---

dolly duck

Elsker forumet
...

mine går i FUS barnehage...ÆRlig: jeg aner ikke helt hva det er for noe[8D] har ikke satt meg inn i det..
MEN det er en fantastisk barnehage, ungene stortrives!!! og de har mye bra opplegg for ungene..[:D]

----

Her går gutten i en nyoppstarta fus barnehage, og jeg er veldig glad for at vu har fått plass i en annen barnehage etter sommeren. Men jeg vet ikke om det er at det er en fus barnehage eller bare den banehagen. Men det er mye som er dårlig rutinemessig. De forandrer barnas rutiner for å få bedre forhold for de ansatte. De ansatte har vært veldig late i vinter og brukt kulden til unnskyldning for ikke å være ut (selv om de bare var noen få dager det var kaldere enn - 10). Jeg liker heller ikke at det er så mange barn (max 28 på 0 - 2 år) i samme base, og har en misstanke om at det ikke er nok voksne i forhold til antall barn.

...

Lille går i FUS barnehage.. Ikke spesielt fornøyd.. Bytter til høsten, er base barnehage.. men veit ikke hva det står får... Liker ikke helt pedagogikken dems jeg da..

tror jeg vet hvilken barnehage Becky87 snakker om.
Har hørt mye av det samme om den, men egentlig mest positivt..og som du sier Becky87, så er den jo nystarta, altså, de er i startfasen, så de trenger å prøve ut litt for å finne hva som passer dem.
Og jeg syns det hørtes bra ut jeg, at de holder ungene inne, når de er så små som din, i flere minusgrader.

VIl du forklare litt mer om pedagogikken?[:-]

Sønnen min går i FUS barnehage, vi er superfornøyd, men den han går i er en avdelingsbarnehage da. FUS er bare en kjede av barnehager med samme eiere.

vil bare legge til at det nok alltid vil være noe med hvilken som helst bhg, som en ikke liker..Det er pga noen "fremmede" passer barnet ditt hele dagen, og ting ikke alltid blir som en tenker...
Samme om det er FUS bhg, eller annen..

ORIGINAL: Becky87

Her går gutten i en nyoppstarta fus barnehage, og jeg er veldig glad for at vu har fått plass i en annen barnehage etter sommeren. Men jeg vet ikke om det er at det er en fus barnehage eller bare den banehagen. Men det er mye som er dårlig rutinemessig. De forandrer barnas rutiner for å få bedre forhold for de ansatte. De ansatte har vært veldig late i vinter og brukt kulden til unnskyldning for ikke å være ut (selv om de bare var noen få dager det var kaldere enn - 10). Jeg liker heller ikke at det er så mange barn (max 28 på 0 - 2 år) i samme base, og har en misstanke om at det ikke er nok voksne i forhold til antall barn.

dette har iallefall ikke noe med å være FUS bhg eller ikke....

Bra å høre at det er noen som er fornøyde[:)]

Her har du litt info; http://fus.bhg.no/

Vil tro at det er like stor forskjell på FUS barnehager som det er på kommunale barnehager. De driver jo ikke etter noen sær pedagogikk, eller noe.

FUS barnehagen i området her har et veldig godt rykte. Den er relativt ny, men likevel så gammel at de har fått satt rutinene. De har flotte uteområder som de bruker mye. Barna er del i vanlige avdelinger, ikke baser, etter alder (0-2, 3-4 og skolestartere).

jeg jobber i FUS bhg!
Fus står rett og slett for og være fus-først.

ORIGINAL: veteran

Her går gutten i en nyoppstarta fus barnehage, og jeg er veldig glad for at vi har fått plass i en annen barnehage etter sommeren. Men jeg vet ikke om det er at det er en fus barnehage eller bare den banehagen. Men det er mye som er dårlig rutinemessig. De forandrer barnas rutiner for å få bedre forhold for de ansatte. De ansatte har vært veldig late i vinter og brukt kulden til unnskyldning for ikke å være ut (selv om de bare var noen få dager det var kaldere enn - 10). Jeg liker heller ikke at det er så mange barn (max 28 på 0 - 2 år) i samme base, og har en misstanke om at det ikke er nok voksne i forhold til antall barn.

Jeg sa jo jeg ikke viste om det var siden det er en FUS barnehage eller ikke, men mye av det negative vi opplever er p.g.a det er en basebarnehage (er min mening). Den ligger i Egersund ja. Det er mange av mine kjenninger/venner og familie som har barn i den barnehagen, og det er mye negativt som blir sagt. Vi gikk allikevel inn med godt sinn, og vi er blitt veldig glad i mange av de ansatte, men jeg føler at de får beskjeder/ordre fra ledesen i barnehagen som ikke er helt bra.

Det med å holde dem inne, ja det er kjempe bra at de har de inne på de kaldeste dagene, men her har det ikke vært så mange kalde dager etter at lillemann begynte. Og når temperaturen blir brukt som unskyldning når det er fra -2 til 4 grader ute, ja da synes jeg det er latskap og dårlig.

ORIGINAL: veteran

Her går gutten i en nyoppstarta fus barnehage, og jeg er veldig glad for at vi har fått plass i en annen barnehage etter sommeren. Men jeg vet ikke om det er at det er en fus barnehage eller bare den banehagen. Men det er mye som er dårlig rutinemessig. De forandrer barnas rutiner for å få bedre forhold for de ansatte. De ansatte har vært veldig late i vinter og brukt kulden til unnskyldning for ikke å være ut (selv om de bare var noen få dager det var kaldere enn - 10). Jeg liker heller ikke at det er så mange barn (max 28 på 0 - 2 år) i samme base, og har en misstanke om at det ikke er nok voksne i forhold til antall barn.

Jeg sa jo jeg ikke viste om det var siden det er en FUS barnehage eller ikke, men mye av det negative vi opplever er p.g.a det er en basebarnehage (er min mening). Den ligger i Egersund ja. Det er mange av mine kjenninger/venner og familie som har barn i den barnehagen, og det er mye negativt som blir sagt. Vi gikk allikevel inn med godt sinn, og vi er blitt veldig glad i mange av de ansatte, men jeg føler at de får beskjeder/ordre fra ledesen i barnehagen som ikke er helt bra.

Det med å holde dem inne, ja det er kjempe bra at de har de inne på de kaldeste dagene, men her har det ikke vært så mange kalde dager etter at lillemann begynte. Og når temperaturen blir brukt som unskyldning når det er fra -2 til 4 grader ute, ja da synes jeg det er latskap og dårlig.

Hoppe litt inn her og kommenterer igjen jeg..
Slikt jeg fikk høre det ang når det var kalde dager, så var det sovinga...ikke det å være ute...Forsto det slikt at de tok med ut ungene litt iallefall, men ikke så lenge som de sikkert gjør nå på våren..
Men hvis du er så missfornøyd, og det er flere som er det, så ta det opp når/hvis det skal være foreldremøte..Blir for dumt hvis mangen har negtive ting om en bhg, men ikke gjør/sier noe om det!

Takk for mange gode svar[:)]

Vi går inn med godt mot[:)]

ORIGINAL: dolly duck

Takk for mange gode svar[:)]

Vi går inn med godt mot[:)]

Det kan dere trygt gjøre[:)]
Lykke til! Blir nok en suksess!
Lurt å gjøre seg opp sin EGEN mening om barnehagen, men skjønner at du lurer litt[:)]

FUS er supert. Det betyr først.
Jobber i Fus barnehage og har sønnen i Fus barnehage.

Back
Topp