15-månederskontrollen.

• Trådstarter Trådstarter Gjest89
  • Opprettet Opprettet
G

Gjest89

Guest
Den var vi på i dag, og Vilja har blitt 11750 gram og 82-83 cm. [:D] Fin og stor og god! :D

Forresten, hva sier barna deres? Ord? Vilja sier MJAU, mamma, litt pappa, i går fikk hun neeesten til å si Vilja og... that´s it. Ikke mange ord her!;)

Vi var der i går.
Adele veier nå 11,300g og er 80,5 cm[:)]
Ho sier;
  1. mamma
  2. pappa
  3. natta
  4. hade
  5. name nam
  6. æsj
  7. borte og tittei
  8. ball  

Ho har jo en storebror på 2 år ho følger overalt, så ho er ei lita papegøye etter alt han sier[:D]
Men det er disse ordene ho sier bevisst da[:)]

Vi skal på kontroll på onsdag. spennende!! :)
Mira har egentlig endel ord nå.. Ikke helt rene ord, men fikk litt sjokk da hun sa "modeleire" selvsagt ikke helt sånn, men det var det ordet hun mente, hørte det ligna veldig, pluss at hun kom med noe som ligna på det.. ;) eller sier hun: mamma, pappa, hade, natta, e-a(Leah), i-e (Sofie), mi-a (mira), hoppe,ball, æsj, nei, dase (danse), potte, tsse (tisse), mosse (min mamma), gubbe (min pappa), dokka, mat, sokka (sokker), heia (vi heier av og til på Leah.. hehe..), hi-hi-h-ja (hipp hipp hurra), hest, gakk-gakk, mamamm(banan), kesj (kjeks), ga(gå).. kommer ikke på flere nå.. men ho er utrolig dyktig på å snappe opp melodier.. og synger "bæ, bæ, lille la...... ja, ja, skjæ ba..." og nynner på brannmann sam, kjære gud og andre sanger som Leah synger.. da tar hun etter! Syns det er helt tullete!! Sånn var i allefall ikke Leah da hun var 1 år! Veldig moro, da! :)

ORIGINAL: barehege

Mira har egentlig endel ord nå.. Ikke helt rene ord, men fikk litt sjokk da hun sa "modeleire" selvsagt ikke helt sånn, men det var det ordet hun mente, hørte det ligna veldig, pluss at hun kom med noe som ligna på det.. ;) eller sier hun: mamma, pappa, hade, natta, e-a(Leah), i-e (Sofie), mi-a (mira), hoppe,ball, æsj, nei, dase (danse), potte, tsse (tisse), mosse (min mamma), gubbe (min pappa), dokka, mat, sokka (sokker), heia (vi heier av og til på Leah.. hehe..), hi-hi-h-ja (hipp hipp hurra), hest, gakk-gakk, mamamm(banan), kesj (kjeks), ga(gå).. kommer ikke på flere nå.. men ho er utrolig dyktig på å snappe opp melodier.. og synger "bæ, bæ, lille la...... ja, ja, skjæ ba..." og nynner på brannmann sam, kjære gud og andre sanger som Leah synger.. da tar hun etter! Syns det er helt tullete!! Sånn var i allefall ikke Leah da hun var 1 år! Veldig moro, da! :)

He he, lita skravlhøne du har da[:D]
Flink!!!
Tror nok det å være minst og ha storesøsken å følge med på kan ha mye å si her i gården[:D].
Tihi, snart får vi vel ikke stoppa munn på dem[;)].

ORIGINAL: iris med spire igjen

He he, lita skravlhøne du har da[:D]
Flink!!!
Tror nok det å være minst og ha storesøsken å følge med på kan ha mye å si her i gården[:D].
Tihi, snart får vi vel ikke stoppa munn på dem[;)].

Hehe.. Nei, syns vi har kommet dit allerede, jeg.. Leah holder jo ikke kjeft.. hehe.. Og Mira snapper opp og er heeelt med! Men er ikke bare snakking de snapper opp!! Jeg har bestandig syns Leah har vært håpløs til å klatre og finne på f... Og trodd at Mira!! Ho kom jo bare til å bli en liten engel!! ;) Men NEIDA!!! 10 gang verra!!! klatrer på ALT!!!!!! vasker nedi do med dobørsten før hun går løs på gulv og vegger med samme børsten.. og er RAM til å gjør ting ho vet ikke er lov!!! hehe.. Men for all del!! Det er bra de er aktive også.. hehe.. Glemte å skrive på "hei" i lista.. hihi.. men det er jo igrunn ikke så farlig hva de kan si og ikke.. det er bare vi foreldre som vil skryte av alt de kan, og så lar vi være å si det de ikke kan.. hihi..

Hun sier hade, der, den (dert`n blir der faktisk), mamma, pappa, takk.

ORIGINAL: Nalah

Kontroll i dag vi oxo
11.3 kg og 80.5 cm lang [:)]

Han sier så mange ord, godt over 30 ihvertfall [;)]
Mista tellinga nå .. [;)]

Ojoj! [:D][:D]

Så fin og perfekt hun er [:)][:)] Tror det er veldig variabelt med snakking, noen snappper fort opp, mens det tar lengre tid med andre.. Sarah har en del ord, men er lenge siden det har kommet noe nytt, hun sier

Hei
Heia
Hade
Bæ (sau)
Mei (mere)
nei
ja
Sarah (eller hun sier aaaaja, for det sier barna i barnehagen)
mamma
pappa
titt-titt
æsj
bæsj
takk
ball
der
se
se der! (Sarahs første "setning")
og masse babbel, høres ut som hun snakker, bare et språk vi ikke forstår[;)] (kanskje det er de russiske og thailandske barnehagetantene som lærer henne[8D]). Hun var forresten 74,5 cm og 9200g for 3 uker siden, skal på 15mndkontroll på tirsdag.. hun hadde gått ned mye i vekt sist, så håper det har stabilisert seg litt nå!

Kjempefine bilder i den andre tråden forresten (er så sjelden jeg svarer i tråder at jeg får skrive det her[;)])

Oj, skikkelig imponert her nå! [:D] Superflink å prate da! Gleder meg til det løsner sånn for Sarah[:D]

Här babblas det iväg men orden som man hör är:

Mamma
Pappa
se
se på den!
Haje (hade)
hallå
baje (bade)¨
bäsj

bovve (hund)
bess (bestemor)
ball
båt
batt (vann)
mat
takk

Isak er 10380 gram og 82 cm. Mistet en halv kilo den siste uken stakkars,men han kommer seg nok fort ovenpå igjen.
Han sier mamma,pappa,hade,lys,pus,ja,takk,pupp,makka pakka,mumi,navnet på søstrene mine,nei,mus,bæ,mæ og vovvov. Har forsøkt å unngå det siste,men "hva sier dyrene " har tydeligvis gjort stort inntrykk.

Back
Topp