.

Forundringsgaven

Betatt av forumet
.

Her blir det 4 år mellom barna, men babyen er ikke født enda så jeg må nesten komme tilbake til deg på det ;)

Jeg har ikke to barn enda, så jeg vet ikke hvordan det er å være foreldre med et slikt mellomrom. Men søsteren min og jeg har 4 år og to måneder mellom oss, og vi har alltid vært veldig nære i oppveksten.

Jeg var visst veldig omsorgsfull da hun var liten, og var en veldig stolt storesøster. Og i oppveksten lekte vi masse sammen. Det gikk bra til tross for aldersforskjellen. Jeg var alltid en litt barnslig unge som likte "småbarnsleker" og søstera mi var litt moden for alderen, så vi hadde mye moro sammen.

I dag er vi fortsatt gode venner og nære.

4,5år mellom nr 1 og 2 her. Begge er jenter..
De leker sammen innimellom. Er begge inne samtidig, er vi på ferie og slike ting kan de leke ganske fint sammen. Men nå som 9åringen vår er ute og sykler til sine venner osv, så tar hu ikke lillesøs med på dette..

men det var først når lillesøs ble 2,5-3år at de begynte leke sammen, for da ble hu "stor" nok til og forstå rollelek osv. :)

Storebroren min er 4 år eldre enn meg og søstra mi 6 år eldre enn meg. Vi lekte veldig godt sammen i oppveksten. De var kjempeflinke til å ta med lille meg på det meste og vi har alltid hatt et godt forhold. Tror ikke aldersforskjellen er avgjørende. I mange tilfeller har nok personligheten til søsknene like mye å si for forholdet.

Storebroren min er 4 år eldre enn meg og søstra mi 6 år eldre enn meg. Vi lekte veldig godt sammen i oppveksten. De var kjempeflinke til å ta med lille meg på det meste og vi har alltid hatt et godt forhold. Tror ikke aldersforskjellen er avgjørende. I mange tilfeller har nok personligheten til søsknene like mye å si for forholdet.

Her er lillegutt 5 år allerede, og jeg har ikke planer om en baby akkurat nå! Men etterhvert så JA. Synes ikke aldersforskjellen har så mye å si jeg. Søsken er jo søsken uansett

Nå har jeg litt av alle aldersforskjeller i min søskenflokk da, så jeg kan jo si noen ord.
Jeg er tre år eldre enn min eldste bror, og så kom guttene som perler på en snor annenhvert år. Jeg lekte en del med alle sammen gjennom oppveksten. Den eldste gutten lekte litt med alle, men det ble mer krangling når han var med. De to yngste ble bestevenner. Men her er det tydelig at det har med kjønn å gjøre, og med personlighet. Den nest eldste var en som skapte konflikter, og selv før den yngste ble stor nok til å leke var ikke den eldste broren noe særlig sammen med han som var ett år yngre.
Så tett alder er ingen garanti.

På pappa sin side er det ca 4 år mellom to av mine søstre. De er kjempemye sammen. De hakker mye på hverandre nå som de har blitt større, men gjennom hele oppveksten har de vært sammen og er veldig avhengi av hverandre. Yngstemann er 6 år yngre enn den yngste jenta, han leker jo dermed ikke så mye med søstrene, men det er en del likevel. :)

Jeg har ikke to barn, men det er litt over fire år mellom meg og lillesøsteren min og vi har vært som knoll og tott hele oppveksten og er det enda Vi er veldig nære og snakker om alt og ingenting, nå når vi er voksne så merker vi jo ikke aldersdorskjellen engang. Merket det mest i tenårene egentlig, men vi var veldig gode venner da også

Jeg får 4.5 år mellom de. Vi var 3 stk på 4.5 år når jeg voskte opp. Guttene er 4.5 år i mellom og hele min oppvekst og nå er de mye mer sammen og har ett spesielt samhold som jeg ikke har. Jeg har alltid vært litt sjalu. Jeg har lekt mye med de men alltid på dems premisser. Det var ingen dukker og barbier. Vi lekte indianer og cowboy, slosse leker og drev med sport. Søsken er søsken men jeg tror det er lettere å finne en kontakt om de er samme kjønn.

Back
Topp