..

Kaysa86

Elsker forumet
...

Det er pga snittet.
De er redde for at det ikke tåler press fra rier [:)]
Men,2år var lenge...Har vel hørt helst vente 6-12mnd [:)]

aah...

"Når det gjelder keisersnitt helt konkret, så gror sårvevet raskt. I de aller fleste tilfellene er det helt grodd i løpet av 6-8 uker, derav den generelle grensa om at det rent fysisk sett mtp. snittsåret ikke er noe problem å bli gravid igjen tre måneder etterpå "

Jeg er jo livredd for å bli gravid igjen etter det lege på sykehuset fortalte meg.
Ser for meg at jeg blir gravid igjen, og alle er skikkelig sure på meg på sykehuset. hehe

Mhm,men det er vel rett og slett risken for at livmorveggen ikke kommer til å tåle rier like bra ved evt fødsel såååå tett etter [:)]
Så,er vel derfor de anbefaller at man venter til 6-12 mnd etter ks før man prøver på ny baby [:)]

ORIGINAL: Kaysa86

Jeg er jo livredd for å bli gravid igjen etter det lege på sykehuset fortalte meg.
Ser for meg at jeg blir gravid igjen, og alle er skikkelig sure på meg på sykehuset. hehe

Du vil jo evt få VELDIG tett oppfølgning da,hehe. [:)]

Ja, vil ikke ha en livmor som sprekker! wæh
Nei, får vente en goood stund til før neste kommer [:D]

Hmm, fekk ikkje beskjed om nåke av detta eg...
Einaste eg fekk beskjed om, va at eg aldri kan føda normalt. Utvendig e snittet mitt på tvers, men innvendig e da på langs- Så derfor får eg ikkje lov å ha rier [&:]

Pga såret skal gro [:)] Correction: snittet, arret.. hva heter det da??!![8D][8D]

Mamma tok keisersnitt med meg og ble gravid da jeg var 1 år og 3 mnder og hun kjente det "nappet" i stingene når hun skulle føde min søster, bare noen dager i fra det var gått 2 år. Det er altså 2 år mellom oss, nesten på dagen..[8D]
Så derfor skal man helst vente 2 år før man blir gravid igjen, ikke bare med å føde, om du skjønner [:)]

Jeg fikk desverre ikke den beskjeden....
Men ble gravid igjen etter 5,5 mnd og under fødselen til nr 2 revnet livmoren min.. - Jeg havnet i katastrofesnitt, i full narkose og det stod om livet til både babyen og meg [&o]
Det er utrolig sjelden det skjer, men det skjer...

Men når det er sagt så sa legen at etter 1 år så er arrene leget. Det blir hverken bedre eller dårligere etter det, og faren for revninge er dermed mye mindre. Men den vil nok alltid være der så lenge man har et arrvev i det området som er mest belastet under rier..

Ååååkei [:D]
Men skal dra å få satt inn hormonspiral neste mandag, håper ikke jeg blir gravid til da. hehe

Har hørt at å amme er en slags prevensjon, overhode ikke 100% sikkert da.

Jenta mi ble tatt med keisersnitt, og jeg fikk beskjed fra legen på sykehuset (han som opererte meg), at jeg ikke fikk bli gravid på ihvertfall 2år.

Hvorfor ikke egentlig? Ser jo at det er noen som blir gravid bare 2-3måneder etter å ha født.
Er det pga at jeg har hatt keisersnitt eller?

Har ingen planer om å bli gravid nå. Men ENN VISST!

det har ikke jeg hørt noe om. Hun legen på kontrollen spurte når vi hadde lyst på neste hehe

Jeg fikk ikke noen sånn beskjed. Men så ville jeg ikke se legen som tok imot snuppa vår noe mer heller da. Jeg var gjennom et lite h... av en fødsel.
Jeg ble gravid igjen etter 9 mnd. Svangerskapet gikk veldig bra- jeg hadde mindre plager enn første gang.
Men for din egen del anbefaler jeg å vente lengre enn vi gjorde (vi sleit i fire år for å få snuppa vår, så vi trodde det ville ta lang tid å få nr to også). Kroppen trenger lengre tid på å hente seg inn sånn generelt, etter et svangerskap. Og så er det veldig hektisk med to tette. Veldig koselig, men noen dager er jeg helt utslitt også.

Ååååkei [:D]
Men skal dra å få satt inn hormonspiral neste mandag, håper ikke jeg blir gravid til da. hehe

Har hørt at å amme er en slags prevensjon, overhode ikke 100% sikkert da.

Amming er absolutt INGEN prevansjon [:D] Tro meg [;)]

Back
Topp