..

• Trådstarter Trådstarter AB
  • Opprettet Opprettet
hmm.. meget spesielt syns jeg!

hahaha, det høres jo HELT merkelig ut?? feks hvis jeg har bursdag og har tenkt å gå ut og spise, så er det faktisk JEG som skal betale det! ikke gjestene! 

I tillegg forventer dem vel en gave også?

Nei, vettu hva! Det hadde ikke jeg giddet å være med på. Er litt smålig å be gjestene "spandere" mat og lokale!

kan legge til at JEG ikke hadde betalt fem hundrelapper for å gå i bursdagsselskap altså. feirer heller hjemme med hatt og rødbrus!

ORIGINAL: lykkeligemeg

hahaha, det høres jo HELT merkelig ut?? feks hvis jeg har bursdag og har tenkt å gå ut og spise, så er det faktisk JEG som skal betale det! ikke gjestene! 
ikke sant? Reagerte veldig på det.. Da er jeg ikke helt på jordet når jeg synes det er rart.. Lurer på om det kommer noen da...[8|]

Jeg fikk også en invitasjon for noen år siden, der det stod helt nederst på inbydelsen;
"for å dekke mine utgifter til mat og leie av lokale, setter jeg 200 kroner i inngangspenger pr person. "

Rimelig spesielt ja!

ORIGINAL: Tingeling~

I tillegg forventer dem vel en gave også?

Nei, vettu hva! Det hadde ikke jeg giddet å være med på. Er litt smålig å be gjestene "spandere" mat og lokale!

ja, fytti katta! hvis de først skal gjøre det så "storveis" så får de enten spante det på gjestene selv, eller så får man heller være litt kreativ og ha bursdagsselskap i akebakken eller noe annet som ikke koster noe[:)]

ORIGINAL: Melina_

Jeg fikk også en invitasjon for noen år siden, der det stod helt nederst på inbydelsen;
"for å dekke mine utgifter til mat og leie av lokale, setter jeg 200 kroner i inngangspenger pr person. "

Rimelig spesielt ja!
dro du? hoho. det er spesielt ja. merker jeg er i fnisehumør. fniser av det her jeg. blir for sært ass!

ORIGINAL: BUtterfly86

Vet det var veldig vanlig i 18 og 20 års fester før. Men det ble da ikke forventet gave, og summen var myye mindre enn 500!! Det var gjerne i fra 50-100 kr da. Og isteden for gave....

Tror jeg hadde prata med den veninna og forklart henne at det var vel kanskje litt vel mye??.... Nei vet ikke...

tror jeg faktisk jeg også hadde. hadde nok sagt at vi faktisk ikke har råd til å betale 500 kr for hennes bursdag, og at vi i så fall må helt nødt til å melde pass. hadde nok også lagt til et desverre da og sagt at vi kommer sterkere tilbake en annen gang ellerno:) da forstår hun at du gjerne skulle vært der, men at det er altfor dyrt for deg å betale for en fest liksom!

ORIGINAL: BUtterfly86

Vet det var veldig vanlig i 18 og 20 års fester før. Men det ble da ikke forventet gave, og summen var myye mindre enn 500!! Det var gjerne i fra 50-100 kr da. Og isteden for gave....

Tror jeg hadde prata med den veninna og forklart henne at det var vel kanskje litt vel mye??.... Nei vet ikke...
Det er forsåvidt mannen hennes som inviterer så jeg aner ikke om hun vet det eller ikke.. Tviler på det er hennes forslag..

Ganske heftig sum, ja. Har vært med på "spleiselag"-party før, når vi var unge og fattige hele gjengen, men da ble det stort sett en liten sum i stedet for gave, og brukt som en unnskyldning for å ha en fest for gjengen.

Siste årene har jeg sendt ut beskjed til nære og kjære om at jeg har tenkt å gå ut på en gitt restaurant og spise på bursdagen min, og håper noen av dem har anledning til å holde meg med selskap.
Da velger jeg et spisested med variasjon i prisnivået, slik at både studenter og dataingeniører har råd/finner noe de liker.
Forventer ikke gave fra venner som blir med på det, men vil heller ha en hyggelig kveld i koselig lag enn gaver.
Jeg har ikke råd til å betale for folk, men de fleste har synes at det er en grei løsning. [:)]

Ei jeg vet av gjorde det til bryllupet sitt, hadde leid inn et kjent band og greier. Pengene skulle dekke mat, lokaler og musikk. Problemet var at mange meldt avbud (hvem betaler 500 kr per pers (blir jo fort 2000-3000 kr per familie) for å gå i bryllup da? + gave) så da startet hun å invitere folk hun så vidt kjente og greier for å klare å dekke utgiftene [:-][&:] Meeeeeeget merkelig spør du meg...

Nei, like moro å ta en pølsefest hjemme da ja[;)]

hvis man selv inviterer i selskap og krever betalt synes jeg det er frekt. men hvis det er noen som arrangerer f.eks overraskelsesfest for noen andre og samler inn penger synes jeg det er helt greit [:)]

ORIGINAL: Azoria

hvis man selv inviterer i selskap og krever betalt synes jeg det er frekt. men hvis det er noen som arrangerer f.eks overraskelsesfest for noen andre og samler inn penger synes jeg det er helt greit [:)]
det er jeg litt enig i, men ikke når det er mannen da. hvis det var en venninne hadde det vært annerledes. og så er det jo sånn og at hvis andre arrangerer så er det enklere å si nei:) så da er det jo litt greiere å samle inn penger av den grunn også:)

ORIGINAL: lykkeligemeg

ORIGINAL: Azoria

det er jeg litt enig i, men ikke når det er mannen da. hvis det var en venninne hadde det vært annerledes. og så er det jo sånn og at hvis andre arrangerer så er det enklere å si nei:) så da er det jo litt greiere å samle inn penger av den grunn også:)

enig. også kommer det jo litt ann på hva opplegget er. Jeg har f.eks sammen med venninder feiret bursdag på et utested i oslo. Vi var 4 jenter om slo oss sammen, brukte utestedet vi jobbet på (2  av oss), lagde eget konsept men hadde utestedet åpent som vanlig. Da måtte alle betale cover (bortsett fra en liten gjesteliste), kjøpe drinker i baren osv. Men vi forventet heller ikke gaver o.l.

Ja det var veldig speiselt [:-] da burde det pokker meg være bra middag i supre lokaler og inkl en del alkohol!!

Hadde vært greit om det sto alle kan ta med en rett hver og ha koldtbord eller noe men 500!!?? Det er ikke langt fra hva vi betaler for 3 retter på Brasserie 88 og får sushi, biff middag og sjokoladefondant som smaker helt vilt godt!!

Back
Topp