14 dager til far etter fødsel.

I

Ingenbruker

Guest
Hvordan funker dette?

Slik jeg har forstått skal far ha krav på 14 dager fri etter fødsel, men om disse er med lønn eller uten er jeg usikker på.

Noen som vet?
 
Hvordan funker dette?

Slik jeg har forstått skal far ha krav på 14 dager fri etter fødsel, men om disse er med lønn eller uten er jeg usikker på.

Noen som vet?

Det er opp til arbeidsgiver ;)
 
Dei fleste store bedrifter har med lønn i 14 dager. Noen har lønn 1 uke. Og andre uten lønn. Men alle har rett på 14 dager fri. Går ut i fra kommunen har med lønn. Men det er bare og spør på lønningskontoret der :)
 
Opp til bedrift/arbeidsgiver.
Men hvis far er ansatt i staten så har han krav på lønn de 14 dagene. Så arbeidsgivere innenfor staten har ikke lov til å nekte de ansatte lønn for de 14 dagene ifbm fødsel :)
 
Vanligst er vell en uke med lønn og en uke uten lønn om man vil... Men varierer ja! Min har brukt å tatt en uke og så en uke ferie :p
 
Her må sambo bruke av ferien sin, for sjefen hans betaler hvertfall ikke en krone mer enn han absolutt må!:/
 
Min mann får to uker med lønn etter at jeg og baby er skrevet ut fra sykehuset. Så får han vel også fri med lønn for å se på at jeg føder hvis jeg gjør det på en arbeidsdag...
 
Her får han ikke lønn. Syns det er litt rart, for er det firmaet i hans bransje som det går desidert best med i byen. De er små da, bare 10 ansatte, men alle jobber MYE overtid og mye i helger i tillegg. Så syns de kunne spandert på ham iallefall en uke. :p han jobber jevnt 200 timer i mnd, gjerne mer.
 
Satser på det da, selv om det nok er rimelig upopulært mtp at han er kontaktlærer :p menmen...
Tror nok de er ganske vant til det, to uke er jo ikke lenger enn en skikkelig runde influensa, og det kommer jo gjerne bråere på enn en fødsel det man stort sett vet ca når det vil skje. Så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for :)
 
Back
Topp