------------------------------------------------------------

ORIGINAL: Vugge

Jeg også lurer på hvordan man lever i dag! Er nettopp ferdig med boka til Solomia Karoli og regner med (og håper) ting har forandret seg endel siden hun vokste opp....?

Kvissleis bok?[:D]

ORIGINAL: ©Smartass

ORIGINAL: Bøddi Hålli

Har dere internett da? [:-]

hihi!!

ORIGINAL: ©Smartass

Jeg også lurer på hvordan man lever i dag! Er nettopp ferdig med boka til Solomia Karoli og regner med (og håper) ting har forandret seg endel siden hun vokste opp....?

Kvissleis bok?[:D]

Boka om sigøynerkongens datter..
http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8203291775

Om dissa herre sigøynrane da vettu.. :)

Man tackar.[:D]

Jeg har taterblod i årene, men man ser det ikke så godt på meg. Jeg er lys i håret, men ellers gylden i huden og brune øyne. Ser det veldig godt på farsslekten min[:)]

Jeg har også lyst til å høre mer om taterlivet [:)]

ORIGINAL: ladygaga

Jeg er[:D]
Begge mine foreldre og besteforeldrene mine er også fullblods eller hva jeg skal kalle det[8D]
Lever livet mitt som kulturen tilsier (så godt det lar seg gjøre i disse dager) og jeg håper at mine barn også gifter seg med andre tatere og lever dette livet som desverre er på vei bort...

Jeg har også lyst å høre mer. *nysgjerrig*[:)]
Hvis du vil fortelle da... Vet mest om "gamle dager" og tatere osv rundt 1900 tallet, og da ble de dessverre ikke behandlet særlig bra.
Hvordan lever man livet som tater idag? Hva tilsier kulturen? Hva gjør dere forskjellig fra andre "ikke tatere"?[:)]

------------------------------------------------------------------------------------

Last edited:
ORIGINAL: Viola92

Så morro med mange svar [:)] Ganske så sjeldent man finner noen som er fullblods og halvblods nå fortiden. Noen som kan Romani språket her da ??

Vi har også taterblod i slekta. Kan ikke snakke Romani, men jeg kan mye om språket. Har lest sammenliknende indoeuropeisk språkvitenskap, og Romani er et språk som ofte blir brukt som eksempler, siden det har bevart mange av de opprinnelige trekkene. Lærte endel fra sigøynere da jeg bodde i Ungarn, men det er nok en ganske annerledes form for Romani enn man snakker her lenger nord.

---------------------------------------------------------

Last edited:
----------------------------------------------------------------------

Last edited:
Back
Topp