*

[&:] hadde fått hetta!!!
skjønner jo at de ikke kan se på ungen heeele tiden og det der kan jo skje fort, men uff...

Så små barn bør ha en voksen på seg, synes jeg.
Altså at en voksen passer kanskje 1-2 barn på den alderen.
Meeen, så kan jo et annet barn ha slått seg eller lignende, er vanskelig å si...

Noen unger er jo verre på å putte ting i munnen enn andre da.
Du kan jo nevne at du fant han sånn i dag og at han generelt er fæl på å putte ting i munnen så de bør følge med.
Tror det er like stort mareritt for de ansatte at han skal sette noe i halsen, tror ikke de tar lett på det...

ORIGINAL: Linemor7

Noen unger er jo verre på å putte ting i munnen enn andre da.
Du kan jo nevne at du fant han sånn i dag og at han generelt er fæl på å putte ting i munnen så de bør følge med.
Tror det er like stort mareritt for de ansatte at han skal sette noe i halsen, tror ikke de tar lett på det...

enig!
Det er ikke mange sekundene en skal se bort før slik kan skje

Meeen, så kan jo et annet barn ha slått seg eller lignende, er vanskelig å si...

Altså.. Hvordan får du det regnestykket til å gå opp?
Det blir en del voksne det hvis det skal være én voksen på hvert barn.. [;)]

Sånt skjer! Men skjønner at HI ble smånervøs!

De kan jo ikke se på en unge hele tiden, men sånn som det hørtes ut på din situasjon burde de kanskje hatt litt bedre kontroll ja..

ORIGINAL: Breeze

Ja.. jeg fikk hetta og har det litt ennå. Min største bhg frykt er nettopp dette, at man ikke vet hva de putter i munnen. Men jeg syns alikevel at noen burde ha blikkkontakt med han, hvertfall sånn at de ser ansiktet hans.

Tenkte å snakke om det med avd. leder i morgen, bare høre litt rundt dette. Men er jeg litt overdramatisk??

Blikkontakt hele tiden mens de er ute?

Det får du nok ikke til i norske barnehager, når alle er på jobb er det 1 voksen pr 3 barn under 3 år. Tidlig eller sent på dagen er det vanligvis færre. Hvis en da trenger ny bleie, så er det plutselig VELDIG vanskelig å ha SÅ detaljert oversikt over alle ungene, hvis du ikke samler dem i en krok...

Du kan jo fortelle at han har det med å putte ting i munnen da. Og si at de bør være obs på det.
Jenta mi er helt ekstrem. Har alltid vært sånn, og er sånn enda. Selv om hun er over tre år nå, putter hun enda steiner i munnen. Og er vel blandt dem som er mest ekstrem på å spise snø og sand i bhg. Men jeg vet de ikke kan følge med hele tiden, så litt snø og sand blir det nok. Andre ting spiser hun heldigvis ikke lenger.

Vi hadde et barn som måtte bruke smokk ute i en periode, for ellers ble munnen FULL av ALT som var ute, på null komma niks... [8D] Er noen barn som bare eter alt, og da bør man selvsagt være ekstra påpasselig når det gjelder å la dem sitte alene uten å ha oversikt over hva som puttes i munnen! Ville sagt fra til de i bhg jeg, at de kanskje holder et ekstra øye med hva som kommer inn i munnen [:)]

ORIGINAL: Morellskatten

Vi hadde et barn som måtte bruke smokk ute i en periode, for ellers ble munnen FULL av ALT som var ute, på null komma niks... [8D] Er noen barn som bare eter alt, og da bør man selvsagt være ekstra påpasselig når det gjelder å la dem sitte alene uten å ha oversikt over hva som puttes i munnen! Ville sagt fra til de i bhg jeg, at de kanskje holder et ekstra øye med hva som kommer inn i munnen [:)]

:-) Høres ut som jeg kan sette gutten min under denne katergorien! Takk for gode tips!

Back
Topp