..

• Trådstarter Trådstarter AB
  • Opprettet Opprettet
ORIGINAL: Drømmeren

ORIGINAL: mormarion

hmm.. meget spesielt syns jeg!

Signerer

Da tar venninna seg selv fryktelig høytidlig[8|]
Hadde det vært min nærme venninne så hadde jeg sagt noe til henne, det er jo det man har venninner til ?[8|]

Hadde ALDRI betalt!

Herlighet, det var litt drøyt syns jeg!!

helt vilt! hører ikke hjemme noe sted. syns det er drøyt når man må ha med seg drikkevarer i bryllup også jeg da....

orker ikke lese alle svar..

Jeg ville aldri i verden reist i den bursdagen. En smule sært å organisere bursdag man tydligvis ikke har råd til å betale selv..

Nei, har jeg bursdag og feirer er det såklart jeg som betaler!!

Jeg hadde heller tatt meg en tur på show med dagfinn lyngbø.
Det er billigere,og sikkert gøyere enn og være i et besøk man har betalt for og komme i.....

Sært!
Har selv fått en invitasjon til en 20-årsfest om 2 uker, der bursdagsgutten krever 100kr i inngangspenger, som skal gå tilleie av lokale.. Syns det er spesielt, hvertfall siden han skal ha forhåndsbetalt..
fremdeles ikke sikker på om jeg skal dra..

har sett det gjort, men syntes det er frekt.
Gave må man jo også ha og den er ikke gratis så bursdag vil alltid koste.
Vil man ha stort selskap så burde man holde det på en måte man har råd til å betale selv.

Jeg har vært borti selskaper der hver enkelt blir bedt om å ta med det de vil ha å drikke ( alkohol) etter maten selv og det er greit.
noen drikker masse, andre vil ha noe spesielt og andre igjen drikker ikke.dessuten er det frykelig dyrt å betale til mange gjester.

men fra det ene til det andre. gjelder dette utdrikningslag også?
jeg ble bedt i et utdrikningslag. Forloverne arrangerte og ba hver deltager om 1000 kr til finanseringen av dette. Jeg fant på en dårlig unnskyldning fordi jeg ikke hadde 1000 kr. syntes det var dumt for jeg ville gjernee vært med.

Beklager, men nå ler jeg litt her., For meg er det helt bak mål, man tar jo ikke betalt for at folk skal gidde å komme i bursdagen sin!?!?[;)]

Aldri hørt om at noen ber folk i selskap, for så å kreve betaling?
Arrogant og frekt synes jeg det er.

jeg laget en overraskelses fest til typen min. Og tok 100 kr inn. Men jeg ville ikke at de skulle ta med gave, siden det var gave i seg selv at de var med og sponsa festen.
Hadde de ikke vært med og sponsa hadde jeg ikke kunne laget festen for da hadde vi ikke hatt råd til alt resten av mnd.
Jeg laga nattmat og hadde snax + at lokalet kostet litt.

Men 500 kr var dyrt synest jeg.
Merkelig..

ORIGINAL: mormarion

hmm.. meget spesielt syns jeg!

Da har man dårlig råd hvis man begynner å ta betalt av gjestene for å komme, da kunne man funnet en annen løsning hvor man hadde hatt råd til å betale selv.

Jeg har dessverre noen i svigerfamilien som har funnet ut at dette er en fantastisk måte og spare penger på. Jeg synes derimot det er frekt og hadde ikke kommet til selskapene dems viss det ikke var for familie plikten.
De finner altid gratis lokale (det er jo greit) også krever de at gjestene skal stå for mat osv. Det eneste de gjør er og dukke opp[&:]

Har vært i bursdager hvor man ender opp med å dra ut på byen, da er det greit å dekke egen inngang og drikke resten av kvelden. Selvom det ofte har blitt dekket av den som inviterer.

Back
Topp