.

har hatt, fikk det ei uke før termin. her er det vanlig med 7-10 dager før men virker som det kan variere litt på hvor i landet man er.

Jeg har hatt to :)

Første gang var jeg 38 uker på vei når jeg hadde ks, og andre gang var jeg vel 49 uker tror jeg.

Er legene på sykehuset som bestemmer dette utfra din og babyen sin situasjon.
Men det vanligste var ei uke før fikk jeg beskjed om :)

Jeg fikk keisersnitt 13 dager før termin, noe som ikke er helt vanlig. Men slimproppen hadde gått uka før, og ungen lå i tverrleie og kunne ikke under noen omstendigheter komme ut den veien som opprinnelig var tenkt, så de ville ikke risikere at fødselen skulle starte av seg selv. 
Under normale omstendigheter hadde keisersnittet blitt bare noen dager før termin, fikk jeg beskjed om. 

*UtspyttaLaban* skrev:

Første gang var jeg 38 uker på vei når jeg hadde ks, og andre gang var jeg vel 49 uker tror jeg.

Stakkar...!

KristineBirgitte skrev:

*UtspyttaLaban* skrev:

Stakkar...!

Haha, samme tenkte jeg :)

Snuppa mi ble tatt 8 dager før termin.

Gutten min ble født 6 dager før termin :)

Jeg har termin 25. Feb og skal ha ks den 15. Feb, hvis de ikke ombestemmer seg uka før da.

Fikk det 5 dager før..spørs nok litt på grunnen til ks og hvor stor faren er for at du føder før!

Jeg skal ha planlagt KS nå på torsdag, og det er 11 dager før termin.
Legen sa at tidspunktet ofte er et kompromiss mellom hva som er best for mor og barn, samt ledig kapasitet.

I Trondheim har de planlagte keisersnitt så langt det lar seg gjøre på mandager eller tirsdager.
Jeg hadde termin en torsdag, og da fikk jeg KS mandagen før. :) Vanlig med 7-10 dager sa de her, men det må som sagt passe med mandag eller tirsdag :)

Jeg har planlagt KS å termindatoen min 14.11, hvis babyen bestemmer seg ikke å komme før det :)

gutt09jente11 skrev:
I Trondheim har de planlagte keisersnitt så langt det lar seg gjøre på mandager eller tirsdager.
Jeg hadde termin en torsdag, og da fikk jeg KS mandagen før. :) Vanlig med 7-10 dager sa de her, men det må som sagt passe med mandag eller tirsdag :)

Altså hadde du ks 3 dager før, eller 10 dager før termin? :)

Skal ha planlagt ks på St.Olavs i feb. Har ikke vært inn til samtale enda, så vet ikke hvilken dato det blir. Men jeg har termin fredag 17. feb, så regner vel med det blir mandag 6. eller tirsdag 7. feb. 
Får normalt store unger, og dette blir mitt tredje snitt, så de vil vel ikke risikere at fødselen starter heller.
Både min JM og hun som utførte UL sa at jeg ble tatt en 10 dager før termin, så da stemmer jo 6/7 feb bra :)

Back
Topp