:)

Stibli

Forumet er livet
Takk alle sammen, godt å se at det ikke er vi som er helt blåst for å ha tatt en sånn avgjørelse. [:)]

De kom idag og sa at de ikke klarer å skaffe barnevakt, eller rettere sagt, de klarer ikke å finne noen som de ønsker skal være barnevakt. Til og med 2 par med besteforeldre og 1 par med tante/onkel på den andre sida av slekta er uaktuell.

Vel..ja..nei..dette får gå som det går [:)]

Min bror hadde akkurat bryllup og jeg ville aldri tatt med meg jentene. De hadde kanskje kost seg en time, og det varer jo ganske mye lenger.

Selv var jeg toastmaster i bryllupet og vår eldste var brudepike. Hun var med under selve minglingen før middagen, men vi sendte henne ganske fort videre, da det er vanskelig å slappe av med ei lita snuppelure som løper rundt på overtid.

Med andre ord, jeg har full forståelse for at man ikke ønker små barn i et bryllup og jeg har null forståelse for de som eventuelt skulle protestere. Denne dagen er det brudeparet som bestemmer rammene! ... Jeg håper relasjonen til brudeparet betyr så pass at man ikke går i mot deres ønsker på deres dag [:)]

Vet ikke. Vi skal i bryllup til min kusine i september og jeg skal være forlover. Jeg har ikke tenkt tanken på at barna mine skal være med, jeg har tenkt at dagen går, så like greit å få de levert fra seg om morningen. Men kanskje litt annerledes til sin egen bror, da ville jeg gjerne hatt de med på middagen og fått de levert/hentet etter det.

I sommer var vi i bryllupet til broren til samboeren min, der var ikke barn invitert. Nå i sommer skal vi i bryllupet til broren min og der er Olai invitert, og det også føles helt greit. Tror det har noe med hva slags bryllup det er jeg, i alle fall i forhold til mine følelser. Sistnevnte er et mer intimt, lite bryllup der det kanskje hadde vært rart om ikke barna var invitert. Nei, vet ikke jeg.. Men poenget mitt var at her er det brudeparet som bestemmer og jeg tenker egentlig ikke verken det ene eller det andre. Hadde i alle fall ikke vurdert å ikke gå i protest... 

[:D]

jeg syns det blir for dumt at de ikke skal komme i "protest" fordi barna ikke er bedt. Det blir rett og slett for barnslig.
Bryllup er jo en fest, og noen syns barn ikke har noe i ett bryllup å gjøre. Vi skal i bryllup til fadderen til Lucas i sommer. Lucas skal være brudesvenn, men han skal ikke være med på festen.

det er jo en hvers mening om barnn skal skal være bedt eller ikke. folk får godta ändres valg [:)]

min mening ihvertfall [:)]

ORIGINAL: stibli

Takk for svar dere! [:)]

Ingen flere som har en formening om dette?

Vi er brudeparet, resten sier seg selv, og helvette er løs! [X(]

Da vi giftet oss i august var ingen barn invitert. vi hadde med våre egene frem til middagen var færi ,da blei de henta..syns ikke de har noe på festen og gjøre.

Jeg syns det der blir for dumt å ikkje komme for ungen ikkje får komme... Syns att ungen ikkje har noe på den festen å gjøre [:)] Her kommer ikkje vi heller til å ha med barn når vi skal gifte oss..

Jeg skjønner ikke hvorfor noen i det hele tatt vil ha med seg barn i bryllup jeg. Da søsteren min gifta seg var mine barn bare med i kirka for de var brudesvenner. Resten av kvelden ville jeg kose meg, ikke springe etter to små gutter som garantert ikke hadde sittet i ro under hele middagen. Det hadde ikke vært kjekt for noen tror jeg.

Vi hadde ingen barn i bryllupet vårt, og d var helt greit!! Eller jo broren min som da var 7år, men jeg viste at han kunne sitte stille og ikke lagde "bråk" under middagen[;)]

Blir jo ofte en del alkohol under bryllup, og føler ikke at små barn har noe der å gjøre da[8D][:D]

Lykke til!!!

Når lillesøss gifta seg i sommer var ikke N "bedt"[:)]
Og jeg tenkte aldri på det som noe rart.. Det var jo ikke sånn at alle andre hadde med små, men vi fikk ikke - INGEN små barn var med, enkelt og greit.
Han var brudesvenn i kirken, og så var det fotografering - og så dro vi hjem med han til min mor hvor han var resten av ettermiddagen/kvelden. Kjempegrei løsning for alle!

Er vel ganske vanlig det da, å ikke ha en hel barnehage løpende rundt??

ORIGINAL: *Smula*

Når lillesøss gifta seg i sommer var ikke N "bedt"[:)]
Og jeg tenkte aldri på det som noe rart.. Det var jo ikke sånn at alle andre hadde med små, men vi fikk ikke - INGEN små barn var med, enkelt og greit.
Han var brudesvenn i kirken, og så var det fotografering - og så dro vi hjem med han til min mor hvor han var resten av ettermiddagen/kvelden. Kjempegrei løsning for alle!

Er vel ganske vanlig det da, å ikke ha en hel barnehage løpende rundt??

Så vidt jeg vet er det ikke så uvanlig nei, men i dette tilfelle er det visst svært uvanlig [;)] Og det er ikke bare det at de er skuffa men holder kjeft om det, det er allerede blitt en big fight om dette, og vi risikerer at de ikke stiller. Jaja, snilt gjort mot R det altså...

Da vi giftet oss inviterte vi til bryllup uten barn. Det førte dessverre til at søsteren og svogeren til mannen min ikke kom. De (hun) syntes det var forferdelig urettferdig at ikke barna skulle få komme i bryllupet (de var da 1 og 4 år). Vi stod på vårt, de sa at de ikke fikk barnevakt og meldte avbud (men vi vet at barnas besteforeldre + tante og onkel hadde tilbudt seg å passe). Det var ikke noe gøy når det stod på, men vi syntes det var vårt valg og vår dag. Nå har vi heldigvis et greit forhold igjen, de har kommet (med barn [;)]) i begge barnedåpene vi har hatt.

ORIGINAL: hårek

Da vi giftet oss inviterte vi til bryllup uten barn. Det førte dessverre til at søsteren og svogeren til mannen min ikke kom. De (hun) syntes det var forferdelig urettferdig at ikke barna skulle få komme i bryllupet (de var da 1 og 4 år). Vi stod på vårt, de sa at de ikke fikk barnevakt og meldte avbud (men vi vet at barnas besteforeldre + tante og onkel hadde tilbudt seg å passe). Det var ikke noe gøy når det stod på, men vi syntes det var vårt valg og vår dag. Nå har vi heldigvis et greit forhold igjen, de har kommet (med barn [;)]) i begge barnedåpene vi har hatt.

Aiai, det er akkurat som her! [X(]

Synes det er veldig tøft å stå imot. I starten hadde vi resten av familien på vår side, men nå som de har klart å gjøre et problem av det, virker det som om en del av de andre sklir over og mener at vi bare bør invitere barnet for å få ro rundt det. Dessverre vet jeg om 2 bryllup som ble ganske amputert av småbarn, og taler osv som delvis ble ødelagt. Vi er nok sikkert litt ego der, men når vi skal bruke 120.000 på èn dag, så ønsker vi å gjøre det sånn som vi har sett for oss lenge.

Vi syntes også det var tøft å stå i mot. Men hadde opplevd akkurat det samme som dere med småbarn som ødela middag/taler fordi de rett og slett var for små til å forstå. Dermed gav vi oss ikke på barnløst bryllup, forklarte til alle hvorfor vi ønsket det, og syntes faktisk at de fleste var enige. Men det tok litt tid før søsteren/svogeren kom over det..

Synes det er helt greit at brudeparet bestemmer hvordan dagen skal være, jeg! [:D] Lykke til!

Jeg kjenner jeg blir irritert på dine veine...

DET ER DERES DAG, DERE BESTEMMER, FÆRI SNAKKA.!!!!

håper dere klarer og stå i mot og at dere får den dagen dere ønsker.

Back
Topp