14 mnd og feber

verteline

Elsker forumet
gutten min på snart 14 mnd har hatt feber siden lørdags kveld. feberen har ligget rundt 39 grader..
han har sovet veldig lite siden lørdag og klarer liksom ikke finne roen selv om han er stup trøtt stakkar.

tenkte at jeg skulle gi han litt smertestillende så han kunne føle seg litt bedre og forhåpentlig få en god natt søvn så han kan bli frisk.

flytene paracett får jeg abselutt ikke i han, å vertfall ikke stikkpille..

er det ok om jeg tar en kvart 200 mg paracet å gir han med litt syltetøy el saft el lignene?...

Hvorfor får du ikke i ham stikkpille, det ville uansett vært mest lettvint?

han kniper igjen etter beste evne. får jeg den litt innfor presser han den fort ut.. og han hyler som man sko tro man mishandler han og det syns jeg ikke er greit..

Hva med flytende ibux? Det smaker godteri ;)

har prøvd med den flytende som smaker jordbær.. mora syns den smaker godt men ikke ungen :P kommer i retur gett.. til og med når jeg har blandet den i saft!...

Du må stikke stikkpillen HELT inn - og at han skriker er vel mest fordi han blir holdt fast og ikke noe annet.. Her i huset bestemmer vi voksne når det er behov for medisin, hvilken medisin som skal gies og hvordan.. Høres litt ut som du har gitt litt opp og lar han bestemme mye mer enn han er i stand til å forstå - og nei, jeg ville ikke gitt en kvart tablett til ham - det er en grunn til at man gir flytende medisin til barn. Om du gir paracet mikstur på sprøyte, holder ham fast og setter sprøyta inn munnviken og sprøyter langt bak i halsen har han ikke noe annet valg enn å svelge.. Fælt de få sekundene det står på ja - men hva skal du gjøre den dagen han trenger antibiotika f.eks eller annen viktig medisin???

Pearl skrev:
Du må stikke stikkpillen HELT inn - og at han skriker er vel mest fordi han blir holdt fast og ikke noe annet.. Her i huset bestemmer vi voksne når det er behov for medisin, hvilken medisin som skal gies og hvordan.. Høres litt ut som du har gitt litt opp og lar han bestemme mye mer enn han er i stand til å forstå - og nei, jeg ville ikke gitt en kvart tablett til ham - det er en grunn til at man gir flytende medisin til barn. Om du gir paracet mikstur på sprøyte, holder ham fast og setter sprøyta inn munnviken og sprøyter langt bak i halsen har han ikke noe annet valg enn å svelge.. Fælt de få sekundene det står på ja - men hva skal du gjøre den dagen han trenger antibiotika f.eks eller annen viktig medisin???

Signerer. Eit barn på 14 mnd kan ikkje nekte å ta medisin. Eller kanskje bedre formulert: Foreldra til eit barn på 14 mnd kan ikkje la barnet nekte å ta medisin. Dette er det foreldra som bestemmer, ikkje barnet. Stikkpillen må skikkeleg inn, og du må holde den på plass eit par augneblinkar før du tar vekk fingeren. Ellers kjem den ut igjen.

God bedring, tenker både du og guten får det bedre når han blir kvitt noko av ubehaget.

nei du kan ikke gi han en kvart paracet.. du kan kjøpe 250 mg å gi en hel av om han veier nok til å få det- på stikkpillene er det vel fra 18 mnd men er vekta som teller.., men i en pille er det og andre hjelpe stoffer, og paracetamolen er ikke fordelt gjevnt utover.. gir du han en kvart en kan det være du alikevel gir han full eller ingen dose av paracet..

Enig med de over-- Evt vær to til å holde han og gi han...

Back
Topp