.

Beltestolene er vel opp til 135 cm ja mener jeg? Så lenge han er under det så må han ha en beltestol ja :) Kan ta en stund før han blir over 135 cm, de vokser jo gjerne i perioder.

Men jeg er ganske sikker på at jeg har lest at de helst skal bruke sete til de er 150cm. Er det forskjell fra sete til sete?

Trygg Trafikk anbefaler sete med rygg frem til 150cm, eller 36kg.
135cm er "minstekrav" til å slutte med sete.

Kittekat skrev:
Trygg Trafikk anbefaler sete med rygg frem til 150cm, eller 36kg.
135cm er "minstekrav" til å slutte med sete.

Det var det jeg også trodde, men når det står på sete til besafe at det er godkjent til barnet er 135cm da? Er det kun besafe sitt som ikke kan brukes til de er 150 cm da?
På siden dems der dette står skriver de også at dette sete er det lengste på markedet.

Om du kan bruke det setet etter at han er 135 cm eller ikke kommer vel an på om det fortsatt passer til han.  Noen barn er lange i ryggen mens andre er lange i beina.  En som er lang i beina vil sannsynligvis kunne bruke setet lengre enn en som er lang i ryggen.  Dette finner du fort ut om du tar han med til butikken og setter han i setet når det er max utstrekt.  Da ser du jo om du har noe å gå på.  

meredith skrev:
Om du kan bruke det setet etter at han er 135 cm eller ikke kommer vel an på om det fortsatt passer til han.  Noen barn er lange i ryggen mens andre er lange i beina.  En som er lang i beina vil sannsynligvis kunne bruke setet lengre enn en som er lang i ryggen.  Dette finner du fort ut om du tar han med til butikken og setter han i setet når det er max utstrekt.  Da ser du jo om du har noe å gå på.  

Ja skal det, men begynner faktisk å viurdere pute selv om jeg hadde tenkt å kjøpe sete. Skal måle han også senere i dag. Han har vokst en del i høst også.

Jeg tror det viktigste er at barnet ikke er tyngre enn 36 kilo...

Back
Topp