:)

Forundringsgaven

Betatt av forumet
:)

Nei, det ville jeg aldri ha gjort, og det ville ikka pappa`n ha gjort heller. Trodde nesten ikke de  tillot det på sykehuset?

Dette er nesten litt flaut men den tanken har aldri slått meg en gang!
Hvorfor skulle ikke pappan kunne få ta i mot hvis han ønsket det?

maltesers skrev:
Nei, det ville jeg aldri ha gjort, og det ville ikka pappa`n ha gjort heller. Trodde nesten ikke de  tillot det på sykehuset?

er nok lov så lenge ting foregår under ordnede forhold,men det bør være avtalt på forhånd

Det vil gjerne vi :)
Hadde tenkt på det sist og, men hun kom så tidlig så det var jo ikke mulig.
Hjemmefødsel hvor pappaen tar imot hadde vært fint syns jeg :)

Jeg tror ikke jeg vil at mannen min skal se understellet mitt i den tilstanden for å være helt ærlig...

vurderte det denne gangen, men av en eller annen grunn ombestemte jeg meg. OM det skulle bli en til så har jeg kjempelyst til det ihvertfall. Kommer nok helt ann på jordmora og hvordan fødselen forløper om man får lov :)

Rekekreke skrev:
Jeg tror ikke jeg vil at mannen min skal se understellet mitt i den tilstanden for å være helt ærlig...

Jeg vil, men han vil ikke... :p Om jeg skulle få ett til barn, ønsker jeg hjemmefødsel, og er helt åpen for at han kan ta imot, men han feiget til og med ut og satt oppe ved hodet mitt da jentungen ble født, jeg har vært sur i seks år for det nå :p

Mannen min hadde alltid hatt lyst til det. Da jeg skulle ha storebror sa jeg nei, og jordmora tok imot. Lillesøster kom så raskt at det ikke var noen jordmor der, så da fikk han endelig ta imot. :) Han skal få ta imot nr3 når den dagen kommer også, men da skal jeg ha jordmor tilstede i det minste.

Det er selvfølgelig du som bestemmer hvem som skal ta imot babyen din. Det er din kropp, og din fødsel. Så lenge det ikke er snakk om noen alvorlige komplikasjoner så bør ikke noen på sykehuset blande seg i det.

mannen min skal slippe å få traumer for livet av å se mitt sprengte underliv, vi skal tross alt ha sex i ettertid også. Så det er uaktuelt for oss.

Her hadde jeg ikke fått pappaen til og ta i mot om jeg truet med kniv en gang..;) Men jeg kan ikke forstå at det skal være noe problem dersom det er en normal fødsel og det er gitt beskjed om at dere ønsker at pappaen skal ta i mot på forhånd og jordmor kan ha ham "under oppsyn"..:)

Jeg spør ofte om pappaen ønsker å være med å ta imot barnet, og ca 50% ønsker dette. De fleste er ikke klar over at de hadde muligheten, og blir veldig overrrasket og glad.
Da holder jeg som oftest hendene mine oppå hans hender, slik at jeg kan hjelpe til hvis det skulle være noe (navlesnor rundt halsen o.l.)

Så fremst som det ikke er noe ekstraordinært rundt fødselen synes jeg ikke det er noe unaturlig ved dette, og synes det er fint at de første hendene som møter barnet er mamma eller pappa sine hender, ofte uten kliniske hansker. Herlig naturlig emoticon

miniser skrev:
Nedimellom der har han sett før i det ungen kommer ut så det bryr jeg meg ikke noe om.
Han er litt itvil selv på om han tør å ta i mot babyen.

Men dere som har menn som tok i mot babyen, hvordan syntes mannen dette var?
Og dere som har flere hvor han ikke har tatt i mot OG har tatt i mot, hva syntes han var best? Hva syntes du?

Pappaen her i huset tok i mot tvillingene, og det syntes jeg var den mest naturlige ting i verden. Han kjenner meg ut og inn, og syntes verken situasjonen var ekkel eller ubehagelig. Men der er vel menn like ulik som kvinner. Jeg synes også det er viktig å la dem få en sjanse, da flere ofte er tøffere enn man skulle tro. Endel menn ønsker ikke klippe navlesnoren engang, men når det kommer til stykke så vil de det likevel emoticon

Mannen hadde ikke så veldig lyst, men hadde planlagt at moren min skulle få ta imot. . Men ingenting gikk som planlagt, så da ble det jm som tok i mot :( 

Men hvis jeg skal   ha et barn til, så blir det hjemmefødsel :) Og kanskje pappaen vil:)

Så koselig! Takk for svar!
Han må selvfølgelig bestemme selv,men håper at når den dagen kommer at det vil la seg gjøre :)
Men er det sånn at man bare sier ifra om dette mens man er der eller må man si ifra om slikt på forhånd?

Back
Topp