.

Jeg husker innlegget ditt for noen måneder siden... Skjønner godt at du savner han. Det er en normal reaksjon når man mister noen man er glad i.
Hjernen vår har en tendens i "krisetider" til å utslette det vonde og huske det gode. Det er nok derfor du savner han fordi du fokuserer mest på det gode.
Men du burde spør deg selv om du vil kunne klare å stole på han igjen, og om det er verd å prøve en gang til, -om han vil selvfølgelig.

Jeg tror et forhold kan fungere selv om noen har vært utro. Alle kan forandre seg, både til verre og til det bedre.
Men jeg tror også det mangler noe mellom dere siden han valgte å bedra deg. Den eneste som kan føle og kjenne på dette er deg selv.
Om dere kanskje finner tilbake til hverandre så kan det hende han skuffer deg igjen.
Men en ny mann kan også komme til å skuffe deg, sånt har man aldri garanti for!

Det er så veldig mye som spiller inn i et forhold både på godt og vondt, så hvis det er en liten mulighet for at dere kan finne tilbake
til hverandre så syns JEG det er verd å prøve. Men det betinger at du kan tilgi (men selvfølgelig ikke glemme) og gi han sjansen til
å vise deg at han er til å stole på.

Du må gjerne si ifra hva du velger, siden jeg alltid er dødsnysgjerrig på sånne ting[8D]

Lykke til uansett!![:)]

Frøgen svarer virkelig reflektert og godt her, må si meg enig i det meste hun skriver, altså. [:)]

Jeg var nok annerledes før - som 18åring hadde jeg jo hele vettet og hadde kasta ut alle bare de såg skjevt på meg, i midten av tjueåra ble jeg litt mer hmmm...tja... jeg kunne kanskje tilgitt det og det men ALDRI DET, og nuh, i slutten av 20årene, med mannen i mitt liv og vårt felles barn tror jeg nok jeg ville ønsket å jobbe meg gjennom det messte.

Men, som Frøgen sier - trolig manglet noe, iallefall for hans del...?
Det er altså INGEN unnskyldning for hva han har gjort, håper du ikke misforstår meg der, men vil han noensinne kunne slutte å drømme om gresset på den andre siden?

[:)]

Og, som svar på det du spør om - jeg ville visst. Jeg ville også visst min egen dødsdato og måte - hvis jeg kunne (ja, har reflektert endel over nettopp det spm, faktisk, hihi). Men så er jeg jo en kontroll-frik av dimensjoner også da. [:D][:D]

jeg hadde ville ha visst om det uansett! jeg er så imot utroskap at jeg kan ikke få sagt det engang. da er det på hodet og ræva ut!

Men lever man på en løgn, om man ikke vet om løgnen? [8|] Da er man jo i forholdet i god tro....[:)] Men siden du først vet sannhet, så hadde det hvertfall og som jeg skjønner det for deg, vært vanskelig å fortsette. Tillit er grunnleggende i et forhold for meg! [:)] Hva har man igjen da, om man ikke stoler på den man bor sammen med? Jeg tror jeg hadde tvilt på alt han hadde sagt.....

Jeg har for mye stolthet til å bli hos en som bedrar meg.
Selv om jeg savner han, så fortjener han ikke at jeg gir alt for han.
mulig jeg er litt svart hvitt, men jeg ville visst, og jeg hadde flyttet.
Man skal kunne stole på hverandre for å ha et godt liv sammen- uten tillitt har man jo så lite.

Stå for avgjørelsen din.
En dag vil du møte en som virkelig fortjener deg og gjør deg lykkelig.
Da skal du kunne lene deg tilbake og nyte de gode sidene ved gjensidig tillitt og trygghet[:D]

Ser at det er forskjellige meninger her, og det er bare du som vet hva som er riktig for deg[:)]

Når det gjelder om man ville visst eller ikke (glemte å svare på det) så syns jeg det er kjempevanskelig.
Er det noe som pågår over lengre tid så vil jeg vite det. En one-night-stand, en dum feil i fylla tror jeg ikke alltid
er best om kommer frem i lyset. Men det er jo klart at å sitte igjen med skjegget i postkassa når "alle andre vet" og
ingen sier noe, den følelsen er ikke god......

Jeg tenker også litt på at en gang utro, alltid utro. Og med mindre han praktiserte sikker sex med hun andre så utsetter han jo deg for sykdom...
et slikt tillitsbrudd er ikke tilgivelig i mine øyne. Elsker man noen, men kanskje har en litt "down-periode" i forholdet så er man sammen om å jobbe seg gjennom problemene, man løser ingen problemer med å være utro!

Hadde ikke godtatt det, og uansett om følelsene fortsatt var der etterpå hadde jeg ikke klart å ha tillitt.. Jeg er av den sjalu typen, så tror ikke han heller hadde orka være med meg etterpå..
Det gjelder både forhold på si og one night stands.

Foreløpig står jeg jo ved min avgjørelse.Og jeg har heller ikke fortalt eksen om hva jeg føler nå siden jeg vet at han vil ha meg tilbake,og at han sikkert hadde fått det til om han visste.
Jeg antar at jeg er litt urasjonell i tankegangen for tiden,men det er bare dette savnet... Det han har gjort mot meg er egentlig helt utilgivelig,jeg vet det,men likevel...

Personlig synes jeg ikke at fylla er en unnskyldning for å gjøre dumme ting.Har man familie,har man også et ansvar for å oppføre seg!Men forstår likevel at det er litt annerledes enn å ha et forhold som pågår over tid.

Men hva er det du savner ved han? Savner du HAN eller bare noen å være med..?

Jeg savnet min eks skikkelig en periode, men fant ut at jeg bare måtte komme meg ut og finne på ting.
Og tro det eller ei, det hjelper! Og det hjelper faktisk å finne seg en rebound-guy også[;)]

Plutselig står mr. right på døra og da er hele eksen glemt på et blunk. Sånn var det for meg, og jeg er lykkeligere enn jeg
noen gang har vært!![:)][:)]

Ja,jeg savner HAN. Det er iallefall hva jeg tror.
Håper du har rett,Frøgen*,at det kan hjelpe å komme seg litt ut og gjøre andre ting.Har ikke blitt så mye av det den siste tiden.Har vært litt nede kan man si.Må nok ta tak i meg selv og se at verden går videre.

Huff,jeg hørte en annen trist historie i går.Om en som nå er samboer og har barn.Før han traff sin nåværende hadde han en elskerinne.Men tror dere ikke at han fortsatte med elskerinnen i flere år etter at han ble samboer?!Er det virkelig mulig??Den stakkars samboeren hans vet sannsyneligvis ingenting.Hun har jo blitt lurt fra dag èn.F***s mannfolk!!!!!Jeg blir så sint [:@]

Har tenkt mye i det siste,snakket med flere og selvfølgelig hørt hva dere har sagt her,og har kommet frem til at jeg må følge fornuften og ikke følelsene denne gang.Jeg må forsøke å legge lokk på følelsene jeg har for eksen og se om jeg heller kan komme meg videre i livet.Jeg takler ikke å evt gå gjennom dette en gang til.Og jeg tror det er lettere for en som allerede har vært utro en gang å være det igjen.Og for min del kan jeg ikke gå rundt å være konstant mistenksom,det vil ikke være rettferdig for noen av oss.Jeg vil heller ha et LIV!!!

Back
Topp