vaksinen?

Hva gjorde at dere valgte det, eller ikke valgte å vaksinere?

Dere som ikke har vært på kontrollen, hva tenker dere om denne vaksinen?

her e d en selfølge å ta vaksinene som e i vaksinasjonsprogrammet! vil isje at de farlige sykdommene som så og si e utrydda her i landet ,norden og deler av verden ska blusse opp som kan utrydde store deler av verdensbefolkningen . me tar og reisevaksiner som blir annbefalt å ta om me ska reisa t et land me en del sykdommer som kan ver farlige osv. men tar isje noe influensavaksine så lenge me isje har behov for d då me e normalt friske og rakse personer som kan tåle fint en influensaomgang

Her har han fått de tre første vaksinene. Men jeg stiller meg litt kritisk til denne MMR vaksina. Kommer nok til å spørre helsesøster også. Jeg lurer på hvorfor de tre første vaksinene er anbefalte, mens MMR vaksinen bare blir tilbudt. 

her hoss oss blir alt av vaksiner som e på vaksinelisten på hs tilbudt. koffor e du mer kritisk t mmr?? og ka e grunnen t at du antagale8ig isje vil vaksinere ungen din mot meslinger,kusma og røde hunder?

Tok vaksinen ja... ser ikke noen grunn til ikke å ta en vaksine som er gitt over så lang tid... de vet vel det som er verd å vite om denne nå... Har ikke lyst at Rasmus skal få Meslinger, kusma eller røde hunder - spesielt ikke hvis han er så uheldig å få det i voksen alder... Kusma kan jo foreksempel gjøre en mann steril og jeg vil tro han ikke hadde blitt så fornøyd med det...

Flere har stilt spm om en sammenheng med autisme, det har de gått helt i fra. Så det stoler jeg helt på. Men jeg har også hørt om at denne vaksinen kan ha en sammenheng med ME. Jeg vil selvfølgelig ikke at min sønn skal få røde hunder e.l, men jeg tenker litt på langsiktige bivirkninger en vaksine også kan ha.

Jeg mener at det er god grunn til å tenke litt igjennom hva man sprøyter inn i kroppen både som voksne og barn. På den ene siden har de gitt vaksinen i mange år, men det er jo også dukket opp sykdommer opp i mellom. Kan dette ha noen sammenheng? Jeg er ingen ekspert, det er helt sikkert, men jeg vil bare forhøre meg litt om andres erfaringer på området, før jeg bestemmer meg for hva jeg mener er best for mitt barn;)

Kommer nok til å få den sprøyta tenker jeg..

Her kommer O til å ta også denne vaksinen. Vil ikke risikere å påføre min sønn evt senskader som også Randålf kommenterer. Det er alltid noen som mener noe om både vaksiner, kosthold osv. Denne vaksinen står på vaksinasjonsprogrammet og  barn har fått den i lang tid og ut fra så mange som har fått den er det relativt få som får senvirkninger. Alt må veies for og imot - det er senskader/-virkninger mot alt.

Eneste vaksinen jeg har vært skreptisk til er den som var omdiskutert når vi ble gravide.. Jeg var en av de som aldri tok den, og har ikke angret på det siden..

eg tok heller aldrig svineinfluensavaksinen og e veeeeeeldig glad for d ;)

Tusen takk for alle svar:) Jeg tror nok mest sannsynlig at min sønn også får vaksinen. Synes det bare er viktig å stille litt spørsmål til hva vi velger å gjøre med barna våre. Setter veldig pris på at dere svarte på tråden min:)

Skal på fredag og skal selvfølgelig ta MMR!

Forstår ikke at noen sier nei til den.. si man får et barn med autisme da..hva tror du skjer om barnet får sykdommen vaksinen beskytter mot?
heller en autistisk unge enn en død unge og ingen kan bevise at det er pga autisme

Vi kommer til å følge vaksinasjonsprogrammet ja.. :)
Eneste vaksinen jeg mener er unødvendig er BCG, den har jeg ikke tatt selv heller. Men det er jo enda noen år til vi trenger å ta stilling til den!! ;P

Har ikke tenkt  så mye på det, men syns det er flott at du stiller spm tegn ved ting som blir gjort. Det burde flere har gjort. Tror nok vi ta den ja

Back
Topp