.

blir mer virkelig da når en får slik info

vi hadde møtte i høst om skolen og fadder ordning og leksehjelp
Her så har de helle tiden hatt leksehjelp etter skoledagen, noe som gjør at vi som har unger som ska ta skolebuss ikke får brukt dette tilbudet så sandt vi ikke henter selv. Vi kommer mest sansynelig til å søke om dekning av taxi hjem fra leksehjelp siden PPT anbefalte at gutten var med på dette minst en gang i uka, årsaken er at både mann min og jeg har dysleksi. Rektoren sa til oss at de første mnd så var det nesten ikke vits å bruke leskehjelp men fra des/jan så kunne det lønne seg.Her er de på skolen veldig positive til lekse hjelp, de har også lagt op til leksehjelp for alle som er på SFO, har de fullplass så får de hjelp til leksene hver dag

Lykke til på tirsdag
 
Her har vi ikke hatt noe slikt... Har fått liste over hvem som skal i samme klasse i posten. Her er det tre naboer som skal begynne, min gutt ble plassert i den ene klassen, og de to andre i den andre klassen. Han kom heller ikke i klasse med de han leker med i barnehagen...så er veldig spent på hvordan det kommer til å bli for han. Men her er det ikke lov å bytte så får bare være positive så går det nok greit.

Her er leksehjelp etter skoletid, og tror det fungerer.. Men har ikke brukt det til eldste siden hun er veldig skolesterk og kjeder seg nok som det er på skolen. Tror ikke han trenger det skolegutten vår heller.

 
Bondekone skrev:
blir mer virkelig da når en får slik info

vi hadde møtte i høst om skolen og fadder ordning og leksehjelp

Her så har de helle tiden hatt leksehjelp etter skoledagen, noe som gjør at vi som har unger som ska ta skolebuss ikke får brukt dette tilbudet så sandt vi ikke henter selv. Vi kommer mest sansynelig til å søke om dekning av taxi hjem fra leksehjelp siden PPT anbefalte at gutten var med på dette minst en gang i uka, årsaken er at både mann min og jeg har dysleksi. Rektoren sa til oss at de første mnd så var det nesten ikke vits å bruke leskehjelp men fra des/jan så kunne det lønne seg.Her er de på skolen veldig positive til lekse hjelp, de har også lagt op til leksehjelp for alle som er på SFO, har de fullplass så får de hjelp til leksene hver dag
Lykke til på tirsdag

____________________________________________________________________


Rektor var ikke imot leksehjelp-tilbudet, men han syns at det var feil at alle barn skulle få dette. For foreldrene burde stille opp og ikke bruke dette som en hvilepute. Dette syns jeg var litt feil av han å si, men forstår han når han sa hvorfor.

Fordi det var en del som virkelig trengte leksehjelp av forskjellige årsaker. Ikke alle foreldre klarer å hjelpe like bra og noen barn trenger mer hjelp enn andre og slike ting.
Og når nesten alle velger dette så blir det lite hjelp til de som faktisk trenger denne ekstra hjelpen.

Vi har snakket litt om dette nå og vi kommer til å takke nei. Ihvertfall nå i starten. Jeg tror vi skal klare å ta oss av den biten hjemme og i starten er det nok ikke så mye lekser uansett og han trenger nok leketiden sammen med sine kamerater før han skal hjem fra skolen også. Det er lange skoledager for barna også.
Rektor sa at da vi gikk på skolen var det ca 15 timer pr uke. Nå er det 25 timer. Jeg trodde faktisk ikke det var så mye skole så tidlig jeg.

Men det er mulig vi velger dette neste år eller vurderer dette etterhvert. Jeg syns det ihvertfall er veldig positivt tilbud.
 
Back
Topp