14 mnd og aldri sovet i sprinkelseng

SN94

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Har ei jente på 14 mnd som aldri har sovet i sprinkelseng, har alltid sovet i senga med meg. Hun våkner mye på nettene og jeg har tenkt om hun kanskje sover bedre i egen seng. Hun sover godt i vogn på dagtid, triller alltid henne i søvn. På kveldene går jeg med henne i bæresele eller ammer hun i søvn. Så har jo tenkt at det kan bli problematisk å legge henne i sprinkelseng. Har dere noen tips og råd og komme med?
 
Har ei jente på 14 mnd som aldri har sovet i sprinkelseng, har alltid sovet i senga med meg. Hun våkner mye på nettene og jeg har tenkt om hun kanskje sover bedre i egen seng. Hun sover godt i vogn på dagtid, triller alltid henne i søvn. På kveldene går jeg med henne i bæresele eller ammer hun i søvn. Så har jo tenkt at det kan bli problematisk å legge henne i sprinkelseng. Har dere noen tips og råd og komme med?
Hei! Har en gutt på nå to år. Han sover på en madrass på gulvet på eget rom. Madrassen er 140x200 cm. Før det hadde han bare samsovet med meg. Tror vi la han på eget rom da han var ca 1,5 år, husker ikke helt. Den eneste forskjellen når vi la han ble at det var på rommet hans, vi pleide å ligge i senga ved siden av han til han sovnet og gjør det fortsatt. Legger meg i senga hans hvis han er urolig på natta eller hvis jeg er trøtt når han våkner om natta. Lufter madrassen jevnlig. Veldig greit!
 
Det er ikke alle barn som liker sprinkelseng. Mi gjorde aldri det og vi samsover enda, hun blir 4. Jeg ser ikke problemet så lenge ikke plager eller forstyrre dere. Det er helt vanlig de våkne på natta i den alderen.
 
Back
Topp