stavanger87
Glad i forumet
*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: stavanger87
nå er jeg så dritt lei. sambo trur han bare er pappa om dagen.gidder ikke gjøre en dritt om natta. og når jeg spør han om han kan gi vesla mat/stelle henne på ettermiddagen/kvelden så er det et ork for han og det blir krangling.
Er det bare jeg inni mitt hode som mener at han ikke hjelper til nok,bryr seg nok eller er pappa nok?
jeg er så sliten nå. vesla er oppe til mellom 1-3 på natta før hun får sove og opp igjen i 6 tia. så er det å reise på babysang,babysvømming og barseltreff. hjemme må jeg vaske og rydde leiligheten, vaske opp, vaske,tørke og brette klær, lage middag og passe på vesla. og unskyldningen til sambo er at han har vært på jobb! Så det vil si at han kun er pappa fra han kommer hjem fra jobb kl 17.00 til han legger seg kl 23.00. Krever jeg for mye av han hvis jeg sier at han kan skifte en bleie eller to, gi litt mat og leke med dattera ?
jeg er så sint og frustrert. vet ikke hva jeg skal gjøre. kan jo ikke spørre han om noe før jeg får høre at jeg må holde kjeft eller at jeg er "varm" i hue som ber han om det eller det.
takk for at du gadd å lese min frustrasjon
ORIGINAL: Ønsker sin egen
Beklager jenter, men... åssen mannfolk er det dere er sammen med? [&:]
dette hadde jeg aldri livet funnet meg i [:@] dere må si ifra!
ORIGINAL: Karmey
Uff, er ikke greit det der....
Stor klem, håper det løser seg så du kan få litt avlastning.... Vi slet med det samme da førstemann kom.... stor omveltning.
Mye bedre nå! Men måtte nærmest banke det inn [:)]
ORIGINAL: Ønsker sin egen
Beklager jenter, men... åssen mannfolk er det dere er sammen med? [&:]
dette hadde jeg aldri livet funnet meg i [:@] dere må si ifra!
ORIGINAL: Varme
hmmm...vanskelig diskusjon egentlig.
Vi har en liten nydelig babygutt, men siden jeg nå er i permisjon synes jeg egentlig at det er min jobb å stå opp med ham om natta. For mannen skal faktisk på jobb dagen etter[8D]
jeg står opp med lillemann, men legger meg å småsover litt når han har den lange "dubben" sin. Denne muligheten har ikke mannen min. Så der er jeg uenig med dere[;)]
Men når det er sagt så er han VELDIG tilstedeværende når han kommer hjem fra jobb. Lager/gir flaske, leker, leser bok, har fast sangstund, steller og legger ham. Da får jeg skikkelig avlastning, deilig!!
I helgene tar han alltid stell/mating om natta og står opp først med lillegutt.
Sånn gjør vi det...
ORIGINAL: schnuppaluppa
Vi har en liten nydelig babygutt, men siden jeg nå er i permisjon synes jeg egentlig at det er min jobb å stå opp med ham om natta. For mannen skal faktisk på jobb dagen etter[8D]
jeg står opp med lillemann, men legger meg å småsover litt når han har den lange "dubben" sin. Denne muligheten har ikke mannen min. Så der er jeg uenig med dere[;)]
Men når det er sagt så er han VELDIG tilstedeværende når han kommer hjem fra jobb. Lager/gir flaske, leker, leser bok, har fast sangstund, steller og legger ham. Da får jeg skikkelig avlastning, deilig!!
Sånn gjør vi det...
Enig i dette....Så lenge de skal på jobb. I helgene kan man dele på det. Da får man kutte ned på treff og babysang og la rot være rot. Så man får sovet litt på dagtid. Her lager jeg middag og små rydder litt, men vi deler på hus arbeidet på kvelden, ofte etter barna er lagt.
Sånn gjør vi det...
Enig i dette....Så lenge de skal på jobb. I helgene kan man dele på det. Da får man kutte ned på treff og babysang og la rot være rot. Så man får sovet litt på dagtid. Her lager jeg middag og små rydder litt, men vi deler på hus arbeidet på kvelden, ofte etter barna er lagt.
ORIGINAL: [Malin]
Stor klem, håper det løser seg så du kan få litt avlastning.... Vi slet med det samme da førstemann kom.... stor omveltning.
Helt enig, så signerer.
ORIGINAL: SeptemberSkatten
Men siterer en venninne: "Det er ingen som tenker på dødsleiet at fy søren - at jeg ikke gjorde mer husarbeid da ungene var små"
La rot være rot. Alle vet at menn må ha det inn med teskje. Så bank det inn. Forklar han hva du føler. Menn har faktisk et eget rom i hodet som heter INGENTING og der kan de oppholde seg lange stunder av gangen.
Det er heller ingen som forventer at du skal være med på alle aktiviteter som foregår, dette må duuu regulere etter energinivået. Samme som jeg må det. Så, konklusjon:
Bank det inn i huet på han, la rot være rot og legg deg på sofaen med fotene på bordet når du har mulighet! Vi er nemlig ikke noe roboter vi heller[:D]

ORIGINAL: SeptemberSkatten
Vi har det ganske likt her også [&:] Bortsett fra at min gjør ting - det går bare så innmari seint!!!
Han sitter å ser tv o.l og jeg ber han om å bade, skifte bleie, lage flaske osv, og han skal gjøre det ETTERPÅ.
Jeg sliter ræva av meg snart....
Men siterer en venninne: "Det er ingen som tenker på dødsleiet at fy søren - at jeg ikke gjorde mer husarbeid da ungene var små"
La rot være rot. Alle vet at menn må ha det inn med teskje. Så bank det inn. Forklar han hva du føler. Menn har faktisk et eget rom i hodet som heter INGENTING og der kan de oppholde seg lange stunder av gangen.
Det er heller ingen som forventer at du skal være med på alle aktiviteter som foregår, dette må duuu regulere etter energinivået. Samme som jeg må det. Så, konklusjon:
Bank det inn i huet på han, la rot være rot og legg deg på sofaen med fotene på bordet når du har mulighet! Vi er nemlig ikke noe roboter vi heller[:D]

ORIGINAL: stavanger87
Sånn gjør vi det...
jeg skjønner at han skal på jobb i uka. det er helt greit. men han bruker den unskyldningen i helgene! han sier : jeg har vært på jobb hele uka så jeg må få sove lenge i helgene!! Så da blir jeg gående som en sombie hele tia. jeg prøver jo å legge meg til å sove den lille stunden hun sover tidlig på dagen men det er ikke nok til å full lade batteriene. og går man slik lenge nok går batteriene tomme. jeg akter heller ikke å kutte ut det lille sosiale livet jeg har utenfor disse fire veggene på grunn av sambo. jeg har faktisk KRAV på litt "fri tid" jeg å. jeg får heller ikke noe hjelp til husarbeid lenger. han var så mye flinkere før bayen kom. så det er rett og slett et slit. Jeg har en 24 timers jobb 356 daer i året. sambo jobber 8 timer mandag til fredag med "beina på bordet" foran en pc og i bilen kjørende rundt for å sjekke hvordan alle andre jobber. så jeg lurer på hvem som har størst jobb ? men men jeg overlever vel.....som alltid.
Men dette må dere jo snakke om, virkelig sette dere ned å snakke om! Han må forstå at ikke verden går sin vante gang etter man har fått barn! DU må sette ned foten litt! Hvis du synes dette er vanskelig kan du be han bli med på neste kontroll ved helsestasjonen. Ring helsesøster på forhånd og fortell at du ønsker å snakke om søvn, så penser hun inn på dette og støtter deg i den saken. Kanskje det er lettere for ham å forstå det da? Litt rotete skrevet dette her...