.

det sies jo at man skal leve som normalt helt til du får en positiv test :)
og du har jo ikke blitt syk av dette :)

Er det ikke noe om at man ikke deler blodomløp med embryoet?

det går nok helt fint skal du se:) veldig mange har gjort "fy" ting mens de har vært gravid, før de viste de var det. men mener man ikke deler bld med babyen så tidlig så det er nok ingen grunn til bekymring:)

gratulerer så masse!!!

lille olle bolle skrev:
det går nok helt fint skal du se:) veldig mange har gjort "fy" ting mens de har vært gravid, før de viste de var det. men mener man ikke deler bld med babyen så tidlig så det er nok ingen grunn til bekymring:)

gratulerer så masse!!!

Mener også å huske at man ikke deler blodomløp så tidlig. Går nok helt fint :) Ikke stress med det!

Man deler aldri blodomløp. Mor og barn her hvert sitt blodomløp, men morkaken overfører blod fra mor til barn. Det er det vi har den til :)

Men så tidlig er ikke morkaken funksjonell enda, og embryoet har en plommesekk som "matpakke", så jeg tror ikke slike ting blir overført til barnet så tidlig.

Det går sikkert bra. Spist er spist, ikke gå og bekymre deg. Det viktige er jo at du passer på fremover nå som du vet du er gravid :)

neida det er så tidlig at det skal ikke ha noe å si. tar litt tid før navlestrengen og morkaken dannes og du deler det du inntar med fosteret så tidlig.

gratulerer så utrolig mye =)=)

det er mange mange der ute som har gjort alt dette, før man vet man er gravid =) det kommer nok til å gå helt fint =)

8 dager sier du. Da var du jo så kort på vei at jeg vet ikke om embryoet engang er "tilkoblet" blodomløpet ditt skikkelig? (Altså via morkaken)

Greit, man skal passe seg hvis man prøver, det mener jeg virkelig at man kan klare. Men et glass hvitvin, en biff og en ost. Det er en gang, uskyldig og i små mengder, og så tidlig.
Jeg tror sjansene for at det har gjort noen skade er små.

Det viktige nå er bare at du ikke stresser med det. Gjort er gjort og spist er spist. Du gjorde det ikke med vilje, og ingenting du gjør kan endre det. Bare vær flink framover og følg anbefalingene, og husk at selv OM det skulle skje noe så er det ikke slik at man kan peke og si "hah, der fikk du for at du spiste den biffen den gangen". Man vet ikke årsaken så konkret.

Oddsen er nok på din side uansett. :)
Gratulerer med spiren, og ikke tenk mer på dette.

Miriel skrev:
Man deler aldri blodomløp. Mor og barn her hvert sitt blodomløp, men morkaken overfører blod fra mor til barn. Det er det vi har den til :)

Men så tidlig er ikke morkaken funksjonell enda, og embryoet har en plommesekk som "matpakke", så jeg tror ikke slike ting blir overført til barnet så tidlig.

Det går sikkert bra. Spist er spist, ikke gå og bekymre deg. Det viktige er jo at du passer på fremover nå som du vet du er gravid :)

Streng tatt overføres det vel ikke blod heller, det er vel bare næring og evt. giftstoffer som går fra mors blod over til babyens blod gjennom morkaken, og morkaken fungerer som et filter imellom (selv om den så klart ikke klarer med alt, som alkohol og nikotin f.eks. ).

Men jeg tror du har rett ellers, at det er så tidlig at det nok går bra.

Back
Topp