:(

frkLinda:)

Blir kjent med forumet
 Lurer på om det er fler her som er extremt dårlige???   Jeg føler  meg uvel hele dagen, kvelden og natta :/

Dette var også tilfelle når jeg gikk gravid meg jenta mi også, da hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme fra uke 7-28.. Da bestemmte jeg meg for ikke å få fler, for inn og ut av sykehus og forferdelig form var ikke noe man gjorde frivillig. men joda her er jeg igjenn etter 6 år og ser ut til att jeg blir like syk denne gangen :( Noen som har vært borti dette og har noen erfaringer som kan hjelpe????  Er det slik att man MÅ få dette i alle svangerskap???

Har det desverre sånn jeg også. Kvalm hele tiden, å brekker meg sikkert hvert 5 minutt. Det jeg gjør er å prøve å spise hele tiden, selv om det ikke hjelper, men tror da at jeg hvertfall ikke blir verre.  Håper det snart går over !

God bedring

jeg er ikke dårlig hver dag eller hele tiden.. men er jeg kvalm så er jeg KVALM.
kjøpte sånne strikk til å ha på håndleddet på apoteket i dag. skal si fra om de funker

Huff, helt til uke 28, det var svært lenge......sist gang var jeg ekstremt kvalm fram til uke 12, kastet opp alt, og gikk ned 6-7 kilo på bare fire uker....Denne gangen kom kvalmen med en gang, og har vært veldig intens, men ikke så mye oppkast som forrige gang. Håper det går over når jeg kommer rundt uke 12 denne gangen og....tror jeg hadde blitt gal hvis jeg blir kvalm så lenge som du var sist gang, så jeg føler vvirkelig med deg.

Jeg prøvde akupunktur, dette virket ikke så godt som jeg hadde håpet på, så jeg sluttet, før det ble veldig dyrt i lengden. Men har hørt veldig mange som akupunktur har hjulpet på bare etter 3-4 ganger. Akupunktøren min sa også at kvalme er noe som akupunktur skal virke veldig bra mot. Men det er selvsagt forskjell fra person til person. Men hvis du ikke har prøvd  det, ville jeg absolutt ha gjort det....du har ingenting å tape på det....og forhåpentligvis  er du en av de mange som det funker på 

Off, jeg har det ikke sånn, men synes forferdelig synd i dere som sliter med det.
Eneste tipset jeg har er akupunktur..
Håper dere blir bedre!

Uff det hørtes ikke greit ut:( Har ikke erfaring med det, men vet at det finnes ulike kvalmedempende midler. Men de har du kanskje erfaring med fra forrige svangerskap?

Kjedelig å være _så_ dårlig :-/
Selv er jeg overraskende bra. Så langt iallefall *bankbank*.
Gravide venner og familie vet jeg det har hjulpet med akupunktur og få i seg mat (for man blir kvalm av tanken på maten, får ikke spist, blir kvalmere, sirkelen er igang...) Kan også hjelpe å stresse ned om man er stresset/har mye å gjøre. Masse lykke til og håper du blir bedre snart! *klem*

Uff, ja er nok en av de jeg også. Utrolig slitsomt. Er sykemeldt fra jobben pga det også i tilegg har jeg veldig lavt blodtrykk, lav blodprosent og nesten tomt jernlager. Venter på timen hos jordmoren min for å få meg over på svangerskaps penger i steden. Har også fått bekkenløsning denne uken, så jeg klarer så vidt å bære på sønnen min på snart 2 år og han er som klistra til hofta mi om dagen. Håper plagene roer seg litt etter hvert for sist gang holdt de på til uke 30, men opphold på noen uker også pån igjen resten av svangerskapet. Husker noe av det første jeg sa etter jeg fikk sønnen min var oj jeg er ikke kvalm lenger :P

Stakkar deg, da har du nok vært maks uheldig, får håpe det gir seg snart da og at du ikke må gå like lenge. Jeg kjenner og har snakket med flere som har hatt det sånn første gangen, men som hvor neste svangerskap har gått helt fint, det som skal sies er da at de har fått motsatt kjønn andre gangen, mulig det er noe med det. Håper du blir kvitt dette kjapt.

Tusen takk for forslag og støtte. Jeg krysser alt jeg har for att det går over litt før en sist=))  

Akupunktur har jeg aldri hørt om mot kvalme, dette skal jeg virkelig undersøke vidre.  Lykke til alle dere andre som sliter med det samme, ingen som aner hvordan det er før man har hatt det tror jeg:/ synes ekstra synd på seg selv vettu :P ingen som har hatt det så ille hhehehe huff.... jaja men håpe vi slipper det i så altfor mange uker :(

har du spurt om medisiner?
Jeg hadde ekstrem oppkast med 1. og.
Det begynte rundt uke 8 eller noe, og gikk ned i vekt 12 kilo rask.
Kastet opp alt, også vann, så måtte bli innlagt, men skulle før det prøve medisiner, stikkpiller da.
Fikk emesafene, samme virkning som noen reisetabletter, og med dem sluttet opkasten.
Da jeg ble gravid av 2. og oppkaste begynte igjen, spurte jeg med en gang om medisinene og da hadde jeg det under kontroll igjen.

Nå 9 år etter nr 2. har kvalmen begynt rundt uke 7 hver graviditet, men  har ikke kastet opp (enda).

uff, hadde det nå sist :S å får vondt av dem som er kvalme å ikke orker noe :S unna ingen det jeg var igjennom.. 
Er jo så vanskelig å spise å få det til å bli i magen da :S 

xxx for at dere slipper snart unna dere som er så kvalme.. 

*stor klem*

once more skrev:
Kastet opp alt, også vann, så måtte bli innlagt, men skulle før det prøve medisiner, stikkpiller da.
Fikk emesafene, samme virkning som noen reisetabletter, og med dem sluttet opkasten.
Da jeg ble gravid av 2. og oppkaste begynte igjen, spurte jeg med en gang om medisinene og da hadde jeg det under kontroll igjen.

Nå 9 år etter nr 2. har kvalmen begynt rundt uke 7 hver graviditet, men  har ikke kastet opp (enda).

Tusen takk=)) dette skal undersøkes NØYE 

Vær så god!

men husk at jeg fikk Emesafene i Nederland, så her bruker de sikkert noe annet....
men det viktigste var at de hadde nesten samme virkning som reisetabletter, og de virker dessverre ikke hos alle.........

frkLinda:) skrev:

once more skrev:

Tusen takk=)) dette skal undersøkes NØYE 

Back
Topp