.

Her er det slik at sykkler og sparkesykler må stå på utsiden
Påleg til frokosten bestemmer vi selv og der har faktisk barnehagen anbefalt at vi ska gi ungene variasjon som å ha med middagsrester eller noe annet en brødskiver siden en del barn blir matleie av bare brødmat. Eneste jeg har fått beskje om å ungå er pultost og gammelost siden det luktet så sterkt

Her er sparkesykkelen til den som bruker det parkert i gangen, og "alle" barna vet at det er "Lasse" sin.

Nå får de servert all mat i bhg, men før, da vi hadde med matpakke så kunne vi ha akkurat hva vi ville.

Vil se..

Hos oss er det kun sykler som skal stå utenfor.. Har sykkelstativ der :)
Men ellers kan man ha vogner (selv de som ikke brukes til soving) og sparkesykler på plattingen under tak..
Når det gjelder mat ungene har med seg,har vi ingen restriksjoner (som jeg har hørt om)..
Snuppa mi er blitt veldig dårlig med å spise brød,så jeg varierer veldig på hva jeg sender med henne.. De siste dagene har hun fått med seg en smoothie (sånn økologisk fra Hipp eller Ella's kitchen) i matpakken :) og jeg har ikke hørt noe om misunnelse..

Trodde nesten det var slutt på å ha med seg niste i barnehagen jeg.
Men jeg hadde sendt med ungen min det jeg ville, for du bestemmer, ikke de.
Når jenta mi en sjelden gang er i bhg når den åpner, har ho med niste, og da sender jeg gjerne med nugatti eller noe. Fordi JEG bestemmer!

Det med sparkesykkelen kan jeg skjønne..

Her setter vi sykler og sparkesykler utenfor gjerdet, men vi bor på et lite sted da så de har fått stå i fred så langt iallefall. Vogner setter vi enten i gangen i bhg eller ute i vognskuret nå på sommeren. Vi får og lov å ha det vi vil i matpakkene, som du sier det skulle da bare mangle. Får du tilsnakk da eller om du sender med feks kjøttboller, fiskekaker etc etter gårsdagens middag?

Her får barna ta med sparkesykkel inn HVIS dei deler ;) Hvis ikke må den stå uttafor.
Men ikke fare for at det blir stjelt her da :)

Og hadde jeg sendt med mitt barn mat hadde jeg glatt sendt med rester eller det jeg ville ;)

I bhg til ungene er det helt fritt ang sånne ting. Sykler og sparkesykler kan de ha med seg, og bruke innenfor bhg område, så lenge de har med hjelm.
Ang mat, så kan man ta med hva man vil, varmmat eller brødmat. Spiller ingen trille.

Her så må sykler og sparkesykler stå på utsiden av gjerdet.

Når det kommer til mat, så er det opp til foreldrene hva vi vil sende med, men vi har fått beskjed om å bruke skjønn..
At unger blir misunnelig er jo nesten ikke til å unngå, enten det er snakk om mat eller klær! Guri meg altså!

sparkesykkel er et helvete her. foreldre klager over at den blir ødelagt av andre barn, barnet som eier den får raserianfall fordi de ikke vil låne den bort og andre foreldre blir sinte på barnehagen når unger har ramlet og slått seg uten hjelm (gjerne mindre barn som ikke har ballanse).

ang det med søtsaker i matpakken er jeg enig i - men sunne middagsrester skjønner jeg ikke. barna har godt av å lære seg at det ikke alltid er de selv som skal få - man må kunne glede seg på andres vegne.

Akkurat nå går ikke snuppa i bhg.. Men i den bhg hun har gått i så var det sånn at sykler måtte stå utenfor..

Når det gjelder mat, så fikk de varm mat en dag i uken. Utenom det så var de en sukkerfri barnehage, og ville derfor at vi ikke sendte med sjokoladepålegg, men syltetøy/prim var ikke noe problem.. Og de ville gjerne at vi skulle sende med middagsrester, en kjeks , yoghurt osv. For å gjøre matpakken mer spennende..

Ang mat så kommer jeg ikke til å akseptere misunnelse som en unnskyldning for å ikke få sende med småen fin matpakke. Allergier og sukkerpålegg kan jeg gå med på, men jeg gleeeder meg til å lage bento-inspirert matpakke til han når han begynner i bhg.

Sparkesykkelen kan jeg forstå. Rart at de nettop har gjort det til et problem, men kanskje ungene er blitt mer opptatt av den? Da jeg jobbet i bhg fikk sykler/sparkesykler stå innenfor gjerdet men de skulle ikke brukes. Var alikevel noen som var borte å prøvde seg både titt og ofte.

Back
Topp